Uppdaterade min beställning till nya priser och därmed få ta del av 1,99%(beställde innan prishöjningen). Trodde jag i alla fall, när jag uppdaterade finansieringen i appen och via dnb står det fortfarande 5,74%. Ser det lika ut för er andra?
Har skickat frågan till Tesla, vill ju inte klicka på ”bekräfta” förens jag vet att det blir 1,99%.
Det skulle vara intressant att höra om det står 1,99% på de som beställt under kampanjen?
Uppdaterade min beställning till nya priser och därmed få ta del av 1,99%(beställde innan prishöjningen). Trodde jag i alla fall, när jag uppdaterade finansieringen i appen och via dnb står det fortfarande 5,74%. Ser det lika ut för er andra?
Har skickat frågan till Tesla, vill ju inte klicka på ”bekräfta” förens jag vet att det blir 1,99%.
Det skulle vara intressant att höra om det står 1,99% på de som beställt under kampanjen?
Jag beställde igår med kampanjen. Kan dock inte se något på DNB än då alla parter inte godkänt det än. Återkommer när det blir det.
Tog förkonfigurerad RW med quicksilver. På slutfakturan står det prel leverans 18 september. I appen 9-23 september.
Lite skumt för mig, jag kan inte se vare sig i appen eller hos DNB vilka villkor jag har. DNB har dock skickat ut en bekräftelse på e-post med avtalstid och ränta på 1,99% och i Tesla-appen står det att finansieringen är godkänd och bekräftad.
Jag ändrade också min beställning när räntekampanjen kom. Men viktigt att du bara ändrar din gamla istället för att göra en ny, på så sätt får du det gamla lägre priset OCH låga räntan. Jag hade beställt en m3P men ändrade till LR.
Hej, jag inväntar leverans av M3LR och undrar vilken hamn bilarna levereras till? Är det en svensk hamn eller är det en utländsk hamn?
Har inbokat leveransdatum på bilen 30/8 i Örebro!
Jag tror detta redan var känt av Tesla och speglar den prisökning på drygt 15000 som kom i början av juli. Det är nog rubriksättningen som är lite otydlig, sänkt som i lägre än de flesta andra som tillverkar bilar i Kina och säljer i Europa. Inte som i lägre och som kommer att resultera i framtida sänkta priser.
Jag tror detta redan var känt av Tesla och speglar den prisökning på drygt 15000 som kom i början av juli. Det är nog rubriksättningen som är lite otydlig, sänkt som i lägre än de flesta andra som tillverkar bilar i Kina och säljer i Europa. Inte som i lägre och som kommer att resultera i framtida sänkta priser.
Vet ju inte hur fast beslutat det var men det var ju en högre tull satt tidigare. Sedan om Tesla redan då visste att den inte skulle fastställas eller inte är väl då frågan. Den justerades ju ner idag från 21 % till 9 %.
Vet ju inte hur fast beslutat det var men det var ju en högre tull satt tidigare. Sedan om Tesla redan då visste att den inte skulle fastställas eller inte är väl då frågan. Den justerades ju ner idag från 21 % till 9 %.
Det är inte fast beslutat förrän November har jag för mig. Men det kommer att räknas retroaktivt från juli så biltillverkarna vill ta ut så rätt pris som möjligt direkt. Mina 50 cent är att det inte kommer en prissänkning på grund av sänkta tullar.
Edit: EU verkar ha tagit beslut om att inte ta ut tullarna retroaktivt. De hotade väl bara med det för att undvika ”massimport” innan det formella beslutet.
Det är Zeebrugge bilarna kommer iland, sedan på lastbil därifrån. Min LR ska jag hämta 29:e i Göteborg
Din bil borde ha varit med på Boheme va?
Jag kan läsa mig till att den ankom till Zeebrugge 14/8 och låg kvar där för lossning ett par dagar. Det borde betyda ett par veckor från ankomst hamn till leverans.
Själv misstänker jag att min bil står på Morning pilot som beräknas komma fram till Zeebrugge 28/8.
Om man fått reg nummer och VIN i appen, går det då dra något kring leverans datum då? Få lite olika bud vid googla
Jag tror inte det. Jag fick regnummer redan 25/7 och kommer få bilen i början av September. Har en kompis som också beställt och han har leveransfönster 21/8 till 3/9 och har inte fått regnummer än.
Det är Zeebrugge bilarna kommer iland, sedan på lastbil därifrån. Min LR ska jag hämta 29:e i Göteborg
Din bil borde ha varit med på Boheme va?
Jag kan läsa mig till att den ankom till Zeebrugge 14/8 och låg kvar där för lossning ett par dagar. Det borde betyda ett par veckor från ankomst hamn till leverans.
Själv misstänker jag att min bil står på Morning pilot som beräknas komma fram till Zeebrugge 28/8.
Börjar få abstinens nu…
Ja antingen Boheme eller kanske Grand Cosmo som var några dagar före.
Om man fått reg nummer och VIN i appen, går det då dra något kring leverans datum då? Få lite olika bud vid googla
Jag tror inte det. Jag fick regnummer redan 25/7 och kommer få bilen i början av September. Har en kompis som också beställt och han har leveransfönster 21/8 till 3/9 och har inte fått regnummer än.
Misstänker också att min M3P är på Morning Pilot (Tillverkad 19/7) Vilket leveransfönster har du för närvarande?
Mitt är 30/8 - 13/9
Jag beställde en förkonfigurerad den 15/8 och fick reg.nr i appen dagen efter. VIN har jag haft från start på slutfakturan och det dök upp i appen efter 3 dagar.
(2024) Model 3 Performance, Vit - Beställd 15/8, Leverans 16/9
Misstänker också att min M3P är på Morning Pilot (Tillverkad 19/7) Vilket leveransfönster har du för närvarande?
Mitt är 30/8 - 13/9
Jag beställde en förkonfigurerad den 15/8 och fick reg.nr i appen dagen efter. VIN har jag haft från start på slutfakturan och det dök upp i appen efter 3 dagar.
Jag har precis samma leveransfönster. Har du sett länken som spårar Tesla-fartyg? Löjligt vad långsamt en båt kan gå…
Mitt är 30/8 - 13/9
Jag har precis samma leveransfönster. Har du sett länken som spårar Tesla-fartyg? Löjligt vad långsamt en båt kan gå…
Aa jag har varit inne där och håller med. Just nu när man väntar ivrigt så tycker man ju att dom står still
Förövrigt så verkar det som att folk får boka in sina leveransdagar typ 11-21 dagar innan (ca 14 dagar verkar väldigt vanligt). Och om man kollar på folk som ska hämta upp bilar runt den 28e-29e Aug så kom kom dom med Boheme till Zeebrugge den 18e Aug.
Vi borde således få leveransdag runt 9-10 Sep och alltså boka in dag för leverans i slutet på denna vecka eller i början på nästa.
Att man orkar hålla på med sådan här research. Men är man ivrig och har abstinens så blir det lätt så
Nu är leverans inbokad den 16 September. Det var den enda dagen jag kunde välja.
En vecka senare än vad jag hade hoppats på men skönt att ha det klart
Jag fick också just boka in leverans och hade den 11-13/9 att välja på. Men tyvärr var 11-12 blockade av viktiga möten på jobbet så det fick bli fredag den 13:e…!
Nu är leverans inbokad den 16 September. Det var den enda dagen jag kunde välja.
Jag fick också just boka in leverans och hade den 11-13/9 att välja på. Men tyvärr var 11-12 blockade av viktiga möten på jobbet så det fick bli fredag den 13:e…!
Orättvist!
Vart ska du hämta? Ska själv hämta i Huddinge.
Orättvist!
Jag ska hämta i Huddinge… Det kanske är svårare att fixa till en P för leverans?!
Orättvist!
Jag ska hämta i Huddinge… Det kanske är svårare att fixa till en P för leverans?!
Se där! Haha, min står väl längst in på skeppet och kommer med en senare lastbil
Söker tips på högkvalitativa center caps till Photonfälgarna. Tycks bara finnas kinamög med tvivelaktig passform och dålig färgmatchning. Funderar på om man kan sätta lite ppf och köra med orginalkapslarna.
Hur stort är problemet med att medföljande repar upp fälgarna?