Love_O skrev: ↑16 sep 2024 12:43
https://da.se/2024/09/tyska-metallfacke ... astrejken/
Jaha så nu är det alltså risk att skada dig på tesla verkstad om kollektivavtal inte finns.
” Också Jason DeLawyer, strejkande från Uppsala, håller tal. Han har till skillnad från Jānis skrivit ut sitt tal.
– Jag vill kunna jobba i en verkstad där jag känner mig säker varje dag, och där jag inte behöver oroa mig för att skada mig, säger han och får applåder tillbaka. ”
Att han inte förstår att alla hans gamla intervjuer finns kvar på nätet fortfarande. Skarvar med extra för att det ska låta som ett bättre tal. "I grunden tycker han till och med att elbilsbolaget är ett bra företag. Att strejka är istället en fråga om lojalitet, säger han."
Fortsatt helt obegripligt att det inte finns något krav på de som strejkar att de ska lägga sin tid på strejken. De strejkar enligt honom för lojalitet, men sen låter de andra behöva ta fighten och går istället hemma.
Här kommer ett utdrag av fler uttalanden han gjort.
"För Jason handlar konflikten inte i första hand om att Tesla skulle ha dåliga arbetsvillkor.
Kompisar ringer honom och frågar om hjälp då de vet att han är ledig.
Men ibland slappar jag bara. Latmasken i mig kommer också fram, säger Jason DeLawyer.
Han trodde aldrig att han skulle börja spela datorspelet CS men nu är han fast.
Men det bästa med att strejka är att både kunna ge sig ut i skogarna och jaga om nätterna och få ordentligt med sömn.
Nu finns nästan all tid i världen att ägna sig åt jakt och viltvård.
har de senaste månaderna blivit något av en heltidssyssla.
Jag spelade mycket dataspel och vaknade sent.
Jag går ut med hundarna, hjälper kompisar med maskiner och försöker vara aktiv.
All ledig tid har inte bara inneburit mer jakt, den har också inneburit mer matlagning."