Teslakonflikten kostar ju minimalt med energi för metall. Att styra upp dödsfallen på northvolt skulle ju kräva mer. Man tänker säkert engagera sig i bägge.thebishop skrev: ↑02 jul 2024 18:53Och vad jag egentligen menade var:Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 14:20Vad thebishop skriver är ju inte en fullständig mening.
Vad punkterna betyder är ju öppet för egen tolkning.
Personligen tolkade jag fortsättningen som, ….så kan man ifrågasätta om facket behövs.
Vilken tolkning gör du?
Om du inte ser det i hans mening så kan man ju undra hur du får min mening till att någon hävdat det? Det är nämligen lika underförstått.
Men du gjorde uppenbarligen annan tolkning tidigare eftersom du frågade: "Varför skulle det här bli bättre utan fackförening?"
Så mitt påpekande kvarstår: Kan inte se att någon hävdar att det skulle bli bättre utan fackförening, snarare att det inte verkar göra någon skillnad.
Så får de för fasen skärpa sig och fokusera på detta istället för att tramsa med tesla som är ett icke-problem. Den här typen av frågor är ju sådant där jag faktiskt ser ett värde av facket, men det rullar på år efter år med allvarliga olyckor och till och med dödsfall där.
Varför försöker de inte rädda liv och lem på sina medlemmar med samma engagemang som de försöker toffla till tesla?
För att de redan ha KA och de redan får sin kickback och de inte bryr sig om sina medlemmar på riktigt, eller vad? Skärpning.
IF metall
Moderator: Redaktion
Re: IF metall
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Du vet själv hur uppåt väggarna du resonerar nu, för att slippa tillstå att ingen sagt att det skulle bli bättre utan fackförening. Det var bara något du ogrundat hävde ur dig som du inte kan backa.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:22Ja det var ju det jag undrade. Om det räcker att man inte löser ett misstänkt arbetsmiljöproblem som inte en polisutredning kan klargöra?Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:30Nu byter du fokus.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 18:22Det handlar nog mest om att kräva företaget på information man har rätt till.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 14:20
Vad thebishop skriver är ju inte en fullständig mening.
Personligen tolkade jag fortsättningen som, ….så kan man ifrågasätta om facket behövs.
Vilken tolkning gör du?
Om du inte ser det i hans mening så kan man ju undra hur du får min mening till att någon hävdat det? Det är nämligen lika underförstått.
Men du gjorde uppenbarligen annan tolkning tidigare eftersom du frågade: "Varför skulle det här bli bättre utan fackförening?"
Så mitt påpekande kvarstår: Kan inte se att någon hävdar att det skulle bli bättre utan fackförening, snarare att det inte verkar göra någon skillnad.
Även om många tror det så är det lite krångligt att som privatperson dra sin arbetsgivare till domstol.
Men du ser ingen fördel alls?
Är det någon som hävdat att det skulle bli bättre utan fackförening?
Men vi kan lämna det nu när "thebishop" klargjort vad han menade. Och han menade inte att det skulle bli bättre utan fackförening, utan det var enbart din tolkning.
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det var en fråga baserad på vad jag uppfattade att thebishop insinuerade.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 20:08Du vet själv hur uppåt väggarna du resonerar nu, för att slippa tillstå att ingen sagt att det skulle bli bättre utan fackförening. Det var bara något du ogrundat hävde ur dig som du inte kan backa.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:22Ja det var ju det jag undrade. Om det räcker att man inte löser ett misstänkt arbetsmiljöproblem som inte en polisutredning kan klargöra?Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:30Nu byter du fokus.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 18:22Det handlar nog mest om att kräva företaget på information man har rätt till.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01
Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.
Även om många tror det så är det lite krångligt att som privatperson dra sin arbetsgivare till domstol.
Men du ser ingen fördel alls?
Du drog ju själv samma slutsats. Vad är det att tjafsa om?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nej, jag drog inte samma slutsats.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 20:14Det var en fråga baserad på vad jag uppfattade att thebishop insinuerade.Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 20:08Du vet själv hur uppåt väggarna du resonerar nu, för att slippa tillstå att ingen sagt att det skulle bli bättre utan fackförening. Det var bara något du ogrundat hävde ur dig som du inte kan backa.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:22Ja det var ju det jag undrade. Om det räcker att man inte löser ett misstänkt arbetsmiljöproblem som inte en polisutredning kan klargöra?Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:30Nu byter du fokus.
Du drog ju själv samma slutsats. Vad är det att tjafsa om?
Vi tolkade "..." likadant, men drog olika slutsats.
Han har ju nu förklarat att din slutsats var felaktig. Med andra ord var min initiala kommentar befogad. Så ingenting att tjafsa om.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Har NV skrivit på för KA så kommer nog facken att hålla en väldigt låg profil.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:24Teslakonflikten kostar ju minimalt med energi för metall. Att styra upp dödsfallen på northvolt skulle ju kräva mer. Man tänker säkert engagera sig i bägge.thebishop skrev: ↑02 jul 2024 18:53Och vad jag egentligen menade var:Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 14:20Vad thebishop skriver är ju inte en fullständig mening.
Vilken tolkning gör du?
Så får de för fasen skärpa sig och fokusera på detta istället för att tramsa med tesla som är ett icke-problem. Den här typen av frågor är ju sådant där jag faktiskt ser ett värde av facket, men det rullar på år efter år med allvarliga olyckor och till och med dödsfall där.
Varför försöker de inte rädda liv och lem på sina medlemmar med samma engagemang som de försöker toffla till tesla?
För att de redan ha KA och de redan får sin kickback och de inte bryr sig om sina medlemmar på riktigt, eller vad? Skärpning.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Ja, om de har ka och etablerade kontaktvägar behöver de ju inte skrika i media.martinot skrev: ↑03 jul 2024 01:38Har NV skrivit på för KA så kommer nog facken att hålla en väldigt låg profil.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:24Teslakonflikten kostar ju minimalt med energi för metall. Att styra upp dödsfallen på northvolt skulle ju kräva mer. Man tänker säkert engagera sig i bägge.thebishop skrev: ↑02 jul 2024 18:53Och vad jag egentligen menade var:Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 14:20
Vad thebishop skriver är ju inte en fullständig mening.
Vilken tolkning gör du?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan väl ses som en del av fredsplikten att inte dra allt till media.bylund skrev: ↑03 jul 2024 09:36Ja, om de har ka och etablerade kontaktvägar behöver de ju inte skrika i media.martinot skrev: ↑03 jul 2024 01:38Har NV skrivit på för KA så kommer nog facken att hålla en väldigt låg profil.Fredrik j skrev: ↑02 jul 2024 19:24Teslakonflikten kostar ju minimalt med energi för metall. Att styra upp dödsfallen på northvolt skulle ju kräva mer. Man tänker säkert engagera sig i bägge.thebishop skrev: ↑02 jul 2024 18:53Och vad jag egentligen menade var:Nicke Nyfiken skrev: ↑02 jul 2024 18:01
Precis. Jag gjorde samma tolkning, "...så kan man ifrågasätta om facket behövs." D.v.s det verkar inte göra någon skillnad.
Absolut. Någon vinst och fördel (som tex. offentlig tystnad och minskad kritik från facken) skall ju företagen ändå ha av att ha skrivit på KA.
Annars så skulle nog inte så många företag lockats av att skriva på. Håller med er bägge där.
Annars så skulle nog inte så många företag lockats av att skriva på. Håller med er bägge där.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/