MVP, "Minimum Viable Product", kallas det i mjukvaruindustrin. Förr utvecklades det mot strikta specar och långa testcykler (och det tog tid) . Nu är det ofta korta cykler med många små ändringar och bristfälliga regressionstester (som kan visa på konsekvenserna för helhetslösningar).
Jag generaliserar givetvis, men trenden finns där för att hålla uppe tempot i snabba realesecykler. De kinesiska tillverkarnas tempo lär inte minska problemet.
Jobbat med hightech mjukvaruutveckling under hela min karriär, och ovsett metod blir stabiliteten bättre efterhand i en produkt. Både avseende HW och SW så ingen ny företeelse.
Köper därför inte helt nya produkter, o det gäller allt möjlighet. Ej bara bilar.
Att EX30 krånglar är därför väntat
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
Ge den ett år så kommer den säkert vara toppen. Min P2 var lite bökig första halvåret (hösten 2020), men har sedan dess fungerat utmärkt och successivt förbättrats.
Hade tidigare första modellen av v70ii (2008) och hade några småfel. Sedan sista årsmodellen av xc70 (2016) och den hade noll fel under de sex åren jag hade den. Kör i dagsläget xc40 2024 och än så länge felfri, peppar peppar... Är förstås kul att ha en alldeles ny version av bil men oftast blir ägandet mer problemfritt med en bil som funnits ett tag.
Hade tidigare första modellen av v70ii (2008) och hade några småfel. Sedan sista årsmodellen av xc70 (2016) och den hade noll fel under de sex åren jag hade den. Kör i dagsläget xc40 2024 och än så länge felfri, peppar peppar... Är förstås kul att ha en alldeles ny version av bil men oftast blir ägandet mer problemfritt med en bil som funnits ett tag.
Mjukvaran i XC40 har varit ute hos kunder i snart 4 år nu så den är rätt väl avlusad.
Flera märkliga och irriterande "funktioner" samt dåliga säten vilket brukade vara ett av Volvos paradnummer.
Fast detta är ändå rätt förståeligt och väntat tycker jag. Man skall komma ihåg att detta är en ren Geely-bil från grunden, och inte en äkta Volvo. EX30 är i stort sett exakt samma bil som de andra syskonen hos Geely, men med lite annan Volvo-lik design/märke (mycket snyggare tycker jag, förutom instrumentbrädan och ventilationsutblåsen som ser lite billiga och fula ut IMO).
Jo, i Volvos egna bilar så är stolarna underbara! Tycker de har bland de bekvämaste bilstolarna i världen. Är stort fan av Volvos egna bilstolar. Grym komfort. Får aldrig ont i ryggen av de, även på långa 10-timmarsresor. De på Volvo som jobbar med designen och utvecklingen av deras stolar både få guldstjärna IMO. Riktigt bra.
Hade en XC70 i två år. Hemsk bil att köra men otroligt praktisk och bekväm. De bästa stolarna jag haft.
Jo, bilarna är ju inte topp gällande körkänslan alltid, men stolarna har alltid varit Volvos paradgren. De är helt klart bland de absolut bästa och industriledande på enormt fin ergonomi.
Flera märkliga och irriterande "funktioner" samt dåliga säten vilket brukade vara ett av Volvos paradnummer.
Fast detta är ändå rätt förståeligt och väntat tycker jag. Man skall komma ihåg att detta är en ren Geely-bil från grunden, och inte en äkta Volvo. EX30 är i stort sett exakt samma bil som de andra syskonen hos Geely, men med lite annan Volvo-lik design/märke (mycket snyggare tycker jag, förutom instrumentbrädan och ventilationsutblåsen som ser lite billiga och fula ut IMO).
Jo, i Volvos egna bilar så är stolarna underbara! Tycker de har bland de bekvämaste bilstolarna i världen. Är stort fan av Volvos egna bilstolar. Grym komfort. Får aldrig ont i ryggen av de, även på långa 10-timmarsresor. De på Volvo som jobbar med designen och utvecklingen av deras stolar både få guldstjärna IMO. Riktigt bra.
Hade en XC70 i två år. Hemsk bil att köra men otroligt praktisk och bekväm. De bästa stolarna jag haft.
Jo, bilarna är ju inte topp gällande körkänslan alltid, men stolarna har alltid varit Volvos paradgren. De är helt klart bland de absolut bästa och industriledande på enormt fin ergonomi.
De VAR bra. I EX30 är det väl tvärtom, usla stolar.
(Stolarna i min V60 var inte mkt att hänga i granen heller FWIW).
Flera märkliga och irriterande "funktioner" samt dåliga säten vilket brukade vara ett av Volvos paradnummer.
Fast detta är ändå rätt förståeligt och väntat tycker jag. Man skall komma ihåg att detta är en ren Geely-bil från grunden, och inte en äkta Volvo. EX30 är i stort sett exakt samma bil som de andra syskonen hos Geely, men med lite annan Volvo-lik design/märke (mycket snyggare tycker jag, förutom instrumentbrädan och ventilationsutblåsen som ser lite billiga och fula ut IMO).
Jo, i Volvos egna bilar så är stolarna underbara! Tycker de har bland de bekvämaste bilstolarna i världen. Är stort fan av Volvos egna bilstolar. Grym komfort. Får aldrig ont i ryggen av de, även på långa 10-timmarsresor. De på Volvo som jobbar med designen och utvecklingen av deras stolar både få guldstjärna IMO. Riktigt bra.
Hade en XC70 i två år. Hemsk bil att köra men otroligt praktisk och bekväm. De bästa stolarna jag haft.
Jo, bilarna är ju inte topp gällande körkänslan alltid, men stolarna har alltid varit Volvos paradgren. De är helt klart bland de absolut bästa och industriledande på enormt fin ergonomi.
De VAR bra. I EX30 är det väl tvärtom, usla stolar.
(Stolarna i min V60 var inte mkt att hänga i granen heller FWIW).
Ja var tillsammans med Saab’s stolar. Men tillbehörsstolatna i V90, XC90 är finfina fortfarande.
Bilnjutare som äntligen köpt elbil
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, moddad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol