Xpeng G6
Moderator: Redaktion
-
Re: Xpeng G6
Blev en G6:a för mig, dels för att mitt företag inte tillåter beställningar från Tesla så länge konflikten pågår och dels för att den tickar väldigt många boxar till ett väldigt bra pris. Hann göra en pre-order innan den 30:e juni och fick därmed nyttja kampanjrabatten på 75 000 kr. En vit Performance AWD med dragkrok landade då på 550 000 kr. Det gav i sin tur en väldigt bra månadskostnad i vårt leasingavtal.
Kampanjen avslutades som sagt den 30:e juni, eftersom de inte visste hur strafftullarna skulle påverka priset. Nu har ju Xpeng gått ut med att de inte ska höja priserna så kanske kommer kampanjen tillbaka. De verkar iaf väldigt måna om att komma in på marknaden så är ju inte omöjligt med fler rabatter framöver.
Kampanjen avslutades som sagt den 30:e juni, eftersom de inte visste hur strafftullarna skulle påverka priset. Nu har ju Xpeng gått ut med att de inte ska höja priserna så kanske kommer kampanjen tillbaka. De verkar iaf väldigt måna om att komma in på marknaden så är ju inte omöjligt med fler rabatter framöver.
Vad är/var det för lanseringsrabatt? Jag har kikat på deras sida sen i april och inte sett nåt om nån sån.
Gäller den kanske företag bara?
Gäller den kanske företag bara?
-
Ja det blev en överraskning faktiskt. Stod ingenting på hemsidan men jag klickade på knappen för att få en offert och när säljaren ringde upp så berättade han att de hade en kampanj för tillfället. Oklart om det gällde alla eller enbart företag.
På offerten står bara ”G6 introduktionskampanj juni”.
På offerten står bara ”G6 introduktionskampanj juni”.
Bilen behöver fortfarande ramla ner en 1000-1500kr på privatleasing innan den kommer dra till sig köpare.
Otur att Tesla satsar mer på privatleasing just nu, köpare väljer inte Xpeng före Tesla med nuvarande priser.
Otur att Tesla satsar mer på privatleasing just nu, köpare väljer inte Xpeng före Tesla med nuvarande priser.

Får man fråga om det var leasing via NF Fleet eller eget leasingbolag?tobbetrollkarl skrev: ↑15 jul 2024 14:51Blev en G6:a för mig, dels för att mitt företag inte tillåter beställningar från Tesla så länge konflikten pågår och dels för att den tickar väldigt många boxar till ett väldigt bra pris. Hann göra en pre-order innan den 30:e juni och fick därmed nyttja kampanjrabatten på 75 000 kr. En vit Performance AWD med dragkrok landade då på 550 000 kr. Det gav i sin tur en väldigt bra månadskostnad i vårt leasingavtal.
-
Via NF Fleetchrillss skrev: ↑29 aug 2024 12:18Får man fråga om det var leasing via NF Fleet eller eget leasingbolag?tobbetrollkarl skrev: ↑15 jul 2024 14:51Blev en G6:a för mig, dels för att mitt företag inte tillåter beställningar från Tesla så länge konflikten pågår och dels för att den tickar väldigt många boxar till ett väldigt bra pris. Hann göra en pre-order innan den 30:e juni och fick därmed nyttja kampanjrabatten på 75 000 kr. En vit Performance AWD med dragkrok landade då på 550 000 kr. Det gav i sin tur en väldigt bra månadskostnad i vårt leasingavtal.
När blir det leverans för din G6. Själv var jag inne och provkörde en i Smista förra veckan och blev lite såld faktiskt. Leverans i oktober sa säljaren, om man beställer nu. Som det lät på henne så fanns inte dragkroksversionen innan dess, eller har du redan fått leverans?tobbetrollkarl skrev: ↑15 jul 2024 14:51Blev en G6:a för mig, dels för att mitt företag inte tillåter beställningar från Tesla så länge konflikten pågår och dels för att den tickar väldigt många boxar till ett väldigt bra pris. Hann göra en pre-order innan den 30:e juni och fick därmed nyttja kampanjrabatten på 75 000 kr. En vit Performance AWD med dragkrok landade då på 550 000 kr. Det gav i sin tur en väldigt bra månadskostnad i vårt leasingavtal.
Tesla M3 AWD
-
Ursäkta sent svar! Sommarkampanjen gällde mot företag via alla fleetbolag. Numera har de kampanj endast via ett (NF?). För privatpersoner kör de från 5995 inkl försäkring.
De första bilarna levererades utan dragkrok i början av september och min, med drag, levererades idag!
Än så länge väldigt nöjd, men mycket nytt att lära sig!
De första bilarna levererades utan dragkrok i början av september och min, med drag, levererades idag!
Öh jo det gör man om man testar båda och inte är något Tesla fanboy. Teslan måste vara minst 1000 kr billigare för att man skulle överväga den.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Tycker nog att levererasstatistiken talar för Tesla.
Men det beror kanske på att gemene man är Tesla fanboy?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
Kanske inte helt rättvist att jämföra en gammal modell med en som sålts i typ en månad...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
Den är både billigare och bättre. Även det sista är lite subjektivt. Så har de flesta som testat båda föredragit G6.spacecoin skrev: ↑12 okt 2024 19:33Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
- Lerumsexpressen
- Teslaägare
Nyfiken fråga,tobbetrollkarl skrev: ↑11 okt 2024 23:48Ursäkta sent svar! Sommarkampanjen gällde mot företag via alla fleetbolag. Numera har de kampanj endast via ett (NF?). För privatpersoner kör de från 5995 inkl försäkring.
Hur är appen, mjukvaran och frunken i Xpeng?
Något som jag som Tesla ägare värdesätter mycket är appen, mjukvaran och smarta utrymmen.
Själva bilen är ok men resten 5+ för Tesla MY.
Senast redigerad av Lerumsexpressen, redigerad totalt 1 gånger.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Det har levererats 98 st G6 i Sverige. Ingen succé direkt.GustavG skrev: ↑12 okt 2024 21:17Den är både billigare och bättre. Även det sista är lite subjektivt. Så har de flesta som testat båda föredragit G6.spacecoin skrev: ↑12 okt 2024 19:33Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
MY RWD Vit 2023
Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?Freez skrev: ↑13 okt 2024 21:12Det har levererats 98 st G6 i Sverige. Ingen succé direkt.GustavG skrev: ↑12 okt 2024 21:17Den är både billigare och bättre. Även det sista är lite subjektivt. Så har de flesta som testat båda föredragit G6.spacecoin skrev: ↑12 okt 2024 19:33Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...
-
Undrar hur många av dom där 98 som ägs av återförsäljaren.GustavG skrev: ↑14 okt 2024 00:00Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?Freez skrev: ↑13 okt 2024 21:12Det har levererats 98 st G6 i Sverige. Ingen succé direkt.GustavG skrev: ↑12 okt 2024 21:17Den är både billigare och bättre. Även det sista är lite subjektivt. Så har de flesta som testat båda föredragit G6.spacecoin skrev: ↑12 okt 2024 19:33Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Inte så många. Hade en på beställning. Alla beställda var sålda enligt säljaren. Väldigt spännande märkeSwedishAdvocate skrev: ↑14 okt 2024 04:49Undrar hur många av dom där 98 som ägs av återförsäljaren.GustavG skrev: ↑14 okt 2024 00:00Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Väldigt spännande nu när Kina hotar Taiwan…GustavG skrev: ↑14 okt 2024 07:05Inte så många. Hade en på beställning. Alla beställda var sålda enligt säljaren. Väldigt spännande märkeSwedishAdvocate skrev: ↑14 okt 2024 04:49
Tesla MYLR -23
Avbokat. Väntar in en pangdeal på en ID7 Tourer istället.Oscar11 skrev: ↑14 okt 2024 07:20Väldigt spännande nu när Kina hotar Taiwan…
-
Undrar hur mycket man kan lita på det...GustavG skrev: ↑14 okt 2024 07:05...] Alla beställda var sålda enligt säljaren. [...SwedishAdvocate skrev: ↑14 okt 2024 04:49
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Första bilarna registrerades redan i Juli. Bäst tror jag inte den är, G6 känns mer som en blek kopia av en MY som jag tror kommer ha det svårt att hävda sig på den Svenska marknaden. Kommer säkert sälja bra hemma i Kina.GustavG skrev: ↑14 okt 2024 00:00Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?Freez skrev: ↑13 okt 2024 21:12Det har levererats 98 st G6 i Sverige. Ingen succé direkt.GustavG skrev: ↑12 okt 2024 21:17Den är både billigare och bättre. Även det sista är lite subjektivt. Så har de flesta som testat båda föredragit G6.spacecoin skrev: ↑12 okt 2024 19:33Tesla är ett etablerat märke. Klart att ett okänt märke måste både ha en billigare och bättre produkt. Tsla sålde ine så många bilar i Sverige före 2018...Nicke Nyfiken skrev: ↑12 okt 2024 19:19
MY RWD Vit 2023
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Och hur var det nu med lastutrymmena?Freez skrev: ↑14 okt 2024 11:38Första bilarna registrerades redan i Juli. Bäst tror jag inte den är, G6 känns mer som en blek kopia av en MY som jag tror kommer ha det svårt att hävda sig på den Svenska marknaden. Kommer säkert sälja bra hemma i Kina.GustavG skrev: ↑14 okt 2024 00:00Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?
Frunk?
Utrymme under bagagerumsgolvet?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Kopia? Vad är kopierat menar du? De ser inte lika ut varken på insida eller utsida. De har dock väldigt lika yttermått. Av de tester jag läst föredrar ca 90% G6 över MY. Speciellt kvalité, lyxkänsla och utrustning nivån. MY anses ha lite bättre mjukvara. Men Xpeng jobbar snabbt där. Problem fixas på några veckor.Freez skrev: ↑14 okt 2024 11:38Första bilarna registrerades redan i Juli. Bäst tror jag inte den är, G6 känns mer som en blek kopia av en MY som jag tror kommer ha det svårt att hävda sig på den Svenska marknaden. Kommer säkert sälja bra hemma i Kina.GustavG skrev: ↑14 okt 2024 00:00Den släpptes för typ en månad sedan, hur många Teslor såldes under deras första veckor i Sverige. Ge det tid. Sedan vet jag inte vad antal levererade har att göra med vilken bil som är bäst?