Lacksläpp motorhuv efter tre månader

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Aero_of
Teslaägare

Lacksläpp motorhuv efter tre månader

Inlägg av Aero_of »

Hej!

Mitt första inlägg här - kände att jag behövde skriva av mig. Köpte min första Tesla tidigare i somras i samband med räntekampanjen. En Model Y I Deep blue metallic, och har varit supernöjd så här långt. Dock hade jag hört innan om hur känslig lacken kunde vara så jag lämnade in den för keramisk lackbehandling omgående efter köpet så att den skulle vara lättare att hålla ren. Och det har den sannerligen varit, det har räckt med en regnskur då och då så har den sett blänkande ny ut efteråt!

Men nu var det ett tag sen det regnade här så igår passade jag på att ge den en lättare tvätt för första gången. Körde till en tvätthall och spolade bara av den två gånger (en med shampoo och en med högtryckstvätt). Ska nämna att jag var sjukt försiktig med högtryckstvätten eftersom jag verkligen inte ville att det skulle kunna bli fel någonstans. Men när jag torkade av den efteråt (mikrofiberduk) så hittade jag fläckar som inte gick bort. Döm av min förvåning när jag upptäckte att det inte alls var fläckar utan "hål" där den blå lacken släppt och man såg den vita färgen under. Har aldrig varit med om något liknande! Jag skrubbade inte ens så hur är detta ens möjligt?

Har skapat ett serviceärende hos Tesla, men närmaste servicecenter är i Jönköping och jag bor utanför Kalmar så knappast optimalt att lämna in bilen där. Kan man lösa detta hos någon firma lokalt (antar att motorhuven behöver omlackeras helt)? Någon som vet hur strejken påverkar? Hur stor är sannolikheten att Tesla accepterar detta som ett garantiärende (förstår inte hur det skulle kunna vara något annat för det där känns inte normalt hos en ny bil men man har ju läst skräckhistorier...) men om inte, vad skulle det kunna kosta? Eftersom det är mitt på motorhuven så syns det tyvärr jättetydligt så är inte jättesugen på att dutta med lackstift. Men samtidigt ska man väl inte lämna det sådär en längre tid heller då det kan rosta?

Min första nya bil och har varit så nöjd innan, så detta känns otroligt tråkigt... Tack för support!
20240831_135156.jpg
20240831_135150.jpg
20240831_135141.jpg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lacksläpp motorhuv efter tre månader

Inlägg av Bjelke »

Skulle kunna vara stenskott men då ”borde” det gått genom grundfärgen också,
iaf på något av dom, speciellt när det är så pass stora märken.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Tesla kommer aldrig acceptera det där som ett garantiärende. De kommer säga att det är ngt föremål som träffat huven för det är vad det ser ut som. Märkligt om inte vindrutan också har några hack i sig?

Jag och frugan körde förbi ett vägarbete vid färila för några år sedan och trots låg fart flög det stora stenar som spräckte teslans ruta (som frugan körde) och husbilens vindruta samt pepprade teslans huv, men det blev bara mindre blessyrer på huven.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tycker det ser ut som stenskott. Brukar inte lacksläpp vara större än så där?

EDIT:
Stället dom sitter på är ju också urtypiskt för stenskott – motorhuven. Enda sättet att skydda bilen från stenskott är ju sån där skyddsfilm av plast – PPF – Paint protection film. Mer info t.ex. här:

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Aero_of
Teslaägare

Inlägg av Aero_of »

Tack för snabba svar! Att det skulle kunna vara stenskott hade faktiskt inte slagit mig. Dels för att jag inte märkt något sånt alls (min ruta är hel och fin för övrigt), och dels för att jag inte såg detta innan jag tvättade bilen. Den var som sagt inte direkt skitig innan, så jag är helt säker på att jag hade sett ifall det varit vita prickar på motorhuven. Såvida inte det var så att lacken fortfarande "hängde kvar" efter stenskotten och spolades bort i tvätten? Vet inte ifall det låter rimligt. Men har aldrig varit med om lacksläpp på en annan bil innan heller, så det kanske är lika orimligt det.

Men i så fall en annan fråga: ska det verkligen vara så här? Har bara kört 300 mil med bilen (i princip bara motorväg och stadskörning) och som sagt aldrig märkt av att något flygit upp över huvud taget, och nu är det fyra vita märken på huven. Hur ska den då se ut efter 3000 mil?? Har aldrig varit med om något liknande med någon annan bil som jag någonsin ägt. Kör alla med PPF över hela huven för att den inte ska se ut som en prickig korv efter några år? Är Tesla speciellt utsatt för detta pga den sluttande huven, eller varför ser man inte sånt här på andra bilar? Tacksam för alla kommentarer, för jag försöker bara förstå hur man ska hantera detta - hade ingen tanke på detta innan köpet och är självklart besviken nu när man lagt så mycket pengar på en ny bil och så ser den ut sån efter så kort tid.

Avslutningsvis, som jag frågade i första inlägget: bör man lacka om hela huven och sedan lägga på PPF då för att undvika att detta händer igen? Någon som vet var man kan göra det i Kalmarregionen och vad kan det kosta? Jag vill ju att min nya bil ska se ny ut! :D
Lurkern

Inlägg av Lurkern »

Enklast är nog att bara köpa lackstift och fylla i stenskotten. Ibland har man otur i trafiken.

Jag menar att du behöver inte förvänta dig mer av detta, jag hittar inga stenskott efter 2900 mil. Tror inte jag kör så unikt, bara att jag haft tur.
Senast redigerad av Lurkern, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

nej, det är billigare att köpa ett lackstift och fylla i hålen.
Lacka om huven isfåall om 3-4 år så den blir fin. Bilen har extremt lågt cw-värde, den gillar stenskott så håll koll när du ligger för nära lastbilar mm. Stenskott kommer alltid. Du skulle kunna sätta en billig protectorfilm på framljusen istället? Kostar ett par hundralappar på tex Temu. Jag tog lätt rökfärgade. Men skulle inte lacka om huven om jag vore du, om inte flagorna är flera cm stora. Jag tror att du skulle få ett pris på säkert 6-10.000 för det. Sen plasten på det. Plastar du hela bilen så kostar det säkert 30-35.000. om du tar huv kofångare, hunben, astolpe, backspeglar mm så kanske du kommer undan med 10-15. Mycket pengar. Beror kanske på var man kör men jag har kört 3/Y i över 5år och aldrig haft några problem. Bäst är Midnight, vit och Quick. Värst är svart men även den blå är lite känslig eftersom allt syns väldigt bra på den. Både smuts och småskador.
SwedishAdvocate

Aero_of skrev: 01 sep 2024 21:26
Men i så fall en annan fråga: ska det verkligen vara så här? Har bara kört 300 mil med bilen (i princip bara motorväg och stadskörning) och som sagt aldrig märkt av att något flygit upp över huvud taget, och nu är det fyra vita märken på huven. Hur ska den då se ut efter 3000 mil?? Har aldrig varit med om något liknande med någon annan bil som jag någonsin ägt. [...
Nyfiken... Vad har du haft för bilar innan?

Ang. stenskott vid motorvägskörning... Hur nära ligger du framförvarande fordon? Kan ju inte säga exakt var gränsen går, men om du håller mindre avstånd än typ ~3 sekunder eller vad det kan handla om, är det bara en tidsfråga tills man får ett stenskott. Speciellt ifall framförvarande fordon är en SUV/Crossover. Sen kan man ju tyvärr alltid ha sån otur att stenskotten kommer flygande från sidan också...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Aero_of
Teslaägare

Inlägg av Aero_of »

Körde en mörkblå Audi A4 i 10 år innan jag köpte Teslan. Har innan dess mest kört Volvo: en blå C30, en röd Volvo 740, en blå 360. Har en svart Volvo V70 från 2016 som andrabil nu som jag haft sen 2017 - utan stenskott på motorhuven! :) Har ärligt talat inte ens tänkt att det skulle kunna vara ett problem förrän nu. Med vindrutan, ja! Men aldrig tänkt att lacken på motorhuven skulle kunna gå sönder eller få märken av det.

Skulle inte säga att jag kör speciellt aggressivt, gillar verkligen inte att ligga nära bilarna framför. Det närmaste man ligger är väl i samband med att man gör en omkörning eller när man har farthållare igång så bilen själv ställer in avståndet. Men antar att man kan ha otur ändå. Det konstigaste är väl i så fall att jag inte märkt någonting över huvud taget av att stenar skulle ha studsat upp.
Användarvisningsbild
Nogo
Teslaägare

Inlägg av Nogo »

Du lär få stenskott oavsett hur du kör. Alla gillar ju svänga in mindre en 1 billängd framför en på motorväg. Händer typ 10 ggr om dagen. Det räcker även bara att du kör om någon så kan du få stenskott. Fått två feta stenskott på vindrutan när jag har kört om bilar.

Jag har en blå Model Y ca 20 månader gammal och jag har nog fått 100 stenskott på front, huv, framskärmar, bakdörrar och vindrutan. Vill du ha bilen i nyskick så plasta men det kostar enligt min mening för mycket. Jag kör lackstift och fyller i och slipar jämnt.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Aero_of skrev: 01 sep 2024 21:26
Tack för snabba svar! Att det skulle kunna vara stenskott hade faktiskt inte slagit mig. Dels för att jag inte märkt något sånt alls (min ruta är hel och fin för övrigt), och dels för att jag inte såg detta innan jag tvättade bilen. Den var som sagt inte direkt skitig innan, så jag är helt säker på att jag hade sett ifall det varit vita prickar på motorhuven. Såvida inte det var så att lacken fortfarande "hängde kvar" efter stenskotten och spolades bort i tvätten? Vet inte ifall det låter rimligt. Men har aldrig varit med om lacksläpp på en annan bil innan heller, så det kanske är lika orimligt det.
Det är mycket möjligt att lackflagorna satt kvar efter stenskotten och att du blåste bort dem med högtryckstvätten. Det är bra tryck i en del tvätta-själv-anläggningar. Har varit med som samma (efter många år och mil har man sett det mesta), en Nissan som fick nya svarta blemmor i vita lacken varenda gång man tvättade den - stenskotten spräckte loss färgflagor och högtryckstvätten blåste bort dem.

Om du låter lacka om den är det viktigt att du hittar en firma som verkligen är kompetent, blå metallic kan vara lurig och då får du en kulörskiftning istället som kommer störa dig ännu mer. Jag lät lacka om huven på en blåmetallic honda i höstas, och lackeraren fick lacka upp 5 provbitar med olika variationer på hondas originalrecept för att hitta en som någorlunda matchade bilens lack från fabriken. Den bilen hade så sjukt många stenskott på huven trots bara 12.000 mil men förre ägaren hade pendlat till jobbet med den längs 222:an värmdö-stockholm i flera år. Bilen i övrigt var toppenfin och blank men huven var helt sönderpepprad så det höjde värdet på bilen att lacka om huven mer än vad det kostade att lacka (c:a 10.000 ordinarie pris)
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Inlägg av Jaegaern »

Min M3 I samma färg ser exakt likadan ut.

Jag satte på lite bredare stänkskydd fram som skyddar mot det mesta som innan dess gjorde dörrarna fram och trösklarna vitprickiga. Men huven ser likadan ut som din. Om inte värre då den körts nästan enbart motorväg i två år.

Tänkte ta ett ryck med lackstift och klarlack, samt polering på det.

Syns inte alls på en vit bil då grundlacken är det som lyser genom.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Användarvisningsbild
Hexis Sverige AB
Kontakt:

Inlägg av Hexis Sverige AB »

Tråkigt med stenskott så tidigt i ditt bilägande men tyvärr är det idag mer eller mindre oundvikligt. Det har pga diverse EU-direktiv och miljökrav gjort att kvaliten på dagens lack inte går att jämföra med vad det varit tidigare. En keramisk lackbehandling hjälper förvisso att hålla bilen ren men klarar inte av att stå emot stenskott mer än orginallacken. Det finns dock som tidigare skribent varit inne på en lösning på probemet.

PPF gjorde sitt intåg på marknaden för för 20-talet år sedan men började få sitt stora uppsving för 8-10 år sedan som en direkt följd av just nämnda direktiv och miljökrav som gjorde billacken än mer sårbar än tidigare. Den stora skillnaden med en plastfilm är att den utgör en dämpande barriär som klarar av att stå emot de flesta stenskott utan att lämna märken. Större stenar och dubb riskerar att slå hål på filmen men skadar fortfarande inte lacken. Kostnaden att skydda bilen med stenskottsfolie (PPF) varierar beroende på omfattning, bil och kvalitet på materialet. Det finns många tillverkare av PPF som lovar samma sak men varierar stort i vad de levererar.

Hexis Bodyfence är en produktserie egentillverkade skyddsfolier av högsta kvalitet. Vi har lösningar för alla typer av applikationer på bilens kaross och interiör men även för vindrutor. Alla våra produkter ur Bodyfence-serien är självläkande och hydrofobiska vilket gör att det likt en keramisk behandling gör bilen betydligt enklare att hålla ren. Finns att få i finish blank, matt eller satin.

HEXIS är en tillverkare av självhäftande vinyler för visuell kommunikation.
Helfoliering - Stenskottsskydd - Fordonsdekor - Digitaltryck - Textiltryck
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare

Inlägg av Jaegaern »

Hexis Sverige AB skrev: 02 sep 2024 11:45
Tråkigt med stenskott så tidigt i ditt bilägande men tyvärr är det idag mer eller mindre oundvikligt. Det har pga diverse EU-direktiv och miljökrav gjort att kvaliten på dagens lack inte går att jämföra med vad det varit tidigare. En keramisk lackbehandling hjälper förvisso att hålla bilen ren men klarar inte av att stå emot stenskott mer än orginallacken. Det finns dock som tidigare skribent varit inne på en lösning på probemet.

PPF gjorde sitt intåg på marknaden för för 20-talet år sedan men började få sitt stora uppsving för 8-10 år sedan som en direkt följd av just nämnda direktiv och miljökrav som gjorde billacken än mer sårbar än tidigare. Den stora skillnaden med en plastfilm är att den utgör en dämpande barriär som klarar av att stå emot de flesta stenskott utan att lämna märken. Större stenar och dubb riskerar att slå hål på filmen men skadar fortfarande inte lacken. Kostnaden att skydda bilen med stenskottsfolie (PPF) varierar beroende på omfattning, bil och kvalitet på materialet. Det finns många tillverkare av PPF som lovar samma sak men varierar stort i vad de levererar.

Hexis Bodyfence är en produktserie egentillverkade skyddsfolier av högsta kvalitet. Vi har lösningar för alla typer av applikationer på bilens kaross och interiör men även för vindrutor. Alla våra produkter ur Bodyfence-serien är självläkande och hydrofobiska vilket gör att det likt en keramisk behandling gör bilen betydligt enklare att hålla ren. Finns att få i finish blank, matt eller satin.

Kul att få deltagande i diskussioner av ett företag som erbjuder lösningar.

I vanliga fall kan det kanske vara svårt med priser, men här har vi ju nästan bara 2 modeller så kan man få fråga om prisbild för en typ av skydd för kanske front, huv, hela bilen. Så man direkt kan värdera direkt i chatten. Borde gå att lösa lätt i en liten tabell tänker jag?

Mvh
Användarvisningsbild
Hexis Sverige AB
Kontakt:

Inlägg av Hexis Sverige AB »

Jaegaern skrev: 02 sep 2024 11:56

I vanliga fall kan det kanske vara svårt med priser, men här har vi ju nästan bara 2 modeller så kan man få fråga om prisbild för en typ av skydd för kanske front, huv, hela bilen. Så man direkt kan värdera direkt i chatten. Borde gå att lösa lätt i en liten tabell tänker jag?
Tack för det och kul att höra att det uppskattas. Syftet med deltagandet här är att skapa förståelse för produkterna vi (och andra tillverkare) erbjuder för att underlätta för er att navigera i något som kan uppfattas som en djungel av produkter. Svårigheten med just PPF är att det för slutkunden är omöjligt att avgöra vilken produkt som sitter på bilen då den är helt transparent. Dock skiljer det mycket i kvalitet där vi sett exempel som absolut inte håller vad de lovar.

Prisbilden kan variera en del beroende på var i landet man befinner sig på grund av lokal konkurrens bland annat. Då vi endast är en tillverkare av produkten så är det svårt att komma med en generell prislista då priset för montaget är en varierande faktor.
Men för att ge en indikation så är kostnaden för ett standard frontpaket bestående av huv, stötfångare fram, framskärmar, backspeglar runt 15000-20000:- i någon av landets större städer. Viss variation förekommer såklart och beror till viss del även på vilka delar man väljer att inkludera i paketet.

Våga ställ frågor om vilket material som används samt vad som ingår i paketet.
HEXIS är en tillverkare av självhäftande vinyler för visuell kommunikation.
Helfoliering - Stenskottsskydd - Fordonsdekor - Digitaltryck - Textiltryck
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare

Inlägg av Jaegaern »

Hexis Sverige AB skrev: 02 sep 2024 12:09
Jaegaern skrev: 02 sep 2024 11:56

Tack för det och kul att höra att det uppskattas. Syftet med deltagandet här är att skapa förståelse för produkterna vi (och andra tillverkare) erbjuder för att underlätta för er att navigera i något som kan uppfattas som en djungel av produkter. Svårigheten med just PPF är att det för slutkunden är omöjligt att avgöra vilken produkt som sitter på bilen då den är helt transparent. Dock skiljer det mycket i kvalitet där vi sett exempel som absolut inte håller vad de lovar.

Prisbilden kan variera en del beroende på var i landet man befinner sig på grund av lokal konkurrens bland annat. Då vi endast är en tillverkare av produkten så är det svårt att komma med en generell prislista då priset för montaget är en varierande faktor.
Men för att ge en indikation så är kostnaden för ett standard frontpaket bestående av huv, stötfångare fram, framskärmar, backspeglar runt 15000-20000:- i någon av landets större städer. Viss variation förekommer såklart och beror till viss del även på vilka delar man väljer att inkludera i paketet.

Våga ställ frågor om vilket material som används samt vad som ingår i paketet.
Ja såklart, tänkte inte på att ni endast är tillverkare. Men tack för prisbild!
Användarvisningsbild
Aero_of
Teslaägare

Inlägg av Aero_of »

Tusen tack för alla svar och tips. Efter att ha inspekterat igen med det jag läst här i bakhuvudet så konstaterar jag också att det måste röra sig om stenskott. Ber om ursäkt för vilseledningen, men hade inte en tanke på stenskott innan. Vet inte om jag kan ändra rubriken...?

Men det där med PPF är intressant! Önskar att jag visste det innan, för då hade jag nog lagt pengarna på det istället för på lackförsegling. Borde vara topptipset för alla som köpt ny bil och vill skydda den så bra som möjligt! Hade ju tänkt ha den här bilen i många år, så hade kanske varit värt det från början. Men nu? Det får man fundera över då man redan lagt en hel del pengar på bilen...

Om man är totalt ohändig på bilar, lackering etc, kan man ändå dutta i med lackstift själv och få det bra eller är det värt att lämna in den för att låta "proffsen" göra det så osynligt som möjligt? Och i så fall, finns det någon bra firma i Kalmarregionen som kan rekommenderas? Hittade ett lackstift från Jowua förresten som ska motsvara Teslas blåa färg, någon som vet om den är bra?
SwedishAdvocate

Aero_of skrev: 03 sep 2024 19:02
Tusen tack för alla svar och tips. Efter att ha inspekterat igen med det jag läst här i bakhuvudet så konstaterar jag också att det måste röra sig om stenskott. Ber om ursäkt för vilseledningen, men hade inte en tanke på stenskott innan. Vet inte om jag kan ändra rubriken...?

Men det där med PPF är intressant! Önskar att jag visste det innan, för då hade jag nog lagt pengarna på det istället för på lackförsegling. Borde vara topptipset för alla som köpt ny bil och vill skydda den så bra som möjligt! Hade ju tänkt ha den här bilen i många år, så hade kanske varit värt det från början. Men nu? Det får man fundera över då man redan lagt en hel del pengar på bilen...

Om man är totalt ohändig på bilar, lackering etc, kan man ändå dutta i med lackstift själv och få det bra eller är det värt att lämna in den för att låta "proffsen" göra det så osynligt som möjligt? Och i så fall, finns det någon bra firma i Kalmarregionen som kan rekommenderas? Hittade ett lackstift från Jowua förresten som ska motsvara Teslas blåa färg, någon som vet om den är bra?
1. Tror du kan ändra trådrubriken om du vill det. Det är bara att testa. Tryck på pennsymbolen (Redigera inlägg) på första inlägget i tråden och kolla ifall det går.
2. En grej med PPF som jag förstått det är att det blir bäst ifall man inte använder förskurna plastsjok, utan istället skär plastsjoken utefter karossen på just din bil. Vet dock att det har hänt att folk har upptäkt att de fått åverkan på sin billack efter en sån här kniv/skärverktyg som används för det här. Vet dock inte hur vanligt det är, och ifall mer välrenomerade firmor kan garantera att det inte sker... Oavsett så gissar jag att det är ytterligare en faktor som du kanske vill göra lite research kring...
3. Vet inget om det här lackstiftet från Jowua. Är hyfsat säker på att Tesla har rekommendationer på vilka lackstift man kan använda ifall du t.ex. kontaktar dom via chatten. Det finns även en hel del skrivet på Internet, samt även rätt mkt upplagt på t.ex. Youtube om det här med att laga stenskott med lackstift.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Jag har bara haft dåliga erfarenheter av lackstift, det är dåliga penslar och dålig konsistens på färgen.

Bäst resultat har jag fått med små penslar från en bokhandel och bättringsfärg och klarlack på sprejburk. Man sprayar en skvätt i locket på sprayburken, sedan penslar man flera tunna lager till dess det är rätt höjd och kulör, sedan gör man likadant med klarlacken.

Kräver en del fingerspitzengefühl men öva på något som inte är huven på bilen först.
Användarvisningsbild
fnurra
Teslaägare

Inlägg av fnurra »

Aero_of skrev: 03 sep 2024 19:02

Har använt Jowuas lackstift men inte Teslas blåa utan Midnight Silver Metallic och det blev bra. Som tor-ake säger är penseln som är i färgstiftet helt värdelös, men med Jowuas lackstift följer det med separat en ultratunn pensel som är riktigt bra och man kan då fylla på i flera lager. Har bra konsistens bara man skakar burken ordentligt i 5min först och kulören stämmer bra med originalfärgen åtminstone vad gäller Midnight Silver Metallic. Jag har avslutat med 2K klarlack och polerat ner med minipolermaskin, så det inte är upphöjt över resten av lacken. Blir helt ok efter lite träning men går knappast att få så perfekt så man inte ser något alls på nära håll då man själv vet var man reparerat, men blir bra mycket bättre än innan man lagt i stenskottet. Märkte att man kan lägga ner väldigt mycket tid på detta om man vill försöka få det perfekt, men till slut får man nöja sig med slutresultatet.
Model S 2023 MSM/svart
SwedishAdvocate

tor-ake skrev: 04 sep 2024 09:47
Jag har bara haft dåliga erfarenheter av lackstift, det är dåliga penslar och dålig konsistens på färgen.

Bäst resultat har jag fått med små penslar från en bokhandel [...
Nu verkar det ju som det följer med en bra pensel med Jowuas lackstift. Antar vidare att det finns tillräckligt bra penslar hos många bokhandlare – men annars är Panduro ytterligare ett tips för åtm. tillräckligt bra riktigt tunna penslar. Verkar ha en hel del fysiska butiker ifall man inte vill vänta på en beställning över I-net.

https://panduro.com/sv-se
Användarvisningsbild
Al Set
Teslaägare

Inlägg av Al Set »

Jag noterade att jag fått lacksläpp i appen.
Screenshot_20240904_181916_Tesla.jpg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Al Set skrev: 04 sep 2024 18:32
Jag noterade att jag fått lacksläpp i appen.Screenshot_20240904_181916_Tesla.jpg
Det där måste dom ta på garantin! :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Al Set
Teslaägare

Inlägg av Al Set »

Fixat nu. OTA. Tack Tesla!
Screenshot_20240904_203736_Tesla.jpg
Skriv svar