Igår uppdaterade jag både bil och telefon till senaste mjukvara 2024.32.3 på bilen och iOS 18 på telefonen.
Efter det pajade meddelande (”SMS”)-integrationen med bilen.
Först trodde jag att det var Teslas mjukvara, men fruns telefon som har iOS17 fungerar fortfarande.
Har testat att ta bort och lägga till telefonen i bilen via Bluetooth , men det ledde bara till att telefonen visade att bilen inte har möjlighet till meddelande-integration alls.
Någon som upplevt samma sak?
iOS 18 på iPhone tar sönder meddelande-integrationen
Moderator: Redaktion
Re: iOS 18 på iPhone tar sönder meddelande-integrationen
TeslaLeo skrev: ↑21 sep 2024 04:16Igår uppdaterade jag både bil och telefon till senaste mjukvara 2024.32.3 på bilen och iOS 18 på telefonen.
Efter det pajade meddelande (”SMS”)-integrationen med bilen.
Först trodde jag att det var Teslas mjukvara, men fruns telefon som har iOS17 fungerar fortfarande.
Har testat att ta bort och lägga till telefonen i bilen via Bluetooth , men det ledde bara till att telefonen visade att bilen inte har möjlighet till meddelande-integration alls.
Någon som upplevt samma sak?
Det är fortfarande Teslas mjukvara som inte fungerar skulle jag säga, svårt att se att Apple kommer ändra något för att du ska kunna se meddelanden i din bil.Först trodde jag att det var Teslas mjukvara, men fruns telefon som har iOS17 fungerar fortfarande.
Apple har ändrat en hel del nu när man implementerat RCS, så möjligen att det ställer till det?
Fungerar nu efter att ha bootat om både telefon och bil igen, samt tagit bort telefonen i Bluetooth and lagt till den igen.
iOS 18 har gjort att tangentbordet hoppar fram och tillbaka när man har telefonen inkopplad med CarPlay till Polestar. Funderar på om det är för att man inte ska minna skriva medan man kör, vilket inte vore helt orimligt 
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
iOS 18 är rätt buggigt. Sedan uppdateringen så när min dotter skickar mail från sin iPhone så sätts ett larm i gång automatiskt. Varje gång. Apple har en del buggar att se över helt klart.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/