Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
-
Re: Bästa privatleasing erbjudaned för stunden
Jo, lägre efterfrågan på produkter som biltillverkarna ”tvingas” leverera för att balansera utsläppen från deras andra produkter gör att många traditionella biltillverkare hamnar i en knepig sits.
Om vi tittar på privatleasing så är många erbjudanden redan kraftigt subventionerade relativt motsvarande listpris för köp.
Hörde att tex VW ID.3 Pro Edition är sänkt med ca 80000:- i leasingkalkylen för att komma ner i den månadskostnad som erbjuds idag.
Dessutom, med tanke på förhoppningar om att riksbanken fortsätter att sänka styrräntan så bör månadskostnaden gå ner gradvis om man idag börjar leasa med rörlig ränta.
Här kan man tex följa VW Finans räntebana som förvisso inte visar exakt påverkan på månadskostnaden vid privatleasing men iallafall ger en viss indikation: https://vwfs.se/om-oss/aktuell-basranta
Om vi tittar på privatleasing så är många erbjudanden redan kraftigt subventionerade relativt motsvarande listpris för köp.
Hörde att tex VW ID.3 Pro Edition är sänkt med ca 80000:- i leasingkalkylen för att komma ner i den månadskostnad som erbjuds idag.
Dessutom, med tanke på förhoppningar om att riksbanken fortsätter att sänka styrräntan så bör månadskostnaden gå ner gradvis om man idag börjar leasa med rörlig ränta.
Här kan man tex följa VW Finans räntebana som förvisso inte visar exakt påverkan på månadskostnaden vid privatleasing men iallafall ger en viss indikation: https://vwfs.se/om-oss/aktuell-basranta
Det är kul att Skoda,Volvo,VW, Zeekr, börjar trycka ner leasingpriserna.
Xpeng Nio och även MG samt BYD måste ju givetvis agera framöver om dom vill hänga med och kränga bilar.
Xpeng Nio och även MG samt BYD måste ju givetvis agera framöver om dom vill hänga med och kränga bilar.
-
Ja, både EV6 och Enyaq blir 100k billigare att leasa 3 år än köpa privat, nu väntar vi in det riktiga priskriget.....BEV[e-Rage] skrev: ↑15 okt 2024 07:24Jo, lägre efterfrågan på produkter som biltillverkarna ”tvingas” leverera för att balansera utsläppen från deras andra produkter gör att många traditionella biltillverkare hamnar i en knepig sits.
BYD verkar inte ha jätteproblem med att kränga bilar.
BYD sold a total of 1,129,256 passenger NEV units in Q3 2024, up 37.36% year-over-year and up 14.91% quarter-over-quarter.
-
Snacka om att blanda äpplen och päron…
I Kina kallar man PHEV + BEV för NEV, så siffran inkluderar laddhybriderna, om du inte har koll på det. Själv tycker jag inte det är ett problem, eftersom det även innebär minskad fossil förbränning. All övergång är bra övergång.
I USA ökar PHEV-försäljningen rejält medan BEV står i princip stilla trots subventioner.
Xpeng har redan en rätt bra deal. Det man skulle kunna göra där för att öka intresset rejält är att bjuda på vinterdäcken.
-
4995:- för LR med vinterhjul hade varit en bra deal !
Dom uppvisar ju inte lysande siffror i Sverige direkt.
Så försäljningen i Kina spelar ingen roll.
He he du önskar hejvilt!

Men själv har jag blivit sugen på en Enyaq, så om jag ska ta en not från din bok så önskar jag mig en 85X Sportline med 21 tums fälgar, 1500 mil och vinterdäck för 3995.

-
Japp, låter rimligt till våren när elbils krisen är kommen, tror vi tar två i vår familj med det erbjudandetGustavG skrev: ↑15 okt 2024 10:02He he du önskar hejvilt!En standardrange med 1500 mil, försäkring och vinterdäck för 6K är en bra och mer rimlig deal.
Men själv har jag blivit sugen på en Enyaq, så om jag ska ta en not från din bok så önskar jag mig en 85X Sportline med 21 tums fälgar, 1500 mil och vinterdäck för 3995.![]()

Sen vill man såklart köpa loss dem för 175k / st efter 3 år.....
MG Marvel R Performance låg på 3995kr vid lansering 4WD 4.9s 0-100.
Så visst går det att vara rejält aggresiv om man vill kränga mycket bilar. Tror 2025 kommer bli spännande med olika kampanjer.
Så visst går det att vara rejält aggresiv om man vill kränga mycket bilar. Tror 2025 kommer bli spännande med olika kampanjer.
Sant, det enda som betyder något är privatleasing i Sverige.hksnismo skrev: ↑15 okt 2024 09:55Dom uppvisar ju inte lysande siffror i Sverige direkt.
Så försäljningen i Kina spelar ingen roll.
Jodå, jag har koll på det, BYD tillverkade även flest BEV Q4 2023 och skuggar Tesla nu också trots att man är utestängda från marknaden i USA.spacecoin skrev: ↑15 okt 2024 09:02I Kina kallar man PHEV + BEV för NEV, så siffran inkluderar laddhybriderna, om du inte har koll på det. Själv tycker jag inte det är ett problem, eftersom det även innebär minskad fossil förbränning. All övergång är bra övergång.
I USA ökar PHEV-försäljningen rejält medan BEV står i princip stilla trots subventioner.
-
Ja, heja BYD, varför bry sig!?backe skrev: ↑15 okt 2024 14:26Jodå, jag har koll på det, BYD tillverkade även flest BEV Q4 2023 och skuggar Tesla nu också trots att man är utestängda från marknaden i USA.spacecoin skrev: ↑15 okt 2024 09:02I Kina kallar man PHEV + BEV för NEV, så siffran inkluderar laddhybriderna, om du inte har koll på det. Själv tycker jag inte det är ett problem, eftersom det även innebär minskad fossil förbränning. All övergång är bra övergång.

https://carup.se/amnesty-kritiserar-elb ... ma-risker/
-
Inte helt tydligt vad ironin är och mot vem?BEV[e-Rage] skrev: ↑15 okt 2024 17:28Ja, heja BYD, varför bry sig!?backe skrev: ↑15 okt 2024 14:26Jodå, jag har koll på det, BYD tillverkade även flest BEV Q4 2023 och skuggar Tesla nu också trots att man är utestängda från marknaden i USA.spacecoin skrev: ↑15 okt 2024 09:02I Kina kallar man PHEV + BEV för NEV, så siffran inkluderar laddhybriderna, om du inte har koll på det. Själv tycker jag inte det är ett problem, eftersom det även innebär minskad fossil förbränning. All övergång är bra övergång.
I USA ökar PHEV-försäljningen rejält medan BEV står i princip stilla trots subventioner.(obs, ironi):
https://carup.se/amnesty-kritiserar-elb ... ma-risker/
Jag ansåg att just BYD kanske inte behöver sälja mer då dom är så stora medan hksnismo tyckte att dom skulle sälja mer genom att sänka priserna(vilket sällan gynnar miljönyttan).
Eller är det att i en tråd där alla vill ha en så billig bil som möjligt och där den som säljer mest och billigaste bilarna av de nya biltillverkarna är just BYD påpeka att man samtidigt ska försöka få miljön att gynnas? Som sagt innan, extrem prispress gynnar ytterst sällan miljön. Lite som att säga att man gillar lokalproducerat ekologiskt kött samtidigt som man vill handla korv från Euroshopper.
Eller att Tesla som kommer i toppen på den listan du bifogar köper BYD:s batterier både till sina bilar och energilösningar? Är samma batterier bättre när dom köps av Tesla? Många frågor som väcks.
-
Bästa erbjudandet just nu tycker jag en beggad ID3 är.
https://www.blocket.se/annons/1001904143
3200kr för 1000mil. (ca 40kr milen per år, utan kontantinsats är svårslaget)
Osäker på om försäkring och service ingår. Men oavsett, tycker jag det är ett kalaserbjudande, för en bil med bra utrymmen för de åkande.
Vi älskade vår ID3 när vi hade den.
Osäker på om försäkring och service ingår. Men oavsett, tycker jag det är ett kalaserbjudande, för en bil med bra utrymmen för de åkande.
Nya ID3 Pure-versionen är nere på 3825 nu inkl service om man tar ut en offert.Force-Walker skrev: ↑16 okt 2024 14:44Bästa erbjudandet just nu tycker jag en beggad ID3 är.
Samtidigt går det att få en fullutrustad (Ultra) EX30 inkl service och vinterdäck för 4 695 + fri försäkring 6 månader. Snikversionen får man för 4295 med motsvarande upplägg. Känns som väldigt bra erbjudanden.
Jag har sett en Ultra med AWD för 5495 kr vilket känns galet billigt i sammanhanget, tror den låg uppemot det dubbla vid introduktion vilket iofs var orimligt också.WoomC skrev: ↑16 okt 2024 15:06Nya ID3 Pure-versionen är nere på 3825 nu inkl service om man tar ut en offert.Force-Walker skrev: ↑16 okt 2024 14:44Bästa erbjudandet just nu tycker jag en beggad ID3 är.
Samtidigt går det att få en fullutrustad (Ultra) EX30 inkl service och vinterdäck för 4 695 + fri försäkring 6 månader. Snikversionen får man för 4295 med motsvarande upplägg. Känns som väldigt bra erbjudanden.
Såg den här på Bilia, med rörlig ränta(som inte Volvo själva verkar tillämpa) så kan man förvänta sig att priset kommer gå ner ännu mer. Står inte om det gäller här, men de andra erbjudanden jag sett så har försäkring ingått i 6 månader.
https://www.bilia.se/bilar/volvo/bilmod ... rbjudanden
-
Baksätet är katastrof på EX30. Annars är den fin.backe skrev: ↑16 okt 2024 15:18Jag har sett en Ultra med AWD för 5495 kr vilket känns galet billigt i sammanhanget, tror den låg uppemot det dubbla vid introduktion vilket iofs var orimligt också.WoomC skrev: ↑16 okt 2024 15:06Nya ID3 Pure-versionen är nere på 3825 nu inkl service om man tar ut en offert.Force-Walker skrev: ↑16 okt 2024 14:44Bästa erbjudandet just nu tycker jag en beggad ID3 är.
Såg den här på Bilia, med rörlig ränta(som inte Volvo själva verkar tillämpa) så kan man förvänta sig att priset kommer gå ner ännu mer. Står inte om det gäller här, men de andra erbjudanden jag sett så har försäkring ingått i 6 månader.
Man sitter bra på fyra platser i ID3an och en barnstol funkar perfekt bakom mig som är 186cm.
Men det är absolut en bra deal om man är två som ska åka mestadels.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Hur är det med bindningstid på leasing?
36 månader och dyrt om man vill bryta i förtid?
36 månader och dyrt om man vill bryta i förtid?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Intressant angående räntan på EX30, på Volvocarretail står det följande: Priset avser lagerbilar av Volvo EX30 modellår 2024 med Volvo Inclusive Privatleasing via Volvofinans och tecknande av CarPay. 36 mån, 1 000 mil/år, 0 kr kontantinsats & garanterat restvärde. Mån.kostn baserad på Stibor 90 (03/2024). Räntan sätts på leveransdagen. Serviceavtal, vinterhjul och 3 mån privatleasingskydd ingår. Volvia försäkring ingår i 6 månader & Transportstyrelsens avgifter tillkommer. Ändrad körsträcka, ränta, tillval etc. påverkar mån.kostn. Ev. övermil & onormalt slitage debiteras vid avtalets slut. Gäller begränsat antal från och med 6/9-24 så långt lagret räcker. CarPay-erbjudandet gäller endast nya kunder.
Tolkar det som att leasingavgiften ej kommer justeras vid förändrade marknadsräntor.
Tolkar det som att leasingavgiften ej kommer justeras vid förändrade marknadsräntor.
Jag har haft en id3 som andrabil och var väldigt nöjd med den, den hade rikligt med utrustning(Pro performance Family) för 3345kr inkl serviceavtal. Nu har jag en nästan ny(juni) Cupra Born för 3400kr/mån inkl serviceavtal och vinterhjul, dock nästan ingen utrustning i denna. Det är dock en leasing på endast 12 månader, så till sommaren blir det läge att kolla på något nytt.Force-Walker skrev: ↑16 okt 2024 15:20Baksätet är katastrof på EX30. Annars är den fin.backe skrev: ↑16 okt 2024 15:18Jag har sett en Ultra med AWD för 5495 kr vilket känns galet billigt i sammanhanget, tror den låg uppemot det dubbla vid introduktion vilket iofs var orimligt också.WoomC skrev: ↑16 okt 2024 15:06Nya ID3 Pure-versionen är nere på 3825 nu inkl service om man tar ut en offert.Force-Walker skrev: ↑16 okt 2024 14:44Bästa erbjudandet just nu tycker jag en beggad ID3 är.
Man sitter bra på fyra platser i ID3an och en barnstol funkar perfekt bakom mig som är 186cm.
Men det är absolut en bra deal om man är två som ska åka mestadels.
Jaså, är det så dåligt baksäte på EX30, jag gillar Volvo överlag så hade hoppats på den.
Så tolkade jag det också, men Bilia kanske löser det via eget finansbolag? Idag känns det förmånligt med rörlig ränta.WoomC skrev: ↑16 okt 2024 15:32Intressant angående räntan på EX30, på Volvocarretail står det följande: Priset avser lagerbilar av Volvo EX30 modellår 2024 med Volvo Inclusive Privatleasing via Volvofinans och tecknande av CarPay. 36 mån, 1 000 mil/år, 0 kr kontantinsats & garanterat restvärde. Mån.kostn baserad på Stibor 90 (03/2024). Räntan sätts på leveransdagen. Serviceavtal, vinterhjul och 3 mån privatleasingskydd ingår. Volvia försäkring ingår i 6 månader & Transportstyrelsens avgifter tillkommer. Ändrad körsträcka, ränta, tillval etc. påverkar mån.kostn. Ev. övermil & onormalt slitage debiteras vid avtalets slut. Gäller begränsat antal från och med 6/9-24 så långt lagret räcker. CarPay-erbjudandet gäller endast nya kunder.