"Bilkamera ej tillgänglig, kontrollera USB-enhet"
Moderator: Redaktion
"Bilkamera ej tillgänglig, kontrollera USB-enhet"
Ovanstående meddelande fick jag när jag återplacerade USB:n efter att ha tagit ur USB-stickan (Teslas medlevererade) och tömt minnet på alla bilder/filmer.
Har provat omstart men felet kvarstår.
På skärmen är kameran försedd med ett rött kryss. Någon som vet vad man ska göra åt detta?
På skärmen är kameran försedd med ett rött kryss. Någon som vet vad man ska göra åt detta?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: "Bilkamera ej tillgänglig, kontrollera USB-enhet"
Formattera minnet?ducce916m skrev:Ovanstående meddelande fick jag när jag återplacerade USB:n efter att ha tagit ur USB-stickan (Teslas medlevererade) och tömt minnet på alla bilder/filmer.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Hur gör man det och varför skulle det behövas när det funkade före tömningen?mikebike skrev:Formattera minnet?ducce916m skrev:Ovanstående meddelande fick jag när jag återplacerade USB:n efter att ha tagit ur USB-stickan (Teslas medlevererade) och tömt minnet på alla bilder/filmer.
Kanske du tog bort några foldrar som måste finnas på USB-minnet för att den skall kunnna skapa videofilerna?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Aha, är det jag gjort kanske, datorer mm är inte min specialitet direkt (kan annat). Hur får man dit dessa igen, tro?tor-ake skrev:Kanske du tog bort några foldrar som måste finnas på USB-minnet för att den skall kunnna skapa videofilerna?
Genom att göra det "MikeBike" föreslår 

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Har ingen aning om hur man gör det, kanske någon kunde ge ett litet råd? är tacksam för att ni engagerar er!tor-ake skrev:Genom att göra det "MikeBike" föreslår

Från Tesla: Om du vill formatera ett USB-minne kan du sätta in minnet i en USB-port framtill och välja "Säkerhet” i inställningsmenyn och sedan ”Formatera USB-enhet". Detta formaterar USB-minnet som exFAT och skapar en mapp som heter TeslaCam. För instruktioner om hur du formaterar ett USB-minne från en dator, se din ägarhandbok.
Obs! Om du väljer "Formatera USB-enhet" formateras enheten om och allt befintligt innehåll raderas. USB-minnet måste formateras som exFAT. FAT 32 (för Windows), MS-DOS FAT (för Mac), ext3 eller ext4. NTFS stöds inte. USB-minnet måste även ha en mapp på grundnivå som heter TeslaCam.
Obs! Om du väljer "Formatera USB-enhet" formateras enheten om och allt befintligt innehåll raderas. USB-minnet måste formateras som exFAT. FAT 32 (för Windows), MS-DOS FAT (för Mac), ext3 eller ext4. NTFS stöds inte. USB-minnet måste även ha en mapp på grundnivå som heter TeslaCam.
Tack för hjälpen alla, hoppas jag kan fixa det.....Senjin skrev:Från Tesla: Om du vill formatera ett USB-minne kan du sätta in minnet i en USB-port framtill och välja "Säkerhet” i inställningsmenyn och sedan ”Formatera USB-enhet". Detta formaterar USB-minnet som exFAT och skapar en mapp som heter TeslaCam. För instruktioner om hur du formaterar ett USB-minne från en dator, se din ägarhandbok.
Om någon skulle få samma problem som jag med att råka radera filer så vill jag bara berätta att det var så superenkelt att formatera så jag skäms. Tack MikeBike och Tor-Ake för att ni engagerade er!
Jag har samma problem, men detta uppstod när jag formaterade USB minnet med hjälp ab bilen för att ta bort gamla filer. Jag fick meddelandet att formateringen var klar, men fortfarade är bilkameran inte tillgänglig. Har försökt några gånger utan resultat. Allt fungerade utan problem innan formateringen. Jag kan nå USB minnet i bilen, där den säger att det finns 0 filer på det, så det är inget fel på kontakten.
- Johan_MSD100
- Teslaägare
Skapa en mapp som heter TeslaCam.. och det är noga hur man skriver namnet.
Skickat från min Pixel 8 Pro via Tapatalk
Skickat från min Pixel 8 Pro via Tapatalk