Bokat två st M3:or...

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Wayne

Bokat två st M3:or...

Inlägg av Wayne »

Hej,
Jag bokade 2 st M3:or den 31a i MoS (bland dom 20 första)....
Jag passade på att boka två bilar då säljaren frågade mig om jag ville det och jag tänkte väl "why not...."...

Nu har mina kompisar och arbetskamrater fått upp ögonen för M3:an och vill köpa den andra bilen för ett par tusen lappar (2000-4000kr), vilket jag tycker är lite för lite....

Men jag kom på att det finns en miljöbilspremie som jag eventuellt kan nyttja....

Frågan är då enl. följande:
Om jag köper bilarna och sedan säljer vidare den andra får jag två miljöbilspremier då (80 000SEK)?
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Re: Bokat två st M3:or...

Inlägg av thebishop »

Vem vet hur miljöbilspremien kommer se ut när M3 levereras.... (den något cyniskt lagda personen kan ju tänka tyst att det mest sannolika är väl att MP kommer att se till att få bort premien och ersätta det med brunkols- och dieselsubventioner...)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Du är inte reggad som teslaägare, alltså lär inte du få någon M3 innan 2019.

Sitt ner i båten och sälj andra bilen 2019, när du har bättre koll på premier och marknadsläget.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Som det är idag så är det ägaren när bilen tas i trafik första gången som får premien. Men som sagt, vänta tills du vet mer om vad som gäller.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

thebishop skrev:
Vem vet hur miljöbilspremien kommer se ut när M3 levereras.... (den något cyniskt lagda personen kan ju tänka tyst att det mest sannolika är väl att MP kommer att se till att få bort premien och ersätta det med brunkols- och dieselsubventioner...)
Skulle absolut inte förvåna mig. :roll:
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Det är ju svårt att veta förutsättningar i framtiden. Rykten gör ju gällande att elbilsbidraget höjs till 75.000kr 1 januari 2017.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Regeringen har skjutit till mer pengar till nuvarande miljöbilspremie och Idén är att regeringen ska ta fram ett bonus malus system som kommer kunna ge klart mer än 40 000 i avdrag från o med den 1a 2017
Användarvisningsbild
DperssonBIlrekond
Kontakt:

Inlägg av DperssonBIlrekond »

Haha.. Jag som tänkte BMW M3 först haha :)

Skickat från min superbraiga LG G4
www.DperssonBilrekond.se
Kör AMG GTs i väntan på att få råd med en Tesla Modell 3
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

apkungen skrev:
Regeringen har skjutit till mer pengar till nuvarande miljöbilspremie och Idén är att regeringen ska ta fram ett bonus malus system som kommer kunna ge klart mer än 40 000 i avdrag från o med den 1a 2017
Den där utredningen skulle väl vara klar senast sista april också va? Tror inte vi ska ha för höga förhoppnigar om den dock..
Användarvisningsbild
Wayne

Inlägg av Wayne »

Daoops skrev:
apkungen skrev:
Den där utredningen skulle väl vara klar senast sista april också va? Tror inte vi ska ha för höga förhoppnigar om den dock..

ser ut att bli 60 000 kr per bil :D :shock: 8-) :lol:
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Skriv svar