Lucid Air Pure
Moderator: Redaktion
Lucid Air Pure
Om denna kommer att funka som det är tänkt, kommer det bli en utmaning för konkurrenterna. Inte minst för Tesla.
Senast redigerad av Kriper, redigerad totalt 1 gånger.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
-
Re: Lucid Air Pure
Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
Om man har synpunkter på Elon så är jag rätt övertygad om att man även kommer ha synpunkter på majoritetsägaren i Lucid Motors...
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)
Om man har synpunkter på Elon så är jag rätt övertygad om att man även kommer ha synpunkter på majoritetsägaren i Lucid Motors...
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Marius?Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
LOLElmil skrev: ↑29 aug 2024 19:20Marius?Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
(Och nej – det är inte kinesiska intressen som är majoritetsägare i Lucid Motors.)![]()
Han är ju bara plastprins.
-
"prins" är inte den benämning jag hade valt.Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
viewtopic.php?p=750196#p750196
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
bin Salman är kronprins och premiärminister och det är inte benämningar jag hade valt heller.SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 22:36"prins" är inte den benämning jag hade valt.Pizzazz skrev: ↑29 aug 2024 19:03Låt mig gissa...prinsen i oljelandet???SwedishAdvocate skrev: ↑29 aug 2024 17:52Det förekommer ju att folk har synpunkter på Elon som väl äger ~25% av Tesla.
viewtopic.php?p=750196#p750196
Men bortsett ifrån att han kanske är en vidrig person på många sätt, det kanske inte går att bortse ifrån det, så är det väl på något sätt bra att intressen som tidigare litat mycket på olja får andra ben att stå på. Tänker då att det blir mindre tryck och mindre lobbying för oljeindustrin?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Bortsett från ägarförhållandena så är det helt klart en intressant produkt.
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Håller med. Fin bil!
Låter precis som Tesla, Rivian och alla andra bilföretag som inte är hundra år gamla. Jag blir så jädrans trött på vissa personer som alltid ska prata politik istället för produkt i varje jäkla tråd (utom de som handlar om kinatillverkade Teslor då).
Ja detta är ett märkesforum, men kom igen? Det är inte som att Tesla inte försökt få pengar från Saudi. “Funding secured”.
Förlåt. Ska bättra mig. Råkade svara på nåt.spacecoin skrev: ↑30 aug 2024 14:28Håller med. Fin bil!
Låter precis som Tesla, Rivian och alla andra bilföretag som inte är hundra år gamla. Jag blir så jädrans trött på vissa personer som alltid ska prata politik istället för produkt i varje jäkla tråd (utom de som handlar om kinatillverkade Teslor då).
Ja detta är ett märkesforum, men kom igen? Det är inte som att Tesla inte försökt få pengar från Saudi. “Funding secured”.
Alltid hållt koll på Lucid. De har ju varit väldigt dyra, så Pure kanske blir en storsäljare om de skalar upp produktionen.
Behöver de investera i fler fabriker?