Tesla Model 3 Live at Gigafactory Walkaround and Details
Moderator: Redaktion
Tesla Model 3 Live at Gigafactory Walkaround and Details
Väldigt intressant video. https://youtu.be/jz7fq2olctM
Kör idag en Volvo C40, ska byta i januari 26
Re: Tesla Model 3 Live at Gigafactory Walkaround and Details
en till https://youtu.be/7VF94Zag0-c
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Han liknar Elon liteJohan71 skrev:Väldigt intressant video. https://youtu.be/jz7fq2olctM

Jo det gör han faktiskt
Nice! kul med lite mer filmer, de som finns har börjar bli lite utnötta 

Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Nån mer än jag som inte är helt såld på de nya handtagen?

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Kombineras med matt lack för bäst effekt (fingeravtryck runt omkring).chpaulin skrev:Nån mer än jag som inte är helt såld på de nya handtagen?
Jag vill nog testa själv innan jag uttalar mig. Men knappast nån dealbreaker. Har sett folk öppna på olika sätt i olika videos.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Jodå! Tesla verkar vara fixerade vid handtag som inte sticker ut och jag förstår inte det. Renault Zoe har ju en liknande historia på bakdörrarna och jag är inte särskilt förtjust i den.chpaulin skrev:Nån mer än jag som inte är helt såld på de nya handtagen?
Tanken är väl att det skall minska luftmotståndet mem jag hade heller sett att de gått med Model X:s handtag. Problemet med dem är väl att det inte finns något att dra i.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Jag är helt såld! Kolla hur soft handtagen ser ut att vara i videon. Typ 8 min in i den första som postades.
Handtagen är för mig inte viktiga, Det kunde lika väl vara normala hantag som man ser på de flesta bilar, mindre som kan krångla helt enkelt. (vet inte hur stor skillnaden i luftmotstånd är. men ser man på en golfboll så har den inbuktningar just för att det minskar luftmotståndet)
Det är häftigt när handtagen poppar ut mot en när man för fram handen (men kan vara dyrt att åtgärda om\när det blir fel) (att inte åtgärda det går inte för folk måste kunna komma in i bilen) (även om batteriet har stendött dvs )
alt kan vara att man trycker på den breda delen så den smala delen åker ut och man kan öppna dörren.
men som sagt jag hade nöjt mig med de handtag som finns på andra bilar. (får se vad som kommer på modell 4)
Det är häftigt när handtagen poppar ut mot en när man för fram handen (men kan vara dyrt att åtgärda om\när det blir fel) (att inte åtgärda det går inte för folk måste kunna komma in i bilen) (även om batteriet har stendött dvs )
alt kan vara att man trycker på den breda delen så den smala delen åker ut och man kan öppna dörren.
men som sagt jag hade nöjt mig med de handtag som finns på andra bilar. (får se vad som kommer på modell 4)
Tycker också de ser ut att fungera bra, för de som inte orkar kolla på videon (6:25 in) så bifogar jag bild, lätt tryck med tummen och voila:apkungen skrev:Jag är helt såld! Kolla hur soft handtagen ser ut att vara i videon. Typ 8 min in i den första som postades.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Kollade på videon och tyckte det såg superenkelt ut. Tidigare var jag tveksam, men nu tyckte jag det såg ut som en naturlig rörelse att öppna dörren.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Den typen av handtag är inte direkt någon nyhet kanske ska tilläggas, ex
Nissan GTR:

Nissan GTR:

Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Slutade med silver metallic för ganska många år sedan men när jag ser detta blir jag sugen igen! Supersnygg!
Fast fronten... Jag undrar om den inte kommer justeras en aning till launch.
Fast fronten... Jag undrar om den inte kommer justeras en aning till launch.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- TiborBlomhall
Visst, det går att lära sig hur man öppnar dörrarna på Model 3... men orka förklara för varenda människa man ska skjutsa
Man står där parkerad vid trottoaren och ska plocka upp nån, som bara står och inte fattar hur man öppnar. Dra ner rutan och försöka förklara
Redan med Model S fattar inte folk de ska röra vid handtagen för att de ska komma ut. Men det är iaf enklare att förklara.

Man står där parkerad vid trottoaren och ska plocka upp nån, som bara står och inte fattar hur man öppnar. Dra ner rutan och försöka förklara

Redan med Model S fattar inte folk de ska röra vid handtagen för att de ska komma ut. Men det är iaf enklare att förklara.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Snart äger alla en Model 3 så då är problemet historia.TiborBlomhall skrev:Visst, det går att lära sig hur man öppnar dörrarna på Model 3... men orka förklara för varenda människa man ska skjutsa![]()
Man står där parkerad vid trottoaren och ska plocka upp nån, som bara står och inte fattar hur man öppnar. Dra ner rutan och försöka förklara![]()

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
+1Nicke Nyfiken skrev:Snart äger alla en Model 3 så då är problemet historia.TiborBlomhall skrev:Visst, det går att lära sig hur man öppnar dörrarna på Model 3... men orka förklara för varenda människa man ska skjutsa![]()
Man står där parkerad vid trottoaren och ska plocka upp nån, som bara står och inte fattar hur man öppnar. Dra ner rutan och försöka förklara![]()
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Med Model S behöver man ju inte ens förklara, det är lätt nog att peta upp dem via P-knappen eller skärmen när det behövs. Eller fobben om man är utanför bilen.TiborBlomhall skrev:Visst, det går att lära sig hur man öppnar dörrarna på Model 3... men orka förklara för varenda människa man ska skjutsa![]()
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Så här ser Zoens bakdörrshandtag ut. Samma idé men kanske inte lika elegant...

+1, lägre pris, service kostnader.LarsL skrev:KISS Tesla!
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- TiborBlomhall
Onyttigt vetande: det stiliserade fingeravtrycket som visar var man ska trycka är Zoes designers Jean Semerivas.Jerker skrev:Så här ser Zoens bakdörrshandtag ut. Samma idé men kanske inte lika elegant...![]()
Ah! Ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med den informationen!TiborBlomhall skrev:Onyttigt vetande: det stiliserade fingeravtrycket som visar var man ska trycka är Zoes designers Jean Semerivas.Jerker skrev:Så här ser Zoens bakdörrshandtag ut. Samma idé men kanske inte lika elegant...![]()

Största felet med Zoens handtag är väl att det är bakvänt. Iaf om man ska sätta tummen där. Så det är inte särskilt genomtänkt. Mer estetik än funktion.
Den första bil som hade den typen av dörrhandtag på en bil var Alfa Romeo. Har för mig att det var på 156an. Kan dock ha varit 147. Allt annat efter det är bara bleka kopior. Jag älskar min Tesla men skulle bli så glad om Alfa började tillverka en batteribil.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD