Jag vill att bilen ska vara full-laddad lagom till att jag ska åka iväg.
Om jag med nya Scemalägg laddning, med bilen inkopplad, lägger in tex ”sluta ladda 8:30” i appen. Då börjar bilen ladda direkt! Trycker jag på ”sluta ladda” i appen, så startar den sedan inte igen i rätt tid.
Har en work-around som är att lägga in schemat, sedan ta ur laddsladden och stoppa i den igen. Då blir lampan blå och bilen väntar in så att laddningen startar senare och blir klar på inlagd tid.
Hur gör ni andra?? Det här gäller Tesla Model 3, 2021 med Tesla Wallconnector.
Nya Schemalägg laddning
Moderator: Redaktion
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Re: Nya Schemalägg laddning
Bara provat det där en gång. Då startade den laddning direkt precis som du säger men slutade efter en stund och jag såg i efterhand i Easee appen att den hade börjat ladda igen senare på natten för att vara klar ungefär på inställd tid. Antar att det gjorde ett provskott för att se vilken effekt som fanns tillgänglig.
Model S Plaid
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Men är det inte det "vanliga" att bilen tar ström från Wall Connectorn så fort bilen är "igång" om laddsladden är inkopplad?Skyltspurtaren skrev: ↑16 okt 2024 19:50Jag vill att bilen ska vara full-laddad lagom till att jag ska åka iväg.
Om jag med nya Scemalägg laddning, med bilen inkopplad, lägger in tex ”sluta ladda 8:30” i appen. Då börjar bilen ladda direkt! Trycker jag på ”sluta ladda” i appen, så startar den sedan inte igen i rätt tid.
Har en work-around som är att lägga in schemat, sedan ta ur laddsladden och stoppa i den igen. Då blir lampan blå och bilen väntar in så att laddningen startar senare och blir klar på inlagd tid.
Så gör den även om det inte finns en schemalagd laddning senare. Den slutar dra ström från Wall Connectorn någon minut efter man stängt och låst bilen.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Ah, det kanske räcker att låsa upp och låsa? Ska prova!
Det här sker nämligen oftast när någon, som inte är vid bilen, lägger in ett schema för att åka på morgonen. Kom på nu också att man antagligen ska sätta schemat först och sedan dra upp procenten som man vill ladda till, tex 100%. Bilen står oftast färdigladdad på 50 %.
Det här sker nämligen oftast när någon, som inte är vid bilen, lägger in ett schema för att åka på morgonen. Kom på nu också att man antagligen ska sätta schemat först och sedan dra upp procenten som man vill ladda till, tex 100%. Bilen står oftast färdigladdad på 50 %.
Fick du ordning på detta?Skyltspurtaren skrev: ↑16 okt 2024 19:50Jag vill att bilen ska vara full-laddad lagom till att jag ska åka iväg.
Min laddar också direkt trots korrekt inställt i schemalägg laddning.
Märkligt att inte fler kommenterat på detta, har exakt samma problem att laddning bara kör klart oavsett när jag satt att den ska sluta vid ex 07 på morgonen. Antar att ganska många schemalägger laddning och förvärmning till avfärd. Har en Model Y vilket kanske inte spelar någon roll. Har för mig att det fungerade när den nya "förbättrade" schemaläggning kom med någon uppdatering men det sista så händer ingenting när jag sätter sluta ladda kl. xx.
Kikar man manualen så är det ju så det är tänkt att det ska fungera så jag ser inte att jag gör något fel.
När du anger en tidpunkt för Sluta vid men inte för Starta vid drar fordonet ström en kort stund vid anslutningen för schemalagd laddning (du kan höra ett klick) för att beräkna nödvändig starttid för att nå laddningsgränsen. Exempel: Du konfigurerar en tidpunkt för Sluta vid på kl. 2.00 och fordonet behöver laddas två timmar för att nå laddningsgränsen. Om du ansluter fordonet kl. 21.00 drar Model Y ström en kort stund för att beräkna starttiden och börjar laddas vid kl. 00.00.
Ni som har samma problem, vilka laddboxar har ni?
Kikar man manualen så är det ju så det är tänkt att det ska fungera så jag ser inte att jag gör något fel.
När du anger en tidpunkt för Sluta vid men inte för Starta vid drar fordonet ström en kort stund vid anslutningen för schemalagd laddning (du kan höra ett klick) för att beräkna nödvändig starttid för att nå laddningsgränsen. Exempel: Du konfigurerar en tidpunkt för Sluta vid på kl. 2.00 och fordonet behöver laddas två timmar för att nå laddningsgränsen. Om du ansluter fordonet kl. 21.00 drar Model Y ström en kort stund för att beräkna starttiden och börjar laddas vid kl. 00.00.
Ni som har samma problem, vilka laddboxar har ni?