Tänkte byta de övre länkarmarna bak och funderar på vad man ska köpa.
Borde inte vara så svårt att byta dessa själv eller? Hittar dock ingen Youtube-video som visar hur man gör.
Tesla original finns ju, men de går inte att ställa. Så hjulinställning blir ju inte så bra.
Tittat på dessa, men är de bra? Någon som testat?
https://www.xn--tssla-gra.se/21-model-s ... -x-4-delar
Anledning till byte är att jag gjort flera hjulinställningar hos Tesla, men de håller inte så länge och däcken blir sneslitna.
Var hos min lokala däckverkstad som även kan göra hjulinställningar och de hävdade att dessa länkarmar var rejält slitna och ville därför inte göra hjulinställningen, därför att de kommer vara tvungna att göra om den sedan i så fall.
Varken besiktning eller Tesla själva har sagt något om att de skulle vara slitna.
Övre länkarmar bak
Moderator: Redaktion
Re: Övre länkarmar bak
Jag skulle nog föredra vanliga gummibussningar i stf uniball. Har sett på webben att de verkar inte hålla så länge beroende lite på hur tätningen ser ut. De kan även ge lite mera ljud.
Jag installerade Unplugged Performance i stället som tyvärr är mycket dyrare med gummibussning.
Jag installerade Unplugged Performance i stället som tyvärr är mycket dyrare med gummibussning.
Den och Toe behöver man justera.
FD: vw egolf, Porsche TT, MXP100D,Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
NU: MS P85D-15, MS Plaid-23
FT:Cybertruck awd beställt
NU: MS P85D-15, MS Plaid-23
FT:Cybertruck awd beställt
Unplugged Performance var ju lite dyrareTeslared skrev: ↑23 okt 2024 21:54Jag skulle nog föredra vanliga gummibussningar i stf uniball. Har sett på webben att de verkar inte hålla så länge beroende lite på hur tätningen ser ut. De kan även ge lite mera ljud.

Finns det andra tillverkare med gummibussningar och som är ställbara, som inte kostar så mycket?
Känns lite som att man får välja mellan billigt skräp och det bästa av det bästa. Hittar inget mellanting.
Tesla Model S 90D
Här är länk till en finsk tillverkare som är billigare: https://www.uniball.fi/cgi-bin/webio2ka ... ycorsa&h=1
Jag köpte av dem för 3 år sedan, prototyp armar men de var lite felaktiga i vissa mått så jag returnerade dem. De är säkert bättre idag. Kommer ihåg att breddmåttet var lite för stort för att få in dem i Teslas chassikonsol.
Jag köpte av dem för 3 år sedan, prototyp armar men de var lite felaktiga i vissa mått så jag returnerade dem. De är säkert bättre idag. Kommer ihåg att breddmåttet var lite för stort för att få in dem i Teslas chassikonsol.
Men är det verkligen en riktig uniball? För mig ser det ut som en gummibussning som sitter därDanneB skrev: ↑25 okt 2024 19:36Unplugged Performance var ju lite dyrareTeslared skrev: ↑23 okt 2024 21:54Jag skulle nog föredra vanliga gummibussningar i stf uniball. Har sett på webben att de verkar inte hålla så länge beroende lite på hur tätningen ser ut. De kan även ge lite mera ljud.
Jag installerade Unplugged Performance i stället som tyvärr är mycket dyrare med gummibussning.och kanske inte den prisklassen jag tänkte lägga mig i.
![]()
Finns det andra tillverkare med gummibussningar och som är ställbara, som inte kostar så mycket?
Känns lite som att man får välja mellan billigt skräp och det bästa av det bästa. Hittar inget mellanting.