Sedan en tid tillbaks kan man välja mellan parkeringsassistans med kameror (Vision) eller med sensorer (USS).
Ni som testat, vilket alternativ har ni bestämt er för?
Vision eller USS? Vi som kan välja.
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Vision eller USS? Vi som kan välja.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Vision eller USS? Vi som kan välja.
Jag har bara haft en bil före Teslorna med backhjälp med USS så jag var inte bortskämd med hjälp. USS mäter avstånd mycket bättre men vision är roligare. Och eftersom jag primärt kör bil med egna ögon och inte sensorer så har jag vision påslaget för jämnan.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Provade Vision ett tag men tycker det är ganska värdelöst. Jag är helt ointresserad av hur många bilar och andra saker det finns på längre avstånd från bilen, för det kan jag se själv.
Det enda jag vill veta är avståndet till saker som är närmare bilen än en halvmeter eller så.
Skulle sammanfatta det så här:
Vision är bättre än ingenting, men inte så bra som USS för parkering.
Vision är bättre än ingenting, men inte så bra som radar för farthållare.
Det enda jag vill veta är avståndet till saker som är närmare bilen än en halvmeter eller så.
Senast redigerad av Nicke Nyfiken, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Här håller jag med dig. Hade min radar fortfarande fungerat och dess funktion knutet till USS skulle jag köra USS 100 % av tiden. Saknar radarn – det gjorde kökörning om inte njutbart så åtminstone acceptabelt. Med vision är det katastrof.Nicke Nyfiken skrev:Vision är bättre än ingenting, men inte så bra som radar för farthållare.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Kökörning med start/stopp har jag gett upp helt med Vision. Jag blir bara åksjuk och förbannad på hur j-a usel farthållaren är. Helt oanvändbar i dessa situationer.themax skrev: ↑10 jul 2024 08:15Här håller jag med dig. Hade min radar fortfarande fungerat och dess funktion knutet till USS skulle jag köra USS 100 % av tiden. Saknar radarn – det gjorde kökörning om inte njutbart så åtminstone acceptabelt. Med vision är det katastrof.Nicke Nyfiken skrev:Vision är bättre än ingenting, men inte så bra som radar för farthållare.
Där var AP1 riktigt bra. Det var faktiskt njutbart.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Ja, jag gillar bäst att få upp exakt avstånd till saker och ting. Behöver inget mer, men viktigt att den informationen är exakt och tillförlitlig.Nicke Nyfiken skrev: ↑09 jul 2024 20:03Provade Vision ett tag men tycker det är ganska värdelöst. Jag är helt ointresserad av hur många bilar och andra saker det finns på längre avstånd från bilen, för det kan jag se själv.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Tycker det är katastrof att de inte gett oss ett liknande val för oss som har radar. Nuvarande Vision är extremt mycket sämre.themax skrev: ↑10 jul 2024 08:15Här håller jag med dig. Hade min radar fortfarande fungerat och dess funktion knutet till USS skulle jag köra USS 100 % av tiden. Saknar radarn – det gjorde kökörning om inte njutbart så åtminstone acceptabelt. Med vision är det katastrof.Nicke Nyfiken skrev:Vision är bättre än ingenting, men inte så bra som radar för farthållare.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/