Hej,
Ännu inte Tesla ägare, men smyger omkring här i forumet för att få så mycket info jag kan innan Juniper släpps och även jag kan bli Tesla ägare. Det som slår mig är hur dyr försäkringen kan bli på en MYP. Hur mycket skiljer det egentligen mellan MYP och de andra MY modellerna? Jag vet att frågan är luddigt ställd och det inte går att ge ett exakt svar, men det hade varit spännande att veta om det är en stor differens.
Prisskillnad försäkring mellan modeller
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Prisskillnad försäkring mellan modeller
Inte speciellt stor enligt de som jämfört.Cyberzeke skrev: ↑02 jul 2024 12:49Hej,
Ännu inte Tesla ägare, men smyger omkring här i forumet för att få så mycket info jag kan innan Juniper släpps och även jag kan bli Tesla ägare. Det som slår mig är hur dyr försäkringen kan bli på en MYP. Hur mycket skiljer det egentligen mellan MYP och de andra MY modellerna? Jag vet att frågan är luddigt ställd och det inte går att ge ett exakt svar, men det hade varit spännande att veta om det är en stor differens.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Bäst är väl att du kollar själv? Ta reg numret på bilar som ligger ute till fsg och passar det du vill jämföra. Mata in uppgifterna hos försäkringsbolagen så får du priser utifrån din riskprofil - var du bor, vem som kör bilen, körsträcka, kundrabatt, osv, osv. När bilarna är tre år så kommer du förmodligen vilja ha helförsäkring så då blir det en prisökning...
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Har provat det på en MYP, då ringde försäkringsbolagen hem och ville kränga försäkringar, det var ju inte riktigt det jag ville.
Här kan du mata in och jämföra utan kontakt: https://www.trygghansa.se/
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24