Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
-
Re: Väntrum Model Y
Fick precis en uppdatering på min beställning till de mörka fälgarna. Inget leveransdatum ännu.
- frippz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik35927
- Kontakt:
Får man fråga om färg och inredning? Jag beställde själv en vit Performance med vita säten 6 augusti och väntar ännu på besked.
-
- ZeroEmissionHero
- Teslaägare
Order lades 25/8 (på Tesla.com). Leasingkontrakt signerades 28/8. Bokad leveranstid 12/9 (tidbokning öppnade idag 5/9 på morgonen). Model Y Standard Range, Vit, bakhjulsdrift, svarta fälgar. Bilen tillverkades 5/8.
Tror det var i måndags jag kunde börja välja datum. Kunde valt igår men jag var på annan ort då.
Nu är den upphämtad i alla fall

Väntar på en MYP, silver med vit klädsel. Känns som det är spridda skurar i vilka som får leverans fort och långsamt? Standard vit med svart klädsel tänker jag produceras ivrigt i fabrikerna, tex min variant inte lika frekvens 
Fille skrev: ↑05 sep 2024 16:58Tror det var i måndags jag kunde börja välja datum. Kunde valt igår men jag var på annan ort då.
Nu är den upphämtad i alla fall![]()
Jag la min order 20 Aug vit och MY LR men ej fått något svar än jätte konstigt. Du la ordern efter mig men fick en då välja datum när du kunde hämta ut din
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Det är alltid lite svårt att veta. Tesla respekterar tiden då du lade ordern, men det beror helt på hur många bilar som följer med vilken lastbil och till vilket service center.Lelo_85 skrev: ↑06 sep 2024 12:53Fille skrev: ↑05 sep 2024 16:58Tror det var i måndags jag kunde börja välja datum. Kunde valt igår men jag var på annan ort då.
Jag la min order 20 Aug vit och MY LR men ej fått något svar än jätte konstigt. Du la ordern efter mig men fick en då välja datum när du kunde hämta ut din
Du skulle varit med 2021 när MY började levereras. Kaoz. Det var tydligen ännu värre när model 3 började skeppas. Då hade Tesla inte riktigt lika mycket ordning som de hade 21, än mindre än idag.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Beställde den 3:e sep. MY LR RD vit. Aldrig ägt elbil innan.
Verkar som många är före datumet jag beställde.
Frågan är om de finns chans att jag ens får min senast den 30:e september, hmmm!
Står bara uppskattad lev. Sep. 2024 i appen.
Jaja annars är det väl bara till att annullera då noll-räntan inte gäller efter 30:e. Eller kan dom tänkas ha överseende med det tror ni?
Verkar som många är före datumet jag beställde.
Frågan är om de finns chans att jag ens får min senast den 30:e september, hmmm!
Står bara uppskattad lev. Sep. 2024 i appen.
Jaja annars är det väl bara till att annullera då noll-räntan inte gäller efter 30:e. Eller kan dom tänkas ha överseende med det tror ni?
- frippz
- Teslaägare
- Kontakt:
Just nu verkar det vara fullständigt kaos hos Tesla. Jag fick helt plötsligt uppdatera min finansieringsansökan via DnB för att få 0% (vilket så klart tacksamt tas emot). Men sen träffade skiten fläkten, nästan bokstavligt talat. Jag fick bara två dagar att välja på för leverans, varav båda är när jag är utomlands. Helt plötsligt svarar inga av de delivery advisors jag haft kontakt med heller. Nu kom det ett antal meddelanden under dagen som hetsar mig att boka en tid senast imorgon eller så blir jag av med min tilldelning. Härlig stresskänsla inför helgen… 

Väntrum Model Y
Är det någon som fått tilldelning under en helg, eller kan man pausa väntandet till på måndag 

- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det är väldigt enkelt att låta någon annan hämta ut bilen ifall man har möjlighet.frippz skrev: ↑06 sep 2024 17:06Just nu verkar det vara fullständigt kaos hos Tesla. Jag fick helt plötsligt uppdatera min finansieringsansökan via DnB för att få 0% (vilket så klart tacksamt tas emot). Men sen träffade skiten fläkten, nästan bokstavligt talat. Jag fick bara två dagar att välja på för leverans, varav båda är när jag är utomlands. Helt plötsligt svarar inga av de delivery advisors jag haft kontakt med heller. Nu kom det ett antal meddelanden under dagen som hetsar mig att boka en tid senast imorgon eller så blir jag av med min tilldelning. Härlig stresskänsla inför helgen…![]()
viewtopic.php?p=803223#p803223
Driver sajten Car.info
Fick tilldelning idag av min MY LR RWD. Beställde 29 juli och hämtar upp 16 september.
- Teslavantor
- Teslaägare
Saken är den jag kan hämta vart som helst. Sedan tycker jqg det är dåligt man ej kan följa ordernJaegaern skrev: ↑06 sep 2024 13:04Det är alltid lite svårt att veta. Tesla respekterar tiden då du lade ordern, men det beror helt på hur många bilar som följer med vilken lastbil och till vilket service center.Lelo_85 skrev: ↑06 sep 2024 12:53Fille skrev: ↑05 sep 2024 16:58Tror det var i måndags jag kunde börja välja datum. Kunde valt igår men jag var på annan ort då.
Du skulle varit med 2021 när MY började levereras. Kaoz. Det var tydligen ännu värre när model 3 började skeppas. Då hade Tesla inte riktigt lika mycket ordning som de hade 21, än mindre än idag.
- frippz
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag vet inte om de haft galet mycket att göra på Tesla, men jag fick äntligen ett svar på mina 4-5 mail som skickats med lite ökande panik i tonen under veckan, dock så sent som 21:15 på fredagskvällen. Såg det inte förrän lördag eftermiddag dock.frippz skrev: ↑06 sep 2024 17:06Just nu verkar det vara fullständigt kaos hos Tesla. Jag fick helt plötsligt uppdatera min finansieringsansökan via DnB för att få 0% (vilket så klart tacksamt tas emot). Men sen träffade skiten fläkten, nästan bokstavligt talat. Jag fick bara två dagar att välja på för leverans, varav båda är när jag är utomlands. Helt plötsligt svarar inga av de delivery advisors jag haft kontakt med heller. Nu kom det ett antal meddelanden under dagen som hetsar mig att boka en tid senast imorgon eller så blir jag av med min tilldelning. Härlig stresskänsla inför helgen…![]()

Nu har jag äntligen fått ordning på saker och ting. Bilen hämtas nästa vecka och allt är frid och fröjd.

- Fredthefisher
- Teslaägare
När i tiden la du din beställning?
Jag har en MY LR AWD på beställning sen tidigt augusti, quicksilver och vit klädsel, och inga besked om leverans än, väntar med spänning på leverans.
-
Det verkar ju också vara intressant med var i landet man befinner sig, jag väntar sedan 16 augusti på en vit LR i Göteborgsområdet.
MYP QS med vit klädsel beställdes 1 september i Stockholm.
Jag har bara fått ett samtal från leverans att dom tagit emot beställningen och väntar på att min order ska bli ihopkopplad med en bil.
Det kunde ta mellan 1 dag och 2-3 veckor enligt dom, så jag räknar med leverans 30 september.
Jag har bara fått ett samtal från leverans att dom tagit emot beställningen och väntar på att min order ska bli ihopkopplad med en bil.
Det kunde ta mellan 1 dag och 2-3 veckor enligt dom, så jag räknar med leverans 30 september.