Väntrum Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3 Highland
Fick ett bra erbjudande på att byta ut stealth grey mot ultra red med leverans idag 
Audi Q8 e-tron quattro 2024
Tesla M3 Highland RWD Ultra red 2024
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Enbart beroende på att det är kvartalsslut imorgon.

Hur förmånligt var erbjudandet?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Färg + däck
Ingår varningstriangel? Vart finns den i sånt fall?
Tesla Model 3 Long Range Highland
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ser riktigt bra ut! Jag går o velar om jag ska byta till quicksilveralfons skrev: ↑13 sep 2024 15:40Hämtade min bil i Huddinge idag. Måste säga att det var en mycket smidig och kul upplevelse. Hittade inga fel eller konstigheter och bilen är riktigt schysst att köra!
Det enda som bråkade för mig är att jag avaktiverat blåtand för Tesla-appen när jag installerade appen för något år sedan (för att ladda annat fordon än Tesla). Var på väg in för hjälp, men kom på att det finns inställningar per app också…
Ångrar inte att jag valde Quicksilver!

Hoppas du är nöjd fortfarande!
Jag bytte från grå till en Ultra red och måste säga att jag är extremt nöjd i efterhand. Sjukt snygg färg som verkligen passar bilen.
Nice

- alfons
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel565963
Tack, den fungerar väldigt bra. Har fått på ett keramiskt lackskydd nu också och tvättade den första gången igår!vampyren skrev: ↑02 okt 2024 01:23Ser riktigt bra ut! Jag går o velar om jag ska byta till quicksilveralfons skrev: ↑13 sep 2024 15:40Hämtade min bil i Huddinge idag. Måste säga att det var en mycket smidig och kul upplevelse. Hittade inga fel eller konstigheter och bilen är riktigt schysst att köra!
Det enda som bråkade för mig är att jag avaktiverat blåtand för Tesla-appen när jag installerade appen för något år sedan (för att ladda annat fordon än Tesla). Var på väg in för hjälp, men kom på att det finns inställningar per app också…
Ångrar inte att jag valde Quicksilver!har beställt Ultra red men jag är 50/50. Gillar båda
![]()
Hoppas du är nöjd fortfarande!

Röd är också toksnygg så det är nog bara en fråga om smak. Lycka till!
Skickar med en bild efter lackskyddet.
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Model 3 LR -24
Nån som har en svart eller grå som har lust att lägga upp bilder?
Velar mellan en grå eller svart
Velar mellan en grå eller svart
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
-
- Referralkod: ts.la/patrik22895
Ja färg är inte lätt, funderade på flera innan valet slutligen föll på Quicksilver!
Nu är väntan lång!

Nu är väntan lång!

M3 LR RWD -24 | 

Beställde en RWD i måndags och har fått uppskattat leverans 28 november-12 december.
Nån som har koll på om det blir en 2024 eller 2025 hos transportstyrelsen?
Nån som har koll på om det blir en 2024 eller 2025 hos transportstyrelsen?
Hur nära inpå leverans får man VIN-nummer samt ett mer exakt leveransdatum? På min är det just nu ett spann på två veckor som leveransfönster (preliminär leverans om en dryg månad).
Jag beställde min bil den 3 okt och fick mitt VIN-nummer den 18 oktober. Den 21 oktober fick jag en slutfaktura där det står estimerat upphämtningsdatum 30 oktober. Jag betalade den förhöjda första hyran (företagsfinansiering) samma dag och fick bekräftelse på betalningen den 22 okt. I appen står det nu uppskattad leverans 8 nov - 23 nov.
Tack för info. Kan redan se regnumret men inte VIN men kanske är på gång då.asteriod skrev: ↑23 okt 2024 21:25Jag beställde min bil den 3 okt och fick mitt VIN-nummer den 18 oktober. Den 21 oktober fick jag en slutfaktura där det står estimerat upphämtningsdatum 30 oktober. Jag betalade den förhöjda första hyran (företagsfinansiering) samma dag och fick bekräftelse på betalningen den 22 okt. I appen står det nu uppskattad leverans 8 nov - 23 nov.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Om du har registreringsnumret borde du kunna se vin hos transportstyrelsen https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/ . Du bör även kunna se fordonsår och alla andra uppgifter.Jist skrev: ↑23 okt 2024 21:32Tack för info. Kan redan se regnumret men inte VIN men kanske är på gång då.asteriod skrev: ↑23 okt 2024 21:25Jag beställde min bil den 3 okt och fick mitt VIN-nummer den 18 oktober. Den 21 oktober fick jag en slutfaktura där det står estimerat upphämtningsdatum 30 oktober. Jag betalade den förhöjda första hyran (företagsfinansiering) samma dag och fick bekräftelse på betalningen den 22 okt. I appen står det nu uppskattad leverans 8 nov - 23 nov.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Det kunde jag, tack för tipset!Dinsdale skrev: ↑24 okt 2024 05:37Om du har registreringsnumret borde du kunna se vin hos transportstyrelsen https://fordon-fu-regnr.transportstyrelsen.se/ . Du bör även kunna se fordonsår och alla andra uppgifter.Jist skrev: ↑23 okt 2024 21:32Tack för info. Kan redan se regnumret men inte VIN men kanske är på gång då.asteriod skrev: ↑23 okt 2024 21:25Jag beställde min bil den 3 okt och fick mitt VIN-nummer den 18 oktober. Den 21 oktober fick jag en slutfaktura där det står estimerat upphämtningsdatum 30 oktober. Jag betalade den förhöjda första hyran (företagsfinansiering) samma dag och fick bekräftelse på betalningen den 22 okt. I appen står det nu uppskattad leverans 8 nov - 23 nov.
Min bil ska hämtas om en månad och hade i appen fått regnummer, men nu har det försvunnit. Känns ju lite märkligt att den regskylt som tilldelats mig nu tagits bort?
Har fått ett vinnummer på fakturan där kan jag se att det är modellår 2025 men hur funkar det hos transportstyrelsen?
Kommer bilen automatiskt bli en 2025 eller beror det på när den registreras i Sverige?
Kommer bilen automatiskt bli en 2025 eller beror det på när den registreras i Sverige?
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Jag hämtade ut min förra veckan, det är modellår 2025 enligt fakturan, fordonsår enligt transportstyrelsen är 2024. Det var en "redo för upphämtning" tillverkad i slutet av juli, kom till Sverige i september. Som jag förstått det är fordonsåret det året bilen tillverkades, så det är nog först nästa kvartal man kan få fordonsår 2025.
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bil ... e-modellar
Fordonsår definieras i 1 kap. 5 § vägtrafikskattelagen (2006:227):
”Med fordonsår avses uppgift i vägtrafikregistret som anger ett fordons årsmodell eller, om sådan uppgift saknas, tillverkningsår. Om båda uppgifterna saknas i registret, avses med fordonsår det år under vilket fordonet första gången togs i bruk”.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Hej! Jag hade VIN nummer och fick i fredags reggnummer en och halv timma senare försvann båda två! Är det normalt?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Ja, det brukar komma tillbaka med samma uppgifter senare.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri