Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Ni som köper, gör ni det privat eller via företag? Personligen är jag rädd för vad Juniper kommer göra med marknaden och Tesla har ju dumpat priser förr. S
-
Beställde också 16/8 men har inte fått något mer specifikt datum än "i september".....en LR RWD.
-
Det var inte svar på frågan

Leasa är tryggt men då får du inget annat än köra en bil i slutändan.
Vi ska oavsett inte ha en Model Y som det ser ut nu
Det är en LR 4WD. Två till på jobbet som beställde samma vecka, alla vi hämtar imorrn.
-
Kul! Tack för info. Det är det LR 2WD som det är väntetid "Prel September"hnq skrev: ↑26 aug 2024 14:56Det är en LR 4WD. Två till på jobbet som beställde samma vecka, alla vi hämtar imorrn.
Någon indikation av att vi som beställt MY LR RWD kommer få i september till räntan 0.74% räntan. Annars gäller inte dealen tyvärr , lite tråkigt att Tesla inte har någon mer info om detta
Om du tar leverans innan eller på 30 september får du ränteerbjudandet. Annars inte.
Det vet jag men svårt att få Leverans innan 30 när det inte finns bilar. Tyvärr så måste man få bilen att ränte erbjudandet ska gälla
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Det hände nästan inget med marknaden för model 3.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Sitter i samma sits med bakhjulsdrivna LR. Men det "värsta" som kan ske är ju att man behöver makulera ordern om indikationen från Tesla är att den inte kommer fram i tid. Då får man hoppas på ny kampanj i Q4 helt enkelt. Men finns ju även några leasingkampanjer ute med leverans inom 1-4 veckor på bakhjulsdrivna long range med, så kan man väl hoppas att det antyder att det är en förhållandevis stor leverans är på gång.
-
Samma för mig, problemet är att jag lämnar tillbaka min nuvarande leasingbil i slutet på september.maxp98 skrev: ↑28 aug 2024 14:02Sitter i samma sits med bakhjulsdrivna LR. Men det "värsta" som kan ske är ju att man behöver makulera ordern om indikationen från Tesla är att den inte kommer fram i tid. Då får man hoppas på ny kampanj i Q4 helt enkelt. Men finns ju även några leasingkampanjer ute med leverans inom 1-4 veckor på bakhjulsdrivna long range med, så kan man väl hoppas att det antyder att det är en förhållandevis stor leverans är på gång.
Vit LR AWD med mörka Gemini. Beställd 22:e augusti, då med ljus Gemeni. Ändrade ordern igår och fick besked från Tesla idag att de uppdaterat till mörka.
Ännu ingen mer info om reg-nummer eller leveransdatum.
Köpte dock idag ett par original takräcken begagnade så man är kittat för fjällenresan till vintern.
Ännu ingen mer info om reg-nummer eller leveransdatum.
Köpte dock idag ett par original takräcken begagnade så man är kittat för fjällenresan till vintern.
Tesla pushar alltid sjukt hårt för extremt stora leveranser i slutet på respektive kvartal i alla regioner där de har aktiv verksamhet. Var ju t.o.m. stort antal bilar kvar i lager i början av juli
Köper. Ska ha bilen länge tänkte jag. Men visst - ska du sälja inom 1-2 år förstår jag att du väntar.
-
Hur är det med HW4 på Model Y nuförtiden? Har alla detta nu (oavsett var de är tillverkade) eller är det fortfarande bara bilar som är byggda i Kina som fått det? Om nu någon råkar veta hur det ligger till.. Funderar på att byta ut vår gamla M3LR mot en Y nu med den hyggliga räntan och FSD-transfer-möjligheten...
Kör 2024 MY LR AWD, FSD och 2023 MS LR, FSD
Alla bilar från Berlin från och med ca maj 2024 har HW4.southofcold skrev: ↑02 sep 2024 21:02Hur är det med HW4 på Model Y nuförtiden? Har alla detta nu (oavsett var de är tillverkade) eller är det fortfarande bara bilar som är byggda i Kina som fått det? Om nu någon råkar veta hur det ligger till.. Funderar på att byta ut vår gamla M3LR mot en Y nu med den hyggliga räntan och FSD-transfer-möjligheten...
Beställde MY LR 18 Juli men fortfarande inget leverans besked. Börjar bli segt att vänta i dimman av att inte veta.
-
Jag har bara väntat sedan 16 augusti..... konstigt att man inte kan få mer information under tiden.
beställde 19 aug, får min på fredag. Tillverkad 7 juli så borde väl vara en HW4 ?
vad betyder ens HW ?
vad betyder ens HW ?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
HW = HardWare.
HW4 = kameror med bättre upplösning, men man ser inte (längre) dragkroken i backkameran.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.