Kan man "tvinga" in färja i Teslas reseplanerare på webben?
Moderator: Redaktion
Kan man "tvinga" in färja i Teslas reseplanerare på webben?
Försöker planera vår semesterresa ut i Europa. Men Teslas reseplanerare på webben verkar vägra färja. Är det någon inställning jag missat? Ska man till Helsingör så blir det lite konstigt att åka över Öresundsbron. Likaså avslutar vi Europadelen i Lübeck och tänker oss färjan Puttgarden - Rödby, men så tänker inte Tesla.
Senast redigerad av xms67, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Kan man "tvina" in färja i Teslas reseplanerare på webben?
Det finns en inställning att undvika färjor, du har antagligen råkat kryssa i den.
/fth
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag tycker jag har kollat mängder av gången, men hittar ingen sådan inställning. Hittar inga inställningar överhuvudtaget utöver val av bil.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
- fth
- Teslaägare
Sorry, läste för snabbt, jag menade förstås i bilen. På webben så rekommenderar jag att du istället använder ABRP, där har du mängder av inställningar och parametrar för att justera planeringen.
https://abetterrouteplanner.com/
/fth
- fth
- Teslaägare
Re: Kan man "tvinga" in färja i Teslas reseplanerare på webben?
Jag testade Teslas reseplanerare lite snabbt, och den verkar ju som sagt extremt begränsad, kör på ABRP istället, den är helt överlägsen, finns som app i mobilen också.
/fth
/fth
- Lerumsexpressen
- Teslaägare
Jag brukar skapa rutterna genom Danmark i Google maps och skicka dessa till bilen.xms67 skrev: ↑09 jul 2024 10:02Försöker planera vår semesterresa ut i Europa. Men Teslas reseplanerare på webben verkar vägra färja. Är det någon inställning jag missat? Ska man till Helsingör så blir det lite konstigt att åka över Öresundsbron. Likaså avslutar vi Europadelen i Lübeck och tänker oss färjan Puttgarden - Rödby, men så tänker inte Tesla.
Och nu kan du även skicka rutter som skapas i ABRP till bilen.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Det var ju smart. Borde jag ha tänkt på. Stort tack!
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
SAAB 9-3 Cab -04
Men skickar den verkligen hela rutten till bilen? Jag har för mig att det är destinationen som skickas, sedan gör bilen sin egna rutt.Lerumsexpressen skrev: ↑14 jul 2024 20:25Jag brukar skapa rutterna genom Danmark i Google maps och skicka dessa till bilen.xms67 skrev: ↑09 jul 2024 10:02Försöker planera vår semesterresa ut i Europa. Men Teslas reseplanerare på webben verkar vägra färja. Är det någon inställning jag missat? Ska man till Helsingör så blir det lite konstigt att åka över Öresundsbron. Likaså avslutar vi Europadelen i Lübeck och tänker oss färjan Puttgarden - Rödby, men så tänker inte Tesla.
Model Y LR.
Model S70D
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det är min erfarenhet också, och bilen anger andra laddplatser än appen.frippe skrev: ↑14 jul 2024 21:31Men skickar den verkligen hela rutten till bilen? Jag har för mig att det är destinationen som skickas, sedan gör bilen sin egna rutt.Lerumsexpressen skrev: ↑14 jul 2024 20:25Jag brukar skapa rutterna genom Danmark i Google maps och skicka dessa till bilen.xms67 skrev: ↑09 jul 2024 10:02Försöker planera vår semesterresa ut i Europa. Men Teslas reseplanerare på webben verkar vägra färja. Är det någon inställning jag missat? Ska man till Helsingör så blir det lite konstigt att åka över Öresundsbron. Likaså avslutar vi Europadelen i Lübeck och tänker oss färjan Puttgarden - Rödby, men så tänker inte Tesla.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Säg den glädje som varar… 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur lyckas du med det?Lerumsexpressen skrev: ↑14 jul 2024 20:25Jag brukar skapa rutterna genom Danmark i Google maps och skicka dessa till bilen.xms67 skrev: ↑09 jul 2024 10:02Försöker planera vår semesterresa ut i Europa. Men Teslas reseplanerare på webben verkar vägra färja. Är det någon inställning jag missat? Ska man till Helsingör så blir det lite konstigt att åka över Öresundsbron. Likaså avslutar vi Europadelen i Lübeck och tänker oss färjan Puttgarden - Rödby, men så tänker inte Tesla.
Om jag skickar en rutt från Google maps till min bil så
tar bilen enbart destinationen, och lägger upp en egen rutt dit. Vad är det jag missar?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015