Angående värvningsprogrammet
Moderator: Redaktion
Angående värvningsprogrammet
Om man använder sin egen länk får man utöver rabatt på nya bilen även poäng att använda på Tesla Shop eller får man bara rabatten på den nya bilen?
Re: Angående värvningsprogrammet
Gäller endast förstagångsköpare.
"Köparförmåner är endast tillgängliga när du köper din första kvalificerande Tesla-produkt."
Får man ingen rabatt om man ägar en Tesla idag och köper en ny med sin egen eller någon annans värvningsslänk?
Nej, rabatten gäller endast förstagångsköpare. Tesla brukar lista lojalitetsförmåner i appen när detta finns tillgängligt.
Mer går att läsa här: https://www.tesla.com/sv_se/support/refer-and-earn
Låt sambon köpa den med din länk...Imolarot skrev: ↑07 okt 2024 18:20Nej, rabatten gäller endast förstagångsköpare. Tesla brukar lista lojalitetsförmåner i appen när detta finns tillgängligt.
Haha, Smart tänkt att låta sambon köpa bilen istället! Då kan man även få värvningsbonusen 5000 kr som man förhoppningsvis kan använda till något vettigt. Kan man använda värvningsbonusen till att köpa vinterdäck till nya bilen eller är det förmåner specifikt kopplade till den gamla bilen? Om man nu tänker sälja sin M3 så undrar jag vad man kan använda värvningspoängen till?
Nu gissar jag bara, men de är nog inte knutna till din bil, utan till ditt konto...Arn skrev: ↑07 okt 2024 18:50Haha, Smart tänkt att låta sambon köpa bilen istället! Då kan man även få värvningsbonusen 5000 kr som man förhoppningsvis kan använda till något vettigt. Kan man använda värvningsbonusen till att köpa vinterdäck till nya bilen eller är det förmåner specifikt kopplade till den gamla bilen? Om man nu tänker sälja sin M3 så undrar jag vad man kan använda värvningspoängen till?
Om hans fru köper en bil så måste han äga sin nuvarande Tesla (eller iaf EN Tesla) i sitt nuvarande konto ända fram till de tagit leverans för att kunna tillgodoräkna sig belöningen.Ilduce77 skrev: ↑08 okt 2024 17:01Nu gissar jag bara, men de är nog inte knutna till din bil, utan till ditt konto...Arn skrev: ↑07 okt 2024 18:50Haha, Smart tänkt att låta sambon köpa bilen istället! Då kan man även få värvningsbonusen 5000 kr som man förhoppningsvis kan använda till något vettigt. Kan man använda värvningsbonusen till att köpa vinterdäck till nya bilen eller är det förmåner specifikt kopplade till den gamla bilen? Om man nu tänker sälja sin M3 så undrar jag vad man kan använda värvningspoängen till?![]()
"Om du överför eller tar bort alla kvalificerande produkter från ditt konto får du inga rekommendationsbelöningar när en vän beställer och tar emot leverans av sin första Tesla förrän du har tagit emot leverans av ett annat kvalificerande Tesla-fordon."
Ja, han måste ha en bil kvar tills den andra är levererad..Imolarot skrev: ↑08 okt 2024 17:10Om hans fru köper en bil så måste han äga sin nuvarande Tesla (eller iaf EN Tesla) i sitt nuvarande konto ända fram till de tagit leverans för att kunna tillgodoräkna sig belöningen.Ilduce77 skrev: ↑08 okt 2024 17:01Nu gissar jag bara, men de är nog inte knutna till din bil, utan till ditt konto...Arn skrev: ↑07 okt 2024 18:50Haha, Smart tänkt att låta sambon köpa bilen istället! Då kan man även få värvningsbonusen 5000 kr som man förhoppningsvis kan använda till något vettigt. Kan man använda värvningsbonusen till att köpa vinterdäck till nya bilen eller är det förmåner specifikt kopplade till den gamla bilen? Om man nu tänker sälja sin M3 så undrar jag vad man kan använda värvningspoängen till?![]()
"Om du överför eller tar bort alla kvalificerande produkter från ditt konto får du inga rekommendationsbelöningar när en vän beställer och tar emot leverans av sin första Tesla förrän du har tagit emot leverans av ett annat kvalificerande Tesla-fordon."
Tänkte mer att det inte fanns några hinder att köpa model y-produkter för de poäng han tjänade in när han hade en model 3..
Men jag missförstod kanske..
Imolarot skrev: ↑07 okt 2024 18:20Nej, rabatten gäller endast förstagångsköpare. Tesla brukar lista lojalitetsförmåner i appen när detta finns tillgängligt.
Ja, har man den fliken är det ju bara att köpa. Sin egna värvningslänk eller någon annans fungerar dock inte.Fluffy skrev: ↑09 okt 2024 15:09Imolarot skrev: ↑07 okt 2024 18:20Nej, rabatten gäller endast förstagångsköpare. Tesla brukar lista lojalitetsförmåner i appen när detta finns tillgängligt.
Mer går att läsa här: https://www.tesla.com/sv_se/support/refer-and-earn![]()