Orolig över stigande drivmedelspriser? Slipp vara orolig med obegränsad gratis supercharging hela bilens livstid. Eller är du helt enkelt sugen på att ta bilen ner i Europa och inte behöva betala en krona för laddningen? Det är något alldeles speciellt att bara kunna ge sig ut på vägarna, en bilresa till Paris, åka en tripp till Hamburg eller en spontan resa till fjällen. Otrolig frihetskänsla kan jag säga.
Anledningen till att jag säljer bilen är enkel, jag har börjat studera och har inte samma behov att använda bilens fulla kapacitet längre. Lite synd för min egen del, men var sak har sin tid.
Kort fakta om ”det gyllene mellanåret” som jag brukar kalla det. År 2016 uppdaterades Tesla Model S med en rejäl facelift. Model S fick ett nytt utseende med ny front, nya och klart bättre framlyktor än tidigare, minskat vägbuller, bättre ljudsystem mm. Dock levererades alla modeller från 2016 fortfarande med gratis supercharging.
I februari 2017 levererades bara Model S med gratis laddning till första ägaren och 2018 slutade Tesla leverera bilar med gratis laddning. En annan tråkig nyhet med senare modeller var att det öppningsbara panoramaglastaket förvann. Numera går det bara att få glastak som inte går att öppna. Därför kallar jag 2016 för det gyllene mellanåret, då Model S än idag har ett modernt utseende och är fortfarande tidsenlig med dagens modeller, men drar stor nytta av egenskaperna från 2016, särskilt med gratis supercharging.
Tesla Model S 90D – Årsmodell 2016 – Gratis supercharging – Miltal: 24.800
• Ultra Hi-Fi ljudanläggning
• Autopilot 2.0 dator
• Köldpaket med sätesvärme 5 sits
• Gratis obegränsat Connectivitypaket
• Obsidian Black Metallic
• Öppningsbart panoramaglastak
• Höj- och sänkbar smart luftfjädring
• Svart innertak med alcantara
• Sommardäck 21” – Turbine Sonic Carbon
• Odubbade vinterdäck 19” – Turbine Sonic
• Trådlös telefonladdare
• CCS-kompabilitet inkl. adapter
• Motor & Batterigaranti till 20 december 2024
Skicka PM vid intresse, så kan vi diskutera pris eller om du vill ha fler bilder då jag endast kan bifoga max 3 bilder i inlägget.
PS. Jag vill också skicka en påminnelse till dig som söker efter en Tesla med gratis supercharging. Årsmodellen på bilarna är ingen garanti för att bilarna har gratis laddning. Om bilen någon gång sålts tillbaka till Tesla så tar dom bort förmånen med gratis laddning när dom säljer bilen begagnad. Detta gäller förstås inte denna bil då den aldrig sålts till Tesla någon gång. Det står i ägarens Tesla-app om bilen har gratis laddning eller inte, vilket det givetvis står i min app.
#SÅLD# Tesla Model S 90D - 2016 med gratis supercharging
Moderator: Redaktion
#SÅLD# Tesla Model S 90D - 2016 med gratis supercharging
Senast redigerad av Muskot, redigerad totalt 1 gånger.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Tesla Model S 90D - 2016 med gratis supercharging
Jag har skickat PM.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD