Står inför upphämtning av en ny 3:a och ställer frågan till alla er som har en redan eller vet;
Vilka ev. fel eller brister har ni uppmärksammat som jag bör kontrollera före jag accepterar leveransen? Vore skönt att i så fall kunna kolla lite extra kring dessa.
Observandum vid inspektion av ny Tesla model 3 Highland
Moderator: Redaktion
- cederstock
- Teslaägare
Re: Observandum vid inspektion av ny Tesla model 3 Highland
Det brukar finnas checklistor för det.cederstock skrev: ↑12 sep 2024 22:23Står inför upphämtning av en ny 3:a och ställer frågan till alla er som har en redan eller vet;
Vilka ev. fel eller brister har ni uppmärksammat som jag bör kontrollera före jag accepterar leveransen? Vore skönt att i så fall kunna kolla lite extra kring dessa.
Men generellt, kolla allt inklusive att bilen inte är skadad under eller har bucklor i lacken. Jag har rpåkat ut för både okk. Bucklan är kvar eftersom den inte syntes på den väldigt dammiga bilen de lämnade ut och när jag var hemma hade jag kört för långt så då sket Tesla fullständigt i mig.
Lita inte på någon Tesla-anställd som säger att "Det bara är lägga i appen så löser Tesla det". För det är inte alls säkert att de gör det. En hel del grejer anser Tesla som "normalt" och "within limits" så fort du tagit emot bilen.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Observandum vid inspektion av ny Tesla model 3 Highland
Bilen var i bra skick överlag vid upphämtning. Inga skavanker, rent och fint. Någon hade dock satt på kåpan på bakhjulet på felaktigt sätt, så man inte kom åt ventilen. Eftersom kåpan är rätt bökigt att få loss och jag inte vill bryta sönder den, felanmälde jag till Tesla och de skickade en Ranger som fixade det på en kvart hemma i mitt garage (även han hade svårt att få loss kåpan, faktiskt).