Övertyga fossilbilsägare

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fnils
Teslaägare

Övertyga fossilbilsägare

Inlägg av fnils »

Jag hade svärföräldrarna med på en lite längre resa.
De är inte direkt mot elbilar men har hört en massa saker som inte stämmer och är därför lite skeptiska till att skaffa själva.
Vi åkte på en lite längre resa där vi startade med 33% batteri.

Vi skulle inte klara hela resan utan att ladda. När vi kom till laddplatsen så tänkte de att nu hinner vi fika och jag sa inget om hur lång tid det skulle ta att ladda (3 minuter skulle det ta).

Vi kom till laddarna med 14%.
Jag kopplade in bilen och vi började gå mot fikastället.
Vi han inte ens till dörren innan bilen rapporterade att vi kunde åka.
Nu fikade vi ändå och bilen han få 80% innan vi var klara och jag behövde gå och flytta den. De var rätt imponerande så kanske jag värvat ett par elbilsägare för framtiden.🙂
Mini Cooper SE
Tesla Model 3 Long Range Highland
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Övertyga fossilbilsägare

Inlägg av martinot »

fnils skrev: 11 jul 2024 09:03
Jag hade svärföräldrarna med på en lite längre resa.
De är inte direkt mot elbilar men har hört en massa saker som inte stämmer och är därför lite skeptiska till att skaffa själva.
Vi åkte på en lite längre resa där vi startade med 33% batteri.

Vi skulle inte klara hela resan utan att ladda. När vi kom till laddplatsen så tänkte de att nu hinner vi fika och jag sa inget om hur lång tid det skulle ta att ladda (3 minuter skulle det ta).

Vi kom till laddarna med 14%.
Jag kopplade in bilen och vi började gå mot fikastället.
Vi han inte ens till dörren innan bilen rapporterade att vi kunde åka.
Nu fikade vi ändå och bilen han få 80% innan vi var klara och jag behövde gå och flytta den. De var rätt imponerande så kanske jag värvat ett par elbilsägare för framtiden.🙂
Kul! :D

Min pappa och farbror har alltid varit intresserade av ny teknik, så de behövde inte övertalas om att få ett intresse för att skaffa elbil. Faktum är att min farbror hade en förbokning av Tesla M3 redan 2017 (två år innan jag köpte min första). Nu blev det aldrig av att han plockade ut den, men de blev ändå klart inspirerade när jag hann skaffa elbil för de. Så under 2022 så plockade de ut varsin elektrisk XC40, ca 85 år gamla gubbar! :)
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar