Trial för FSD
Moderator: Redaktion
Trial för FSD
Just köpt en MY och hade för mig att man fick en månads provprenumeration på FSD. Jag har dock inte det, gäller det alla?
Re: Trial för FSD
Du har inte blandat ihop det med en månads provprenumeration på Premium Connectivity? Inte hört något om att man skulle få FSD eller EAP för den delen på prov.
MY RWD 2023
FSD finns bara i USA* och där tror jag man får en trial på 1 mån.
(* FSD säljs i Sverige också men det är egentligen Autopilot med lite fler features så den bör man inte kalla FSD.)
(* FSD säljs i Sverige också men det är egentligen Autopilot med lite fler features så den bör man inte kalla FSD.)
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
En gång 2021 fick man 14 dagars provperiod på EAP. Tror inte det var många som tecknade sig på EAP efter det
, så inget jag fick med min senare model 3.

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Tänker på "Uppgraderad Autopilot" eller "Total självkörningsförmåga" som finns att köpa i appen.
Provbilen körde ju själv iaf
Provbilen körde ju själv iaf

Det finns inga bilar i Sverige som har annat än filhållning och filbyte med blinkers. Det senare ingår i EAP.
Total självkörningsförmåga kallar Tesla det i Sverige, och jag (och alla andra) som löpe en M3P 2021 med leverans senast 31/12 2020 fick tre månaders demo. Det tog faktiskt närmare fyra månader innan det stängdes av för mig.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Borde vara en nobrainer att ge 1 månads trial på det bästa som finns i landet för att man ska bli hookad

Problemet är ju bara att om kunderna får prova systemet här så vill ingen betala för det.

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag fick EAP på prov till min Model 3. Då blev den nervös, bromsade för bilar på motorvägarnas påfartsramper t.ex.spacecoin skrev: ↑16 sep 2024 17:22Problemet är ju bara att om kunderna får prova systemet här så vill ingen betala för det.Tesla AP ingår och är gratis. EAP och FSD ger i princip inget extra utanför USA/Kanada förutom ett hål på 80 papp i plånboken... Vi får se om det händer något 2025, men till dess så avråder ajg alla att köpa till dessa "tillägg". Standard AP räcker.
Ungefär som min Model Y gör sedan i våras alltså.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
EU/FN förväntas godkänna teslas självkörning under 2025.
Jag tror att det är i oktober FN-organet, som sköter trafikfrågor världen över, har ett nytt möte..
Enligt bilar med sladd-podden, har man kommit förbi vissa hinder som fanns vid förra mötet..
Det kommer troligtvis inte bli lika långtgående som i USA, men en ordentlig förbättring än vad EU har nu...
Jag tror att det är i oktober FN-organet, som sköter trafikfrågor världen över, har ett nytt möte..
Enligt bilar med sladd-podden, har man kommit förbi vissa hinder som fanns vid förra mötet..
Det kommer troligtvis inte bli lika långtgående som i USA, men en ordentlig förbättring än vad EU har nu...
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
EAP är najs. Filbyten på motorväg utan att avbryta AP är skönt, tycker jag. Då kan man även ha "one tap to enable AP" istället för 2.
Frågan är om det är värt priset på 37K, eller vad det är. Jag tycker ju kanske inte det, då hade jag köpt den. Men hade den kostat 10K blir det annat.
Frågan är om det är värt priset på 37K, eller vad det är. Jag tycker ju kanske inte det, då hade jag köpt den. Men hade den kostat 10K blir det annat.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Fast det är ju oanvändbart skräp, om folk får testa lär dom garanterat inte betala 77 papp för det (eller vad det kostar idag) sen..
Fick i tre månader när jag köpte i våras då jag använde en länk en kompis med Tesla skickade. Precis som du säger fick man absolut ingen mersmak. Tyckte filbytesassistenten mest var jobbig och omständig.
Bra man fick testa. Ryktet var ett antal tusen procent bättre än produkten redan 2021, och sen dess har det ju gått utför.
Utan gratisdemon fanns ju risken att man kunde råkat köpa.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
"Första silen gratis" är ingen metod som fungerar om produkten är usel