Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Moderator: Redaktion
-
- elbilist
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Passerat tre ggr idag.
Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.Bankiren skrev:Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
Har andra operatörer differentierade priser?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Inte vad jag känner till.mikebike skrev:De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.Bankiren skrev:Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Har andra operatörer differentierade priser?
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.R_Edvinsson skrev:Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Enyaq har verkligen blivit taxiförarnas favorit.
-
- elbilist
Funderar på om det finn någon form av avtal för taxi hos CK.OfarligTesla skrev:Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.R_Edvinsson skrev:Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Idag stod det åter 6st gula bil vid macken i Väsby.
Kan vara en förklaring på deras koncentration mellan Stockholm/Uppsala och Arlanda då kundunderlaget bara kommer bli bättre och bättre ju fler Taxi som går över till EL.
Stavsjö är igång och har varit så ett par veckor minst. Visste inte det, men de här laddarna har ju en Chademo också per "burk" som alternativ. Den gamla MER 50 kW-laddaren står också kvar, så här finns nu 4 Chademo, 7 CCS och en AC Typ 2.
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige?
Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
Glad för att jag sålt min Tesla
Vet inte om de är störst men jag upplever som de har laddare väldigt många siter.. see bilden från chargefinder.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
15e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuelltFredrik j skrev:Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?

-
- elbilist
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
My bad. Poppade upp i senaste inlägg.Hertsh skrev: ↑14 jul 2024 10:2615e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuelltFredrik j skrev:Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?![]()
Men 15 dec låter ju ändå som att det skulle kunna varit semestertider.
Sjukt många elbilar levererade i december-22
Vad tar Ionity nu för tiden?R_Edvinsson skrev: ↑14 jul 2024 11:235.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
- elbilist
6.40:- utan abonnemang.Pontus skrev: ↑14 jul 2024 11:46Vad tar Ionity nu för tiden?R_Edvinsson skrev: ↑14 jul 2024 11:235.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
4.50:- för 65:-/mån och 3.50:- för 136:-/mån.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Liknade här men undviker gärna tesla då de åtminstone på sista tiden är dyrare än ck men även för slippa sura miner från Tesla ägare som anser jag står fel med vår id3 även om de är rätt enligt Teslas reger. Kan dock lägga till eon på listan (som har liknande pris) då jag redan har de där 200 kronorna på ett kort jag skaffade för massor av år sedan till vår Nissan leaf 24.martinot skrev: ↑14 jul 2024 14:35Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
Fast just nu är ju Tesla klart dyrast för alla som inte har en bil från dem eller ett abonnemang.martinot skrev: ↑14 jul 2024 14:35Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Och även inkl en månads abonnemang hos ionity så blir de billigare än Tesla för teslaägare efter 60-80kWh beroende på station.
Så att klaga på att ionity är dyrt blir ju bara knas.
Sen är det ju så att för alla med 800v bilar ja då är det CK, ionity mfl som är enda vettiga alternativet och man vill ladda med lite fart, vi slipper automatiskt snacket om felparkerade bilar.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.martinot skrev:Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Ja, jag hade fel. Circle K har sänkt sina priser sedan jag kollade senast och är rimliga nu. Tack för att du påpekade. Nu har jag lagt in CK som alternativ i ABRP igen.R_Edvinsson skrev:5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
-
frun försökte ladda på en cirkle K laddare förrigår. Tog 15 min fipplande och hon fick ändå inte igång laddaren.
Blev att åka iväg och leta efter SUC 10 min bort istället
De får jobba på sina system. Skitdåliga
Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag aktiverade enkelt deras autocharge eller vad de kallar den. Supersmidigt med samma upplevelse som med Tesla. Bara plugga in.teslaponken skrev:De får jobba på sina system. Skitdåliga
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Handhavandefel?teslaponken skrev: ↑14 jul 2024 21:58frun försökte ladda på en cirkle K laddare förrigår. Tog 15 min fipplande och hon fick ändå inte igång laddaren.
-
Skulle tro det, circle k är ungefär lika komplicerade som eviny. Tryck på ladda och då startar det.
BMW i4 M50 -22