Mobilservice är ju oerhört smidigt om man inte bor i närheten av SC men hur blir det med kvalitén på deras arbete jämfört med att lämna in bilen på SC? På SC finns ju möjlighet att ta hjälp av kollegor och kanske göra mer avancerad diagnostik om så behövs.
Jag har en baklucka som stänger sig snett där Tesla erbjudit med i boka om min tid på SC till mobilservice. Idag upptäckte jag dessutom ett ytterligare fel med varning på displayen att "dc laddning inte fungerar och service krävs"
Kan inte båda dessa fel vara lite kluriga där man med fördel kan lämna in på SC eller är det något som mobilservice kan hantera lika bra?
Funderar dessutom på att inför besöket kolla av felkoderna i serviceläge. Finns det några risker med detta? Om man nu hittar någon felkod kommer Tesla då inte ifrågasätta varför man gått in i servicemenyn som enbart är för service och reparation? Eller kommer de vilja avhjälpa felet ungefär som vilket annat fel som helst?
Mobilservice eller SC bäst kvalitet?
Moderator: Redaktion
Re: Mobilservice eller SC bäst kvalitet?
Mobilservice kan variera mycket i kvalité, lite chansning är det (det är det även inne på centret). Med tanke på varningen på displayen är det ändå Servicecentret som gäller.
Jo jag lutar lite åt samma. Har läst i den andra tråden om just fel med snabbladdning att en det åtgärdat via mobilservice men det verkar råda lite delade uppfattningar kring det felet. Att rätta till baklucka som stänger snett tror jag också kan bli svårt för mobilservice att kunna lösa på egen hand utan att ta hjälp av kollegor och eventuellt behöva hissa upp bilen osv.
På min förra MS så hade jag mobilservice på +10 tillfällen och varje gång fixades problemen snabbt och rätt
Oj det kan skrivas metervis om kvaliteten på SC... och nu spekulerar ni om att mobile service skulle vara sämre än SC.
Har en färsk redogörelse som jag ska försöka hålla kort. Plockade ut en ny MYP i juni, fick ett samtal 10min före avtalad tid att backkameran lever sitt eget liv men att det troligtvis löses med nyaste mjukvaran. Löser det inte sig själv boka tid för service.
Bokade service på SC Malmö, fick tid 68 dagar fram. Ilsknade till i chatten med service att de fick prioritera ärendet, fick mobileservice någon vecka fram. Efter två misslyckade mobileservice besök i juli bokade de in ett tredje besök den 28:e aug.
Vid det laget var tålamodet slut, bokade om ärendet till SC Kastrup, fick tid på en vecka.
Lämnade in bilen kl 11 idag, efter mindre än 2h fick jag tillbaka bilen med fungerande backkamera.
Jag brukar rekommendera SC Kastrup, så är besviken på mig själv att jag lät luras av leveranskillarna att boka ärendet i Malmö, då de över tid bevisat sin inkompetens och klart och tydligt inte bättrat sig.
Nu ska jag fira min fungerande bil med att dra av skyddsfilmen från skärmen
Har en färsk redogörelse som jag ska försöka hålla kort. Plockade ut en ny MYP i juni, fick ett samtal 10min före avtalad tid att backkameran lever sitt eget liv men att det troligtvis löses med nyaste mjukvaran. Löser det inte sig själv boka tid för service.
Bokade service på SC Malmö, fick tid 68 dagar fram. Ilsknade till i chatten med service att de fick prioritera ärendet, fick mobileservice någon vecka fram. Efter två misslyckade mobileservice besök i juli bokade de in ett tredje besök den 28:e aug.
Vid det laget var tålamodet slut, bokade om ärendet till SC Kastrup, fick tid på en vecka.
Lämnade in bilen kl 11 idag, efter mindre än 2h fick jag tillbaka bilen med fungerande backkamera.
Jag brukar rekommendera SC Kastrup, så är besviken på mig själv att jag lät luras av leveranskillarna att boka ärendet i Malmö, då de över tid bevisat sin inkompetens och klart och tydligt inte bättrat sig.
Nu ska jag fira min fungerande bil med att dra av skyddsfilmen från skärmen

Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Model Y Performance - 2024