Ljudsystem i Highland LR RWD?
Moderator: Redaktion
-
Ljudsystem i Highland LR RWD?
Undrar över vilket ljudsystem och vilken interiör som sitter i LR RWD. Samma som vanliga RWD eller som LR AWD? Någon som har lyckats ta reda på det?
I USA baseras LR RWD på vanliga RWD med det mindre ljudsystemet och enklare interiör. Varianten som levereras till Europa (från Shanghai?) kan ju dock skilja sig åt i det avseendet.
I USA baseras LR RWD på vanliga RWD med det mindre ljudsystemet och enklare interiör. Varianten som levereras till Europa (från Shanghai?) kan ju dock skilja sig åt i det avseendet.
Re: Ljudsystem i Highland LR RWD?
Har också funderat på detta och på Teslas sida står det att det är 7 högtalare i "RWD" så det är nog det man skall utgå ifrån iaf.
Får man något annat så får man nog se det som en bonus helt enkelt.
Får man något annat så får man nog se det som en bonus helt enkelt.
Vart läser du 7 st?
Det jag ser under interiörinformationen är nedan. Vilket inte känns uppdaterat bara då LR RWD hamnar under båda...
"Det har 17 högtalare, dubbla subwoofers och dubbla förstärkare i Long Range och Performance-versionen och 9 högtalare med en förstärkare i den bakhjulsdrivna versionen."
-
Jag har varit i kontakt med Tesla. LR RWD har samma ljudsystem och interiör som SR RWD, tyvärr.
Var hittar men den detaljerade specen mellan olika modeller, lyckas inte hitta den.
-
Jag tyckte själv att informationen i konfiguratorn var otydlig. En liten indikator kan vara att bilden på interiören för LR RWD är samma som för SR RWD i konfiguratorn.
För att få klarhet kontaktade jag därför Teslas säljare och fick svaret jag skrev tidigare. Hoppades på att LR RWD skulle vara en AWD med en motor färre, men det verkar snarare vara en SR RWD med ett större batteri.
För att få klarhet kontaktade jag därför Teslas säljare och fick svaret jag skrev tidigare. Hoppades på att LR RWD skulle vara en AWD med en motor färre, men det verkar snarare vara en SR RWD med ett större batteri.
Den jag tänkte på. Den är ju bakhjulsdriven, men den benämns ju också long range, så visst är det lite förvirrande.Imolarot skrev: ↑11 okt 2024 13:08Vart läser du 7 st?
Det jag ser under interiörinformationen är nedan. Vilket inte känns uppdaterat bara då LR RWD hamnar under båda...
"Det har 17 högtalare, dubbla subwoofers och dubbla förstärkare i Long Range och Performance-versionen och 9 högtalare med en förstärkare i den bakhjulsdrivna versionen."
Hursomhelst så verkar såväl testare på YouTube samt Tesla själva nu bekräftat att det tyvärr är det mindre ljudsystemet.
Men hur mycket sämre är ljudsystemet?manneson skrev: ↑12 okt 2024 14:56Den jag tänkte på. Den är ju bakhjulsdriven, men den benämns ju också long range, så visst är det lite förvirrande.Imolarot skrev: ↑11 okt 2024 13:08Vart läser du 7 st?
Hursomhelst så verkar såväl testare på YouTube samt Tesla själva nu bekräftat att det tyvärr är det mindre ljudsystemet.
Enligt Björn Nyland så har RWD väldigt bra ljud ändå.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Blir ju väldigt subjektivt förstås, men du ser ju i texten att det är typ "halva" systemet vs AWD&P.Nect skrev: ↑12 okt 2024 15:22Men hur mycket sämre är ljudsystemet?manneson skrev: ↑12 okt 2024 14:56Den jag tänkte på. Den är ju bakhjulsdriven, men den benämns ju också long range, så visst är det lite förvirrande.Imolarot skrev: ↑11 okt 2024 13:08Vart läser du 7 st?
Enligt Björn Nyland så har RWD väldigt bra ljud ändå.
- Silas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alisina472356
För SR känns det typ som du har en soundbar framför dig. Mycket bra ljudkvalitet men inte tillräckligt 3D effekt. För LR känns det mer rumsligt.
Samt betydligt sämre tryck i basen så klart - ingen subwoofer.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Även LR med sub har ju medioker bas skulle jag vilja säga, inte usel, men absolut inte bra.
I min gamla saab med AS3-ljud (i.e Harman/Kardon-ljudet för 12k extra) kände man trycket i bröstet när man spelade djup bas, det är långt ifrån det på teslorna.
I min gamla saab med AS3-ljud (i.e Harman/Kardon-ljudet för 12k extra) kände man trycket i bröstet när man spelade djup bas, det är långt ifrån det på teslorna.