Hade nog inte brytt mig om han röstade på Trump i det tysta eller bara nämnde det i något enstaka inlägg på X men denna support som han nu går ut med för en man som behandlar människor så illa på en massa olagliga sätt det får en ju bara att må illa.
Elon snälla sluta prata
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Elon snälla sluta prata
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det är upp till alla företags-VD:ar (och styrelser) att agera som de vill, bara de tar konsekvenserna av deras agerande. Vill man riskera att göra sig ovän med 50% av alla nuvarande och presumptiva köpare så är det ju ens rätt, men man får ju stå sitt kast om ägarna tröttnar till slut. Det kan ju inte vara kul att äga en aktie som inte uppvisar den tillväxt den skulle kunna göra för att VD saknar omdöme i denna fråga. Till slut lär väl ägarna tröttna tänker jag. Då är problemet löst.
Jag skulle föredra att Elon (och alla andra företagsledare) höll sina åsikter för sig själv så slipper man irritera eller alienera potentiella köpare; vi skulle slippa ha den här tråden och kunna prata om hur bilarna funkar. Som både kund och potentiell investerare.
Jag skulle föredra att Elon (och alla andra företagsledare) höll sina åsikter för sig själv så slipper man irritera eller alienera potentiella köpare; vi skulle slippa ha den här tråden och kunna prata om hur bilarna funkar. Som både kund och potentiell investerare.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Påminner åter igen om att allmänna diskussioner om politik hänvisas till andra forum.
/Moderatorn
/Moderatorn
Lite kommentarer från MSNBC om Elons framträdande och politiska illgärning.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Underdånighet? Jag gissar bara men håller med att det ser märkligt ut. Hela deras kemi känns off. Elon pratar nästan om Trump som en 7-åring som ska berätta varför hans pappa är bäst i världen och tom Trump såg ut att tycka att Elons tal var supercringe.TiborBlomhall skrev: ↑06 okt 2024 18:32När MAGA-folket skanderade "E-lon Musk! E-lon Musk!" insåg man att Elon har blivit "the new My-Pillow guy"![]()
Men vad är det för blick han ger Trump här?
7f0dc873417042e4b1e5312076cac1fb.jpg
Så ja man undrar verkligen vad det är för typ av faustisk deal och partnerskap de har gett sig in i? Det enda jag känner mig rätt säker på att det inte har ett skvatt med Teslas missions statements att göra
Ming skrev: ↑07 okt 2024 19:40Underdånighet? Jag gissar bara men håller med att det ser märkligt ut. Hela deras kemi känns off. Elon pratar nästan om Trump som en 7-åring som ska berätta varför hans pappa är bäst i världen och tom Trump såg ut att tycka att Elons tal var supercringe.TiborBlomhall skrev: ↑06 okt 2024 18:32När MAGA-folket skanderade "E-lon Musk! E-lon Musk!" insåg man att Elon har blivit "the new My-Pillow guy"![]()
Men vad är det för blick han ger Trump här?
7f0dc873417042e4b1e5312076cac1fb.jpg
Så ja man undrar verkligen vad det är för typ av faustisk deal och partnerskap de har gett sig in i? Det enda jag känner mig rätt säker på att det inte har ett skvatt med Teslas missions statements att göra.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Helt galet!
Är detta USA eller en bananrebublik?
Är detta USA eller en bananrebublik?
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Jag var länge sugen på en Tesla men Musks senaste snedkliv gör att suget avtar drastiskt.
Herregud, hur kan det ens vara lagligt? Trump hotade att fängsla Mark Zuckenberg för election interfereance för han donerade pengar till valinfrastruktur inför förra valet. Undrar om Elon känner till det och är lite nervös för att Trump ska resonera likadant angående detta?
Appropå att Elon stöttar Trump för att han värnar om free speach:
https://youtu.be/rQCeBamEfHA?t=706
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Pålitlig snubbe? Elon Musk offered free Starlink to people hurt by Hurricane Helene, but when you look into the offer it actually costs about $400 for the dish, and then people are automatically rolled into a $120 per-month contract when the free month ends.
https://gizmodo.com/elon-musks-free-sta ... 2000509345
https://gizmodo.com/elon-musks-free-sta ... 2000509345
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
SpaceX (och T-Mobile) har gjort det möjligt att skicka nöd-SMS från vanliga mobiler direkt via Starlink, dom har skänkt och levererat ett stort antal terminaler, generatorer, Power Walls etc till hjälparbetet, seniora tekniker har varit på plats och hjälpt till att få igång kommunikationer, etc etc.
"What have you done for me lately?" kan man sammanfatta den artikeln, hur menar dom att SpaceX skulle ha gjort, personligen levererat gratis terminaler till alla drabbade?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
P.S. i erbjudandet om gratis Starlink för orkandrabbade områden är villkoren mycket tydliga, man har dessutom möjlighet att returnera hårdvaran inom 30 dagar med full återbetalning.fth skrev: ↑11 okt 2024 09:07SpaceX (och T-Mobile) har gjort det möjligt att skicka nöd-SMS från vanliga mobiler direkt via Starlink, dom har skänkt och levererat ett stort antal terminaler, generatorer, Power Walls etc till hjälparbetet, seniora tekniker har varit på plats och hjälpt till att få igång kommunikationer, etc etc.
"What have you done for me lately?" kan man sammanfatta den artikeln, hur menar dom att SpaceX skulle ha gjort, personligen levererat gratis terminaler till alla drabbade?![]()
/fth
Alla boende i drabbade områden (se nedan) kan alltså gå in valfri på Home Depot, köpa ett Starlink-kit för $299, få full, obegränsad, gratis tillgång till internet i 30 dagar, för att sedan returnera hårdvaran och få hela beloppet tillbaka.
/fth
Första fixen e gratis, ännu bättre om man kan åstadkomma den i en befintlig beroendeställning
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
- fth
- Teslaägare
Tja, om man bara verkligen vill och anstränger sig så kan man vända i princip allt som görs till något negativt.
”No good deed goes unpunished” känns som ett tillämpligt uttryck här.

/fth
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Så det hade varit bättre om de inte erbjudit någonting alls, utan istället hade begärt fullt pris från de drabbade som har behovet av tjänsten?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Fast nog kan du väl hålla med om att det kan framstå som ett klassiskt säljknep där man bjuder på första månaden och det sen automatiskt övergår i ett rullande abonnemang, även om det inte var intentionen? De hade lika gärna kunnat skriva i villkoren att man efter en månad kommer få ett erbjudande att frivilligt teckna upp sig för ett fortsatt abonnemang.
Om intentionen är god eller inte kan man bara spekulera i, men jag är lite som du och antar/hoppas att så är fallet. Då är det ju hemskt synd att de slarvar bort den positiva publicitet det kan generera genom att ha villkor a'la kombilotteriet, med den negativa publicitet det riskerar medföra pga människor som medvetet eller omedvetet misstolkar intentionen.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
- fth
- Teslaägare
Det är ju hårklyveri, och att detta medvetet misstolkas tycker iaf jag det inte råder några tvivel om.iAkita skrev: ↑11 okt 2024 20:17Fast nog kan du väl hålla med om att det kan framstå som ett klassiskt säljknep där man bjuder på första månaden och det sen automatiskt övergår i ett rullande abonnemang, även om det inte var intentionen? De hade lika gärna kunnat skriva i villkoren att man efter en månad kommer få ett erbjudande att frivilligt teckna upp sig för ett fortsatt abonnemang.
Om intentionen är god eller inte kan man bara spekulera i, men jag är lite som du och antar/hoppas att så är fallet. Då är det ju hemskt synd att de slarvar bort den positiva publicitet det kan generera genom att ha villkor a'la kombilotteriet, med den negativa publicitet det riskerar medföra pga människor som medvetet eller omedvetet misstolkar intentionen.
Läser man vad SpaceX själva säger, istället för alla clickbait-artiklar, så hittar man följande:
”Starlink [sic] will notify you as the 30 day mark approaches to remind you of the change.”
Att detta skulle vara någon scam för att lura in folk i dyra prenumerationer är alltså helt felaktigt.
Detta är ju inte heller på något sätt första gången SpaceX ställer upp med liknande hjälp över åren, i USA såväl som Europa och andra platser.
Finns det ett visst inslag av marknadsföring i detta? Självklart, men det gör förstås inte insatserna mindre värdefulla för dom som blir hjälpta.
/fth
- fth
- Teslaägare
P.S. detta erbjudande, som riktar sig till alla drabbade individer, företag och organisationer, är alltså utöver dom hundratals (tusentals?) terminaler som SpaceX ställt till fritt förfogande till myndigheter och räddningspersonal i området, samt den helt kostnadsfria ”direct to satellite”- tjänsten man slog på i förtid tillgängligt för alla.
Jag tycker det är oerhört cyniskt av dom här ”nyhetsjänsterna” att driva trafik till sina annonsörer genom att få detta att framstå som någon form av lurendrejeri från Elon Musk.
/fth
Jag tycker det är oerhört cyniskt av dom här ”nyhetsjänsterna” att driva trafik till sina annonsörer genom att få detta att framstå som någon form av lurendrejeri från Elon Musk.
/fth
Tack för att du delar. Att Starlink hör av sig innan det går över i ett rullande abonnemang, och inte bara hoppas att folk ska glömma bort det som det brukar vara, avgör frågan (iallafall för mig).fth skrev: ↑11 okt 2024 20:36Det är ju hårklyveri, och att detta medvetet misstolkas tycker iaf jag det inte råder några tvivel om.iAkita skrev: ↑11 okt 2024 20:17Fast nog kan du väl hålla med om att det kan framstå som ett klassiskt säljknep där man bjuder på första månaden och det sen automatiskt övergår i ett rullande abonnemang, även om det inte var intentionen? De hade lika gärna kunnat skriva i villkoren att man efter en månad kommer få ett erbjudande att frivilligt teckna upp sig för ett fortsatt abonnemang.
Läser man vad SpaceX själva säger, istället för alla clickbait-artiklar, så hittar man följande:
”Starlink [sic] will notify you as the 30 day mark approaches to remind you of the change.”
Att detta skulle vara någon scam för att lura in folk i dyra prenumerationer är alltså helt felaktigt.
Detta är ju inte heller på något sätt första gången SpaceX ställer upp med liknande hjälp över åren, i USA såväl som Europa och andra platser.
Finns det ett visst inslag av marknadsföring i detta? Självklart, men det gör förstås inte insatserna mindre värdefulla för dom som blir hjälpta.
/fth
Sen är det klart att det finns en marknadsföringaspekt bakom, men för mig och framförallt för de som kan dra nytta av erbjudandet spelar det noll roll. Jag är en av de som anser att ESG scores är ett jättebra litet steg mot mer ansvarsfullt företagande, och ser det som en win-win situation om företag som bryr sig om sånt frodas.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
- fth
- Teslaägare
Uppdatering, vi får se vilken vinkel man kommer att använda för att framställa även detta som något negativt:
/fth
/fth
Det finns väl massa vinklingar:
- Politiskt spel för att missgynna demokraterna.
- Cynisk reklam som utnyttjar personer i krissituation.
- Reklam som inte bottnar i verkligt behov, mobilnäten fungerar.
Lyssnade på senaste avsnittet av USA-podden. Där berättade de att Trump häromdagen stod på ett valmöte och propagerade för att USA ska borra efter mer olja och öka frackingen. Dessutom pratade han ned elbilar och sa att de var farliga eftersom de exploderar.
Vad tycker Elon om det, nu här han skänkt så mycket pengar till Trumps kampanj?
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Han är väl inte dum? Han fattar säkert att det är ett valtal.Jerker skrev: ↑17 okt 2024 10:24Lyssnade på senaste avsnittet av USA-podden. Där berättade de att Trump häromdagen stod på ett valmöte och propagerade för att USA ska borra efter mer olja och öka frackingen. Dessutom pratade han ned elbilar och sa att det var farliga eftersom de exploderar.
Du menar att Elon inte är dum? Jag vet inte det... Intelligent på vissa sätt. Helkorkad på andra.wheels skrev: ↑17 okt 2024 10:40Han är väl inte dum? Han fattar säkert att det är ett valtal.Jerker skrev: ↑17 okt 2024 10:24Lyssnade på senaste avsnittet av USA-podden. Där berättade de att Trump häromdagen stod på ett valmöte och propagerade för att USA ska borra efter mer olja och öka frackingen. Dessutom pratade han ned elbilar och sa att det var farliga eftersom de exploderar.