I närområdet finns det sex laddplatser. Enligt appen är fyra lediga.
Så är det inte!
Dessa fyra platser är upptagna av egoistiska idioter. Ingen katastrof, men jag måste ladda två gånger imorgon istället för en, och till nästan dubbla kostnaden jämfört med hemma.
Dessutom hann någon ta min gamla parkeringsplats "hemma" och jag fick ta två varv runt området innan jag hittade en ledig plats.
#Solnastad bör ändra skyltarna så att det bara är tillåtet att stå där om man laddar.
#Virta borde vara intresserade av att folk faktiskt laddar från deras laddstolpar.
I närområdet finns det sex laddplatser. Enligt appen är fyra lediga.
Så är det inte!
Dessa fyra platser är upptagna av egoistiska idioter. Ingen katastrof, men jag måste ladda två gånger imorgon istället för en, och till nästan dubbla kostnaden jämfört med hemma. [...]
#Solnastad bör ändra skyltarna så att det bara är tillåtet att stå där om man laddar.
#Virta borde vara intresserade av att folk faktiskt laddar från deras laddstolpar.
20240715_205826.jpg
I en annan lite större stad så patrulleras samtliga parkeringar av p-vakter i bil. Finns det ingen tipstelefon man ringa så att p-vaktsjouren kan åka ut och lappa på studs?
I närområdet finns det sex laddplatser. Enligt appen är fyra lediga.
Så är det inte!
Dessa fyra platser är upptagna av egoistiska idioter. Ingen katastrof, men jag måste ladda två gånger imorgon istället för en, och till nästan dubbla kostnaden jämfört med hemma. [...]
#Solnastad bör ändra skyltarna så att det bara är tillåtet att stå där om man laddar.
#Virta borde vara intresserade av att folk faktiskt laddar från deras laddstolpar.
20240715_205826.jpg
I en annan lite större stad så patrulleras samtliga parkeringar av p-vakter i bil. Finns det ingen tipstelefon man ringa så att p-vaktsjouren kan åka ut och lappa på studs?
Fast vad ska det lappa för ? Finns troligtvis ingen skylt som gör att det kan lappa.
I närområdet finns det sex laddplatser. Enligt appen är fyra lediga.
Så är det inte!
Dessa fyra platser är upptagna av egoistiska idioter. Ingen katastrof, men jag måste ladda två gånger imorgon istället för en, och till nästan dubbla kostnaden jämfört med hemma. [...]
#Solnastad bör ändra skyltarna så att det bara är tillåtet att stå där om man laddar.
#Virta borde vara intresserade av att folk faktiskt laddar från deras laddstolpar.
20240715_205826.jpg
I en annan lite större stad så patrulleras samtliga parkeringar av p-vakter i bil. Finns det ingen tipstelefon man ringa så att p-vaktsjouren kan åka ut och lappa på studs?
Skyltningen betyder att endast laddbara bilar får stå där, men de behöver inte laddas.
Ingen av bilarna hör hemma i Solna, så med lite tur har de inte fattat att det är avgift 24/7 i Solna.
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Det var inte fullt så trångt som det ser ut på bilden, men ganska..
Nu på morgonen är alla tre borta. Troligen besökare till Bruce Springsteenkonserten.
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Problemet med att kräva pågående laddning är att man då kan bli lappad om laddningen avbryts, eller om man låter bilen stå kvar efter att laddning avslutats vilket man måste kunna göra om laddningen avslutas tex 03:00 efter att man parkerat på kvällen.
En betydligt bättre lösning är att kräva p-skiva på laddplatserna för det är inte beroende av nån buggig debiteringslösning till laddarna. Sätt tiden så att ett normalstort batteri kan laddas fullt. Men då måste tiderna vara så pass generösa att man inte ska behöva gå upp kl 03:00 bara för att flytta på bilen, alltså något i stil med p-skiva max 4h 08:00-24:00.
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Problemet med att kräva pågående laddning är att man då kan bli lappad om laddningen avbryts, eller om man låter bilen stå kvar efter att laddning avslutats vilket man måste kunna göra om laddningen avslutas tex 03:00 efter att man parkerat på kvällen.
En betydligt bättre lösning är att kräva p-skiva på laddplatserna för det är inte beroende av nån buggig debiteringslösning till laddarna. Sätt tiden så att ett normalstort batteri kan laddas fullt. Men då måste tiderna vara så pass generösa att man inte ska behöva gå upp kl 03:00 bara för att flytta på bilen, alltså något i stil med p-skiva max 4h 08:00-24:00.
Håller med där, inkopplad bil måste bli krav på laddplatser men inte aktiv laddning då parametrarna är på tok för många som inte kan lösas på distans.
Sen när det gäller P-skiva så måste nog AC laddare ha 24h tyvärr.
För sätter de kortare kan man inte nattladda om man jobbar vanliga arbetstider, alternativet är att ha några platser där de kan garantera 11kW och då sätta 3-4h som maxtid.
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Problemet med att kräva pågående laddning är att man då kan bli lappad om laddningen avbryts, eller om man låter bilen stå kvar efter att laddning avslutats vilket man måste kunna göra om laddningen avslutas tex 03:00 efter att man parkerat på kvällen.
En betydligt bättre lösning är att kräva p-skiva på laddplatserna för det är inte beroende av nån buggig debiteringslösning till laddarna. Sätt tiden så att ett normalstort batteri kan laddas fullt. Men då måste tiderna vara så pass generösa att man inte ska behöva gå upp kl 03:00 bara för att flytta på bilen, alltså något i stil med p-skiva max 4h 08:00-24:00.
Nej, våra laddstolpar lyser blått även efter att batteriet är fullt.
Blått = inga böter.
Det är ett mysterium med laddplatser där det inte är skyltat att man måste ladda bilen för att få stå där (Sedan kan det ju i många fall vara bra om man får stå kvar ett tag när man laddat klart.)
Hm, ser ut som om Audin eller Toyotan borde vara högerstyrd, (alternativt ha en vig förare,) eller missuppfattar jag perspektivet?
Problemet med att kräva pågående laddning är att man då kan bli lappad om laddningen avbryts, eller om man låter bilen stå kvar efter att laddning avslutats vilket man måste kunna göra om laddningen avslutas tex 03:00 efter att man parkerat på kvällen.
En betydligt bättre lösning är att kräva p-skiva på laddplatserna för det är inte beroende av nån buggig debiteringslösning till laddarna. Sätt tiden så att ett normalstort batteri kan laddas fullt. Men då måste tiderna vara så pass generösa att man inte ska behöva gå upp kl 03:00 bara för att flytta på bilen, alltså något i stil med p-skiva max 4h 08:00-24:00.
Håller med där, inkopplad bil måste bli krav på laddplatser men inte aktiv laddning då parametrarna är på tok för många som inte kan lösas på distans.
Sen när det gäller P-skiva så måste nog AC laddare ha 24h tyvärr.
För sätter de kortare kan man inte nattladda om man jobbar vanliga arbetstider, alternativet är att ha några platser där de kan garantera 11kW och då sätta 3-4h som maxtid.
Vi har 12 timmar, det räcker utmärkt för att ladda medan man sover eller jobbar. Om man får någon plats alltså.
Tycker dom där parkeringarna är klockrena. Det är ett jättetydligt incitament till att välja laddhybrid eller elbil vid nästa bilbyte. Tycker inte det ska vara krav på att ladda, om man kommer med sin laddhybrid på kvällen vill man väl inte gå ut på natten och parkera om bilen.
Enklare isåfall bygga fler laddplatser.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Tycker dom där parkeringarna är klockrena. Det är ett jättetydligt incitament till att välja laddhybrid eller elbil vid nästa bilbyte. Tycker inte det ska vara krav på att ladda, om man kommer med sin laddhybrid på kvällen vill man väl inte gå ut på natten och parkera om bilen.
Enklare isåfall bygga fler laddplatser.
Snarare är det ett incitament att skaffa en avgasbil nästa gång. Kan man inte ladda i närområdet är det ingen ide att köra elbil eller laddhybrid.
Ingen behöver inte gå ut och flytta bilen eftersom man får stå 12 timmar där. Där det finns krav på att ladda räcker det med att vara inkopplad, det finns inget krav på att det skall gå ström i kabeln. De aktuella laddstolparna lyser blått även efter att bilen är fulladdad.