Jasså?
Ah, jag förstår, du menar tre år när det passar ditt argument och fem - sex år när det passar ditt argument. Jag tycker det är lite svårt att hänga med för du svamlar så.

Ja, du kan få en Skoda Enyaq för 4925:- hos en lokal handlare i Stockholm. Eller kanske två, men samma bolag? Gäller bilar i lager. Men du får det att framstå som att detta är ett pris som gäller allmänt. Riktigt så är det ju inte. Vad du och andra tycker om kvaliteten och körkänsla kan vi väl diskutera i en annan tråd. Här diskuterar vi ju bilens värdeminskning och nu också i relation till andra bilars värde?GustavG skrev: ↑16 okt 2024 09:12
Öh nej, det kostar inte i närheten av det. Den börjar på 4900 med Pluspaket, vinterpaket, dragkrok, metalliclack.
Sedan tog de 320 kr för 500 mil till och försäkringen låg på 390 kr för mig och vinterdäcken var också runt 360.
MY är ingen vidare bil att köra, stötig, plastig, dålig kvalitetskänsla allmänt, trä på insidan som en gammal jänkare.
Här kan man ju också nyansera lite. Jag tror att de flesta som väljer att köpa en MY kör längre en de 1112 mil som medelbilen rullar. Men det är ytterligare ett bidrag till min plats på SM i killgissning. Tittar man på de bilar som sålts via KVD det senaste, länkat i tråden, verkar det i alla fall så - men underlaget är ännu ganska snävt.GustavG skrev: ↑16 okt 2024 07:37
Ja kör man sådana extrema mängder bil varje år (fem gånger längre än medelbilen) så tillhör man en liten grupp som valt att leva livet i en bil. Då är det nog bäst att köpa.
Stenskott kan man få på alla bilar. Fälgskrap däremot får man bara om man är dålig på att köra bil. Inte skrapat en fälg på 20 år.
Och ang. att man bara får fälgskrap om man är dålig på att köra bil... Jag som så hade hoppats på att ta hem SM i killgissning och så gick du hem med bucklan. Tråkigt! Vi kanske kan ses i EM? Eller VM?

4925+390+360 * 36 = 204 300
204 300 / 3000 = 68,1 kr milen.
Oj, det var visst bara en MY som var dyrare än det av de som sålts på KVD (sett till bilar som rullat över två år. Tänk när vi får ett större underlag på bilar som rullat tre år. Ser dyrt ut att köra Skoda faktiskt.