Elon snälla sluta prata

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Jerker »

I Wolodarskis krönika beskrivs bl.a. hur Musk på stående fot sparkade en mångårig medarbetare och chef på Twitter när han inte sa det som Musk ville höra. Det är väl så han gör med alla som försöker jobba konstruktivt med t.ex. FSD eftersom de inte levererar funktionalitet så snabbt som han vill och som han lovar marknaden. Han tror tydligen att man kan tvinga fram resultat genom att skrämma anställda, vilket sällan är en bra idé.
Kriper

Inlägg av Kriper »

En annan detalj som både DN och The Guardian tar upp är när Joe Bidens tweet får fler likes än Elons, varpå han genast flyger till kontoret för att utveckla en algortim som ska garantera att hans tweetar syns mest.
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Kriper skrev: 01 okt 2024 08:01
En annan detalj som både DN och The Guardian tar upp är när Joe Bidens tweet får fler likes än Elons, varpå han genast flyger till kontoret för att utveckla en algortim som ska garantera att hans tweetar syns mest.
Japp, han har inte bara en av världens största förmögenheter utan dessutom ett av världens största egon, i god tävlan med Trump och diverse diktatorer.

En gång skaffade jag mig ett Twitterkonto för att kunna se vad Elon delade med sig av. Sen kom det en tid när jag inte längre ville se vad han vräkte ur sig, så jag avslutade kontot.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Jerker skrev: 01 okt 2024 09:34
Japp, han har inte bara en av världens största förmögenheter utan dessutom ett av världens största egon, i god tävlan med Trump och diverse diktatorer.

En gång skaffade jag mig ett Twitterkonto för att kunna se vad Elon delade med sig av. Sen kom det en tid när jag inte längre ville se vad han vräkte ur sig, så jag avslutade kontot.
Har inte heller nått twitterkonto men det verkar ju som vad som skrivs där fortplantar sig utanför ändå.
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

Jerker skrev: 01 okt 2024 09:34

Typ samma som mig.. dock har jag hittat ett datorspel nu som jag följer på x så de är inte avslutat än åtminstone.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
lawe

Inlägg av lawe »

Publicerat på Omni idag: https://omni.se/a/Ppj1Oe

Tonläget är hyfsat högt där borta. Och Musk verkar ju fullständigt ha tappat det...
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

Inlägg av Lerumsexpressen »

lawe skrev: 06 okt 2024 07:37
Publicerat på Omni idag: https://omni.se/a/Ppj1Oe

Tonläget är hyfsat högt där borta. Och Musk verkar ju fullständigt ha tappat det...
Här är en video från Farzad om Musks "uppträdande"
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
TeslaLeo

Inlägg av TeslaLeo »

:twisted:
termosen skrev: 29 sep 2024 19:48
Kriper skrev: 29 sep 2024 08:31
Mycket bra av Wolodarski om supernarcissisten Elon Musk.

"Musk låter inte bara hat, konspirationsteorier och ren rasism flöda på X. Han använder sitt eget konto för att förstora exempelvis lögner om att invandrare från Haiti äter husdjur. Desinformationen på X färdas sedan runt jorden och får enorm spridning".

https://www.dn.se/ledare/peter-wolodars ... -superego/
Efter Wolodarskis fullständiga kollaps under pandemin, är hans ord värd vatten för min del.
Jag hoppas det inte kommer off topic antivaxx-konspirationsteorier nu här i tråden. Om tanken var att sprida det, vänligen avstå.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

Musk och Trump förenas ju i sin tro på den starkes rätt över rättvisan. Det visas bl a tydligt i att båda anser att Ukraina inte ska kämpa för sin frihet utan istället underkasta sig Ryssland.

Inte så konstigt att de som väljer auktoritet och våld som väg framåt möter mycket upprörda känslor i landet som symboliserar frihet och människors rätt att forma sina egna liv.

De verkar också förenas i synen att lögner är en självklarhet och att deras rätt som auktoriteter att oemotsagda sprida lögner är en fundamental rättighet i form av yttrandefrihet. Att lögner är fria att använda så länge de gynnar dem själva.

Jag vill minnas att jag fick lära mig i skolan att de här principerna hos ledare var definitionen av fascism. Det är oerhört tråkigt att Elon Musk väljer det spåret istället för mänskliga rättigheter och frihet.

:cry:
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Maw skrev: 06 okt 2024 09:48
Musk och Trump förenas ju i sin tro på den starkes rätt över rättvisan.
Det är klart att om man har en maktposition så träfffar man väldigt få som vågar säga vad de tycker.

Jag tror nog att han lägger sig i Trumplägret för att undvika FTC/SEC-lawsuits. Om Trump vinner är han säker. Om Kamala vinner drar han Trumpförsvaret, att det är politisk hämnd.
TeslaLeo

Inlägg av TeslaLeo »

Musk har tyvärr uppenbarligen blivit bat shit crazy 🦇 💩🤪.

Det är tråkigt. Men Tesla är fortfarande bra bilar.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Kan Musk ha blandat ihop vilket valmöte han var på?
Han kan ju ha tagit något och blivit förvirrad.
Eller var det ett försök att vara ironisk?
Eller var det ett experiment för att se om publiken verkligen lyssnar på vad som sägs? Om man helt utan att det märks använder motståndarens argumentation.
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Tesla Model S 90D
Hertsh

Inlägg av Hertsh »

Ofattbart att Musk ställer upp som talare på Trumps valmöte. Och går in som en rockstjärna. Mannen är mångt och mycket hatad bland trumps väljare ute på landsbygden. De vill allt annat än ha elbilar. Vet inte hur smart detta är för någon av dem faktiskt.
Glad för att jag sålt min Tesla
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

När MAGA-folket skanderade "E-lon Musk! E-lon Musk!" insåg man att Elon har blivit "the new My-Pillow guy" :?

Men vad är det för blick han ger Trump här?
7f0dc873417042e4b1e5312076cac1fb.jpg
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare

Inlägg av Lerumsexpressen »

TiborBlomhall skrev: 06 okt 2024 18:32
När MAGA-folket skanderade "E-lon Musk! E-lon Musk!" insåg man att Elon har blivit "the new My-Pillow guy" :?

7f0dc873417042e4b1e5312076cac1fb.jpg
Skulle ringa David Icke för ett förslag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Reptilian ... acy_theory
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

TiborBlomhall skrev: 06 okt 2024 18:32

Bild
Det händer ju titt som tätt att folk fångas i konstiga ögonblick på bild. Är nog inte så svårt att få till med Elon som ju allmänt har lite kufiga manér för sig...

Och i övrigt så kan jag bara hålla med majoriteten här ovan vad gäller Elon och hans ställningstagande i förhållande till Trump.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Hertsh skrev: 06 okt 2024 17:40
Ofattbart att Musk ställer upp som talare på Trumps valmöte. Och går in som en rockstjärna. Mannen är mångt och mycket hatad bland trumps väljare ute på landsbygden. De vill allt annat än ha elbilar. Vet inte hur smart detta är för någon av dem faktiskt.
Det låter ju mer som att han står där och (indirekt) säljer bilar.
backe

Inlägg av backe »

dstr skrev: 06 okt 2024 18:57
Hertsh skrev: 06 okt 2024 17:40
Det låter ju mer som att han står där och (indirekt) säljer bilar.
Också märkligt att han får hållas med sitt indirekta pumpande av Dogecoin i samband med sitt deltagande i kampanjen. Och Trump sjösätter också en handelsplats för kryptovaluta mitt i detta.
Kriper

Inlägg av Kriper »

Så går det med för mycket av det goda.
Bild.jpeg
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Kriper skrev: 07 okt 2024 07:12
Så går det med för mycket av det goda.
Bild.jpeg
Ja, det är klart! Det är därför han vill tillbaka hem till Mars! :lol:
wheels

Inlägg av wheels »

Kul att läsa de här inläggen i den här tråden. Har blivit en riktig älska att hata Elon tråd.
Undrar om det beror på att guden Elon har visat sig ha "fel" politisk åskådning
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Han skulle nog vara mindre illa omtyckt om han höll sig till teknik när han gör uttalanden, synd att det spårat ur så mycket för den mannen.
Länge har jag tyckt att Trump borde sitta i fängelse, undrar bara hur lång tid det är kvar tills jag tycker samma sak om Elon :cry:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Låst