Väntetid till skadeverkstad

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Väntetid till skadeverkstad

Inlägg av Arn »

Har fått ett ärende godkänt för åtgärd på garantin via skadeverkstad. Nu har det gått en vecka sedan Jag fick besked om detta men har ännu inte hört något kring när det kan bli aktuellt att boka tid.
Skrev ett meddelande till servicecenter som svarade att det lokala serviceteamet kommer att kontakta mig för tidsbokning och att viss ledtid kan förekomma.

Ungefär hur lång tid kan man räkna att det tar innan man får tid på en skadeverkstad? Samt innan man blir kontaktad av serviceteamet?

När mobilservice besökte mig och konstaterade garantiärendet så hade jag 7800 mil på mätaren. Om besök att skadeverkstad drar ut på tiden är risken stor att miltalet 8000 passeras. Kommer jag fortfarande täckas av samma garanti på både arbete samt lånebil under reparationstiden eftersom felet rapporterades innan garantins utgång? I annat fall har jag en annan bil hemma som jag kan använda istället till mina längre körningar
TeslaLeo

Re: Väntetid till skadeverkstad

Inlägg av TeslaLeo »

Arn skrev: 27 aug 2024 18:49
Har fått ett ärende godkänt för åtgärd på garantin via skadeverkstad. Nu har det gått en vecka sedan Jag fick besked om detta men har ännu inte hört något kring när det kan bli aktuellt att boka tid.
Skrev ett meddelande till servicecenter som svarade att det lokala serviceteamet kommer att kontakta mig för tidsbokning och att viss ledtid kan förekomma.

Ungefär hur lång tid kan man räkna att det tar innan man får tid på en skadeverkstad? Samt innan man blir kontaktad av serviceteamet?

När mobilservice besökte mig och konstaterade garantiärendet så hade jag 7800 mil på mätaren. Om besök att skadeverkstad drar ut på tiden är risken stor att miltalet 8000 passeras. Kommer jag fortfarande täckas av samma garanti på både arbete samt lånebil under reparationstiden eftersom felet rapporterades innan garantins utgång? I annat fall har jag en annan bil hemma som jag kan använda istället till mina längre körningar
Har tyvärr inget svar på dina frågor - men får man fråga hur länge du fick vänta på Ranger respektive vad felet är?
Användarvisningsbild
Claes_B
Teslaägare

Re: Väntetid till skadeverkstad

Inlägg av Claes_B »

Arn skrev: 27 aug 2024 18:49

Det är förstås från när skadan konstaterades som gäller, hade ju varit lite udda att ha en garanti som gäller att en bil ska repareras senast när garantitiden går ut för att den ska gälla, om det saknas reservdelar eller verkstadstid är man ju i så fall strandad under tiden. Om det är så att Tesla menar att bilen inte ska köras för att det riskerar att förvärra skadan så bör ju de stå med lånebil.
Skriv svar