4v med den nya bilen. Fungerar klockrent för det mesta. Två märkliga beteenden jag skulle dock behöva hjälp med:
jag vill gärna ha min batterikapacitet visat i '%', precis som jag alltid har haft. Bilen har dock fått för sig att byta självmant till 'km' av någon för mig oklar anledning. Är det något jag gör fel eller behöver göra annorlunda, så att det fungera? Har aldrig haft liknande problem.
idag försvann plötsligt förarprofilen för min fru, helt plötsligt var den borta. Puts väck... Fungerat klockrent hela tiden, även tidigare idag, sedan fanns hon inte längre (iallafall i menyn). Appen på hennes mobil fungerar fortfarande, full tillgång till bilen, bara profilen är borta. Min profil har inte förändrats. Vad har hänt???
Det låter som att du har en profil lagrad i molnet, och att den laddas ned och skriver över bilens lokala profiler. Manualen är lite luddig om hur detta fungerar, men gå in och kolla hur det är inställt för ditt teslakonto under "Driver Profile Settings" i bilen, och frugans status under "Security & Drivers > Manage Drivers" i appen.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Tryck på km-/procentsiffran bredvid batterisymbolen för att växla mellan dem. Gäller både i bilen och i appen.
Jo, det är vad jag måste göra hela tiden. Vill dock helst att mina ursprungliga inställningar inte självmant ändras av bilen (eller vem det nu gör).
Finns en inställning i bilen där man sätter vad man vill ha för enhet förvalt, inte i bilen nu och kan kolla var det ligger exakt men är på samma ställe där man väljer Bar eller PSI, Celsius/Fahrenheit osv
Tryck på km-/procentsiffran bredvid batterisymbolen för att växla mellan dem. Gäller både i bilen och i appen.
Jo, det är vad jag måste göra hela tiden. Vill dock helst att mina ursprungliga inställningar inte självmant ändras av bilen (eller vem det nu gör).
Finns en inställning i bilen där man sätter vad man vill ha för enhet förvalt, inte i bilen nu och kan kolla var det ligger exakt men är på samma ställe där man väljer Bar eller PSI, Celsius/Fahrenheit osv
Jo men när man ändrar genom att tycka vid batterisymbolen så ändras även "förvalet" i den menyn du syftar på. Så det borde inte ändras tillbaka av sig själv.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Det låter som att du har en profil lagrad i molnet, och att den laddas ned och skriver över bilens lokala profiler. Manualen är lite luddig om hur detta fungerar, men gå in och kolla hur det är inställt för ditt teslakonto under "Driver Profile Settings" i bilen, och frugans status under "Security & Drivers > Manage Drivers" i appen.
Detta är mycket intressant, tack för tipset! Mycket riktigt, min profil ligger 'i molnet', medan frugans finns 'i bilen'. Nu iallafall, vet ej hur det var innan allting försvann. Går det att lägga henne i molnet också (ifall det hjälper)? I appen finns det inga alternativ att välja. Skickat en ny inbjudan till frun nu, vi får se om detta fungerar.