Låter väldigt långsökt att han vill begränsa kvinnlig rösträtt, gärna mer information om detta.Pizzazz skrev: ↑15 sep 2024 20:57Efter 2:a världskriget samlades länder för att se till att det skulle finnas gemensamma värderingar och regler. FN:s Deklaration om de mänskliga rättigheterna blev resultatet.Lerumsexpressen skrev: ↑15 sep 2024 15:01Vilka är Elons grundvärderingar?Maw skrev: ↑13 sep 2024 15:40Jag tror att det är hans grundläggande värderingar som det är fel på. Han är uppvuxen/uppfostrad i en elitistiskt familj i Sydafrika under apartheidtiden, det är nog inte konstigare än så.bjornnilsson skrev: ↑13 sep 2024 15:34Jag börjar nästan tro att det är utstuderat. Han gillar ju inte blankare. Och ju fler som tycker han blivit koko, desto fler som blankar. Och när man minst anar det så nyktrar han till och slutar med påhoppen och allt konstigt som just nu händer på x. Vid Robotaxi-eventet så visas det upp färdiga, fungerande produkter och boom, blankarna ryker all världens väg. Hämnden är komplett och vi alla kan gå vidare.
Det måste ju ligga något mer bakom detta annat än att han bara blivit delirisk?
Vilka av dessa är det fel på?
Vilken måttstock använder vi för att bedöma en värdering?
Genuint intresserad.
Elon säger till exempel att kvinnor inte kan tänka för att de har "low T". Han gillar män som tycker att kvinnor ej ska få rösta och stödjer Trump (Thiel exenpelvis).
Som kvinna tycker jag Musks värderingar är jättedåliga och då har jag ej nämnt alla hans värderingar.
Sedan kanske citatet om kvinnors tänkande kräver mer kontext, låter också som ett utryckt citat.
Det finns studier som påvisar på skillnader mellan könen finns avseende tänkande och hur en löser utmaningar/uppgifter, givetvis på gruppnivå.
Det finns studier som visar att hormonerna påverkar beteende och mentala tillstånd.