Wild wild space

Här diskuterar vi Elon Musks övriga företag och projekt.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Wild wild space

Inlägg av spacecoin »

Ashlee Vance har gjort en dokumentär om rymd-startups som verkar intressant. Premiär på Max den 17/7, (även i Sverge hoppas jag).

Jag vet inte hur mycket den handlar som SpaceX (inte alls tror jag), men om man är intresserad av fältet så tror jag den är sevärd.

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Re: Wild wild space

Inlägg av spacecoin »

Kan påminna om denna. Tyckte den var bra.
Brages

Inlägg av Brages »

Najs, ska definitivt kolla. Tyckte denna var bra, vet att du hatar Elon men du kan säkert hålla två tankar i huvudet samtidigt

Finns även en del två där de går ut på launch pad och pratar lite efter senaste uppskjutningen.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Brages skrev: 24 jul 2024 19:49
Najs, ska definitivt kolla. Tyckte denna var bra, vet att du hatar Elon men du kan säkert hålla två tankar i huvudet samtidigt

Finns även en del två där de går ut på launch pad och pratar lite efter senaste uppskjutningen.
Cool!
Jag hatar inte Elon. Jag tycker inte det är OK när han ljuger bara. Jag kan skilja på sak och person, SpaceX är asgrymma, även "everyday astronout".
Brages

Inlägg av Brages »

Impad av Rocket labs, tydligen går det att vara ödmjuk och ändå lyckas i branschen :)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Brages skrev: 26 jul 2024 13:03
Impad av Rocket labs, tydligen går det att vara ödmjuk och ändå lyckas i branschen :)
Ja, Astra blev penny stock och utköpt av ägarna. Lite som en dålig SPAC. SpaceX går det bra för än så länge :)
Skriv svar