Tog ut bilen, ställde tillfälligt in Teslan i samma garage och backade snällt in! (Och såg en stor död råtta i backkameran

Själva garaget är inte trångt, men garagporten/dörren är "trång". Har inte mätt , men fick fälla in speglarna på Teslan (och får göra lika på Challengern) när jag passerar dörrhålet!
Har även fått in en Dodge Ram Pickis där.
När jag åker därifrån tänker jag "Åh vad coolt, imorgon kan jag för första gången använda "Summon" i skarpt läge för första gången när jag kör ut bilen! Coolt!
Åker dit i godan ro med polaren och jag slänger upp appen och börjar köra! Bilen rullar fram...mot dörren..tvekar lite, och försöker igen men stannar.
Nähä..konstigt tänker jag. Provar igen, nu rör den sig inte. Backar då med Summon, det fungerar, kör fram igen och står och kikar in genom sidorutan och på displayen. Bilen rullar snällt fram och man ser i displayen samma grafik som när man parkerar själv.
Dörrarna(dörrkarmen så att säga) närmar sig på displayen, 50 cm, 45 cm, 40 cm, - RÖTT STOPP! och bilen stannar!
Nähä, det går alltså inte! Har för mig att det är vid 30 CM ca den skriker stopp?
Bilen i sig var INTE svår att backa in eller köra ut, bilen i sig är 196 cm enligt specar. Challengern är 193 cm (här behöver jag bara fälla en spegel, så marginal finns).
Dodge Pickisen jag ställt in där är 214 cm med fällda speglar, och den går PRECIS in. Så vi säger att dörren är 215 cm då.
Så med 18 cm marginal (9 centimeter, nästan en decimeter, på varje sida) klarar Teslan inte av att köra Summon!

Himlans trist. Sensorerna borde väl idag vara tillräckligt exakta för att kunna ta ner till CM när?
Vad har ni för erfarenhet av Summon? Har ni använt det i skarpt läge eller bara för att "leka"?
/Jocce