Hej,
Idag ringde Tesla för att erbjuda mig en likvärdig bil med viss kompensation. Jag gick med på detta då det känns som en bra deal för alla. Jag fick instruktioner om att betala och be banken skicka en kvittens som kan visas upp.
Av en ren händelse hade vi sedan vägarna förbi upphämtningsplatsen i Trelleborg och jag passade på att fråga om man kan hämta bilen en dag tidigare än planerat. Personen på plats svarar då att en bankkvittens inte säkert möjliggör hämtning och att det är bättre att betala med kort.
Mig veterligen accepteras inte kort så hur ska man tolka detta?
Betalning av bil
Moderator: Redaktion
Re: Betalning av bil
Jag hade tolkat det som att personen på plats hade dålig koll.3lancer skrev: ↑28 sep 2024 18:28Hej,
Idag ringde Tesla för att erbjuda mig en likvärdig bil med viss kompensation. Jag gick med på detta då det känns som en bra deal för alla. Jag fick instruktioner om att betala och be banken skicka en kvittens som kan visas upp.
Av en ren händelse hade vi sedan vägarna förbi upphämtningsplatsen i Trelleborg och jag passade på att fråga om man kan hämta bilen en dag tidigare än planerat. Personen på plats svarar då att en bankkvittens inte säkert möjliggör hämtning och att det är bättre att betala med kort.
Mig veterligen accepteras inte kort så hur ska man tolka detta?
Handpenningen ska vara registrerad på Teslas konto innan upphämtning. Appen kommer att uppdateras med att du har betalat.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Kolla att bilen du erbjudits inte är tillverkad 2023, de verkar ha en del gamla bilar i cirkulation.
Model Y LR AWD 2022
Tack för tipset men det är en model 3 ultra red tillverkad i juli.
Audi Q8 e-tron quattro 2024
Tesla M3 Highland RWD Ultra red 2024
Tesla M3 Highland RWD Ultra red 2024