Sentry mode problem

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Robbie
Teslaägare

Sentry mode problem

Inlägg av Robbie »

Hej,

Jag äger en Tesla model S 2018 sedan 3 år tillbaka.
Sentry mode har fungerat kanon och jag har använt mig av dashcam och även sentry mode dagligen.

Det började med i maj/juni så fick jag inte notiser på skärmen när det ändå blivit sentry mode inspelningar.
Jag få då gå in dagligen för att se vad som spelats in. Numera så fastän jag har igång sentry och den röda ikonen visas på kameran när man kör (dashcam) så sparas inte klippen ner och sentry mode filmer sparas inte heller. Det har funkat utan problem i 3 års tid. Köpte ett nytt likadant usb som tidigare, fungerar inte. Har gjort omstart med båda knapparna på ratten, formaterat usb, hjälper inte.

Något själ som varit med om liknande?
Tacksam för svar...
Tesla Model S 75D
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare

Re: Sentry mode problem

Inlägg av unumlapis »

Haft liknande problem där Sentry Mode blev sämre i höstas (2023) som resulterade i att slutade indikera och till sist gjordes inga inspelningar. I mitt fall så var det kast 12V batteri och när det väl blev lite kallare, så fick jag larm om dåligt 12V batteri och när väl nytt batteri satt i bilen, så fungerade Sentry Mode perfekt igen. I mitt fall så var det original 12V batteri från 2017:06; så var väl iofs hög tid att nytt skulle i. :D Säger inte att det är 12V batteriet som är problem men värt att kolla av det.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Skriv svar