Tips om en grym bilpool med elbilar - Sunfleet
Moderator: Redaktion
Tips om en grym bilpool med elbilar - Sunfleet
Vet att många, som jag, inte har någon elbil, kanske har ni inte heller, liksom jag, någon bil alls. Då kan jag tipsa om en bilpool, närmre bestämt bilpoolen sunfleet. Den är ruskigt prisvärd. Framförallt för elbilar då de inte har någon kilometerkostnad. Det finns många rabatter just nu som studentrabatt, hsb rabatt, motormännen rabatt osv.
40kr/h eller 619kr per dag
699kr per helg
Körde till Arlanda här om dagen 100km för 60kr, billigare än bensin till en bensinbil. Körde också 50mil över en helg för 470kr, även det till biligare än bensin.
Vi har ett medlemskap via tjejerns studenterbjudande:
3mån gratis
250kr att köra för
99kr/mån (169 original pris).
De bilar som finns är zoe och c30 Electric.
40kr/h eller 619kr per dag
699kr per helg
Körde till Arlanda här om dagen 100km för 60kr, billigare än bensin till en bensinbil. Körde också 50mil över en helg för 470kr, även det till biligare än bensin.
3mån gratis
250kr att köra för
Senast redigerad av apkungen, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Tips om en grym bilpool med elbilar - Sunfleet
Har du testat C30? Hur är den?apkungen skrev:Vet att många, som jag, inte har någon elbil, kanske har ni inte heller, liksom jag, någon bil alls. Då kan jag tipsa om en bilpool, närmre bestämt bilpoolen sunfleet. Den är ruskigt prisvärd. Framförallt för elbilar då de inte har någon kilometerkostnad. Det finns många rabatter just nu som studentrabatt, hsb rabatt, motormännen rabatt osv.
40kr/h eller 470kr per dag
470kr per helg
3mån gratis
250kr att köra för
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- lator
- Teslaägare
Har de den nya C30 med Brusa-laddare? Jag har hyrt C30 på Preem i Tumba några gånger men den har den lilla laddaren så man kommer inte så långt per dag... Skön bil att köra dock om än lite slö.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Nej jag inte gjort det ännu. Första gången behövde jag 43kW o sen har jag blivit lite bekväm och kört zoe varje gång. Men ska definitivt testa c30 nästa gång.
Jag är ganska säker på att det är 22kW laddaren i deras c30
Jag är ganska säker på att det är 22kW laddaren i deras c30
Är det inte km kostnad på elbilarna? Det gör det ju faktiskt lite bättre, men 699 kostar dom för en helg i göteborg. https://www.sunfleet.com/media/1286/pri ... all_v2.pdf
Finns ju lite olika paket nuförtiden också, dyrare månavgift men billigare tim och km-avgift.
Jag körde C30n från malmö till Lund, bodde över natten och tillbaks förra året. Tappade nån mil eller två över natten, vet inte om det var kylan eller vampyrläckor. Men trevlig att köra, ni vet ju men så himla gott med tyst och vibrationsfritt. Skall man inte längre än 10 mil är den nog bästa valet i poolen om man har en inärheten. Har inte testat ranaulten dock.
Finns ju lite olika paket nuförtiden också, dyrare månavgift men billigare tim och km-avgift.
Jag körde C30n från malmö till Lund, bodde över natten och tillbaks förra året. Tappade nån mil eller två över natten, vet inte om det var kylan eller vampyrläckor. Men trevlig att köra, ni vet ju men så himla gott med tyst och vibrationsfritt. Skall man inte längre än 10 mil är den nog bästa valet i poolen om man har en inärheten. Har inte testat ranaulten dock.
Hej!
Kul att du skriver om detta! Jag själv söker gärna efter bra alternativ för att hyra elbil i Stockholm. Jag skapade då tråden som jag länkar till nedan.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =27&t=3989
Problemet Sunfleet tycker jag är att man tvingas betala en månadsavgift och att de lägre månadsavgifterna medför högre kilometerkostnad, dock fick jag veta i och med ditt inlägg att elbilarna har fria kilometer vilket ju är fantastiskt bra.
Renault Zoe går också att hyra för 399 per dygn. Det står då att man bara får 100 km, men jag brukar bara säga att jag vill ha fria km varpå de ger mig det (jag har dock inte hyrt en elbil från dem, endast diesel-volvo).
I mitt fall är det endast aktuellt med lite längre resor, så C30 och Zoe verkar inte vara de bästa alternativen vad jag har förstått.
Kul att du skriver om detta! Jag själv söker gärna efter bra alternativ för att hyra elbil i Stockholm. Jag skapade då tråden som jag länkar till nedan.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =27&t=3989
Problemet Sunfleet tycker jag är att man tvingas betala en månadsavgift och att de lägre månadsavgifterna medför högre kilometerkostnad, dock fick jag veta i och med ditt inlägg att elbilarna har fria kilometer vilket ju är fantastiskt bra.
Renault Zoe går också att hyra för 399 per dygn. Det står då att man bara får 100 km, men jag brukar bara säga att jag vill ha fria km varpå de ger mig det (jag har dock inte hyrt en elbil från dem, endast diesel-volvo).
I mitt fall är det endast aktuellt med lite längre resor, så C30 och Zoe verkar inte vara de bästa alternativen vad jag har förstått.
Det här du rätt i att de kostar. Konstigt. Har d höjt priset? Måste kolla min senaste faktura :p
Var hittar du zoe för 400kr/helg?
Om man har 43kW laddaren i den zoe man kör och åker längs med ett tätt laddnätverk av såna uttag så får det bra.
Åkte Stockholm Arlanda och tillbaka o hade 30km kvar när jag kom fram efter 85km trots att jag stod på i 130km/h på tillbakavägen då jag såg att jag hade så det räckte.
Om man har 43kW laddaren i den zoe man kör och åker längs med ett tätt laddnätverk av såna uttag så får det bra.
Åkte Stockholm Arlanda och tillbaka o hade 30km kvar när jag kom fram efter 85km trots att jag stod på i 130km/h på tillbakavägen då jag såg att jag hade så det räckte.
Jag antar att det är mitt inlägg du syftar på, jag skrev 399 för ett dygn (inte för en helg), gäller OKQ8 i Stockholm.apkungen skrev:Var hittar du zoe för 400kr/helg?
Kan man hyra en bil från en utav deras stationer och sedan ställa bilen på en annan station?
De finns nämligen inte långt ifrån där jag bor och har även ett ställe i närheten av plugget. (Så man slipper betala när man inte använder bilen - fattig student)
De finns nämligen inte långt ifrån där jag bor och har även ett ställe i närheten av plugget. (Så man slipper betala när man inte använder bilen - fattig student)

Model 3 resarverad 31/3/16
Nej tyvärr inte på den här bilpoolen. Då är det drive now som gäller men de kostar 4kr per minut, saftigt!, och deras område där man kan ställa bilen är rätt liten del av innerstan. Men de har splitternya bmw i3 vilket inte är helt felScerio skrev:Kan man hyra en bil från en utav deras stationer och sedan ställa bilen på en annan station?

DriveNow har ställt ut nåra dussin BMW i3 nu. Rätt trevlig bil och ingen månadskostnad... Men 4,5kr per minut är ju en del...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jo, har sett ett par såna parkerade i stan. Ser man dem som alternativ till taxi blir kostnaden förstås rimlig men inte annars. Och jag undrar hur de ombesörjer laddning; rullar bilarna en del måste de ju laddas regelbundet och hur har man löst det? Gäller väl iof Car2Go som kör med Smart som rimligen behöver tankas regelbundet, men elbilar tar ju fortfarande längre tid att ladda så det vore intressant att veta hur det funkar rent praktiskt.taliz skrev:DriveNow har ställt ut nåra dussin BMW i3 nu. Rätt trevlig bil och ingen månadskostnad... Men 4,5kr per minut är ju en del...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Vet att idén är att man ska köra en välladdad bil och när bilarna får låg laddnivå då kommer deras service team och laddar dem. Jag tänker mig att det de behöver betala extra i att ladda dem tjänar de på minskade bränslekostnader
Kör de runt med någon form av ambulerande kraftverk då? Vore iof föga miljövänligt så jag antar att de alltså har folk som kör dem till närmaste laddar och ombesörjer laddning?apkungen skrev:Vet att idén är att man ska köra en välladdad bil och när bilarna får låg laddnivå då kommer deras service team och laddar dem. Jag tänker mig att det de behöver betala extra i att ladda dem tjänar de på minskade bränslekostnader
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
De flesta av dessa system har bonussystem som gör att man får rabatt om man kör och tankar bilarna när det behövs. Antagligen har de ett system som gör det intressant för kunderna att koppla in elbilen på laddning också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nej jag tror inte att det är så med drive Now.bylund skrev:De flesta av dessa system har bonussystem som gör att man får rabatt om man kör och tankar bilarna när det behövs. Antagligen har de ett system som gör det intressant för kunderna att koppla in elbilen på laddning också.
Jag antar att de kör iväg och laddar bilen. De kan nog hämta en bil och ställa den på laddning och under tiden hämta en bil till och ställa den på laddning osv. Varje laddning d gör spar de 150kr i bränsle på så om det tar en halvtimme per bil är det väl rätt ok?
Jodå.. Man får 20 gratisminuter till nästa "hyrning" om man åker och ställer bilen vid en laddplats om det är under 30% kvar av batteriet.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR