Funkar fin fint
Istället för vid batterit fram så tar man ifrån ett annat ställe i bilen då kan man dra som max 200 A vid 15.5 V så ca 3000W. Enkelt sagt 100A till extra utrustning för att vara på den säkra sidan
Moderator: Redaktion
Jäklar vilket ljus! Träden trodde det var våren som kom.Marcus model Y skrev: ↑22 sep 2024 19:45Har monterat dem nu och funkar fin fint. Totalt drar de 55 A. Kommer göra en how to på detta nu![]()
MickeM skrev: ↑22 sep 2024 23:27Jäklar vilket ljus! Träden trodde det var våren som kom.Marcus model Y skrev: ↑22 sep 2024 19:45Har monterat dem nu och funkar fin fint. Totalt drar de 55 A. Kommer göra en how to på detta nu![]()
Kolla videon, Men rekommenderar bara att montera led ramp uppe på taket drar mycket mera med dessa lysen där upp så kommer nog flytta ner dem till fronten.
Tackar!
zanoii skrev: ↑23 sep 2024 21:56Tackar!
Ja, min plan var runda i fronten, flytta upp ledrampen på taket och göra nån halvdräglig montering under takboxen. Med runda på taket lär man aldrig komma under 200 Wh/km känns det som.
Kör på dc omvandlaren direkt, bly batterit e bara segare att ladda ur. Det är ju samma bil under skalet. Rekommenderar att montera den i fronten å inte på taket. För mig så drar de ca 40% att ha dem på taketJosefh skrev: ↑23 sep 2024 23:10Tack för föredömliga instruktioner Marcus model Y!
Någon som känner till om det är motsvarande möjlighet i M3, 2021?
Jag har blybatteri i min bil så tänkte nog prova gå direkt från batteriet men om det inte pallar får jag se till att gå direkt på DC:en
Som nybliven jämtlänning har jag tänkt montera 4 st purelux 9110, tänker att en får ta seden dit en kommer.![]()
Ja, tanken är att montera i fronten. Det låter klokt att köra på dc:n direkt. Bävar dock för kabeldragning genom kupén fram till fronten…Marcus model Y skrev:Kör på dc omvandlaren direkt, bly batterit e bara segare att ladda ur. Det är ju samma bil under skalet. Rekommenderar att montera den i fronten å inte på taket. För mig så drar de ca 40% att ha dem på taketJosefh skrev: ↑23 sep 2024 23:10Tack för föredömliga instruktioner Marcus model Y!
Jag har blybatteri i min bil så tänkte nog prova gå direkt från batteriet men om det inte pallar får jag se till att gå direkt på DC:en
Som nybliven jämtlänning har jag tänkt montera 4 st purelux 9110, tänker att en får ta seden dit en kommer.![]()
Josefh skrev: ↑24 sep 2024 09:50Ja, tanken är att montera i fronten. Det låter klokt att köra på dc:n direkt. Bävar dock för kabeldragning genom kupén fram till fronten…Marcus model Y skrev:Kör på dc omvandlaren direkt, bly batterit e bara segare att ladda ur. Det är ju samma bil under skalet. Rekommenderar att montera den i fronten å inte på taket. För mig så drar de ca 40% att ha dem på taketJosefh skrev: ↑23 sep 2024 23:10Tack för föredömliga instruktioner Marcus model Y!
![]()
Du har övertygat migMarcus model Y skrev:Josefh skrev: ↑24 sep 2024 09:50Ja, tanken är att montera i fronten. Det låter klokt att köra på dc:n direkt. Bävar dock för kabeldragning genom kupén fram till fronten…Marcus model Y skrev:Kör på dc omvandlaren direkt, bly batterit e bara segare att ladda ur. Det är ju samma bil under skalet. Rekommenderar att montera den i fronten å inte på taket. För mig så drar de ca 40% att ha dem på taketJosefh skrev: ↑23 sep 2024 23:10Tack för föredömliga instruktioner Marcus model Y!
![]()
Det e inte så svårt som man kan tro, tesla har manualer på hur man plockar bort inredningen med mera, det e bus enkelt att göra