Minns de där utfällbara dörrfacken, ett långt och ett kortare där cd-skivor passade perfekt. Kommer dock inte ihåg filten. Men, men, det var på den tiden då audi var på väg uppåt och behövde satsa på interörkvalitet som ju var deras grej då. Nu känns det som de trycks ned för att vara tydligt under porsche. Trist utveckling tycker jag. Det tyska märke jag gillar bäst.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 00:02Jadå, på den gamla goda kvalitetstiden var det filt i dörrfacken. De var dessutom öppningsbara så att man mer eller mindre stängde fast grejer i dem. Min A6 Biturbo från -00 hade det.
Vår A5 Sportback har det inte, utan där är dörrklädseln plastigare än en Mazda från 90-talet med och facket som är helt utan någon form av klädsel får allt att skramla och dessutom är facken konstruerade så att det lätt ramlar ut grejer när man öppnar/stänger dörren.
Audi A6 e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi A6 e-tron
Re: Audi A6 e-tron
Absolut.macky skrev: ↑30 okt 2024 15:28Minns de där utfällbara dörrfacken, ett långt och ett kortare där cd-skivor passade perfekt. Kommer dock inte ihåg filten. Men, men, det var på den tiden då audi var på väg uppåt och behövde satsa på interörkvalitet som ju var deras grej då. Nu känns det som de trycks ned för att vara tydligt under porsche. Trist utveckling tycker jag. Det tyska märke jag gillar bäst.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 00:02Jadå, på den gamla goda kvalitetstiden var det filt i dörrfacken. De var dessutom öppningsbara så att man mer eller mindre stängde fast grejer i dem. Min A6 Biturbo från -00 hade det.
Vår A5 Sportback har det inte, utan där är dörrklädseln plastigare än en Mazda från 90-talet med och facket som är helt utan någon form av klädsel får allt att skramla och dessutom är facken konstruerade så att det lätt ramlar ut grejer när man öppnar/stänger dörren.
A6 har dock hållit premiumstilen ett tag till, har inte kikat i den senaste årsmodellen men premiumkänslan har funnits där ett bra tag längre än i A5 i vart fall.
Vår A5 har krånglat årligen sen ny så känslan där är tyvärr att jag hade i princip tänkt skippa Audi. För mycket fel som uppstår.
Min A6 -00 hade i princip noll *fel* på 33.000 mil (en airbagbox plus standard luftmassemätare bytt en gång, resten var mest service och förslitningsdelar typ tre länkarmar bromsskivor etc).
Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Avant eller Sportback/halvkombi?AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:42…] Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Avant eller sportback, mest troligt avant.SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:48Avant eller Sportback/halvkombi?AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:42…] Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Annars kanske BMW i5 Touring med ngt motsvarande dina hemgjorda aerofälgar skodda med Michelin e-Primacy(?) skulle kunna ha helt ok räckvidd…AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:50Avant eller sportback, mest troligt avant.SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:48Avant eller Sportback/halvkombi?AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:42…] Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Biimmern verkar nice men de har inte något jättebatteri…SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:54Annars kanske BMW i5 Touring med ngt motsvarande dina hemgjorda aerofälgar skodda med Michelin e-Primacy(?) skulle kunna ha helt ok räckvidd…AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:50Avant eller sportback, mest troligt avant.SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:48Avant eller Sportback/halvkombi?AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:42…] Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.![]()
Det ska fungera å dra kåpsläp vintertid, då är batterikapacitet kung.
S:en jag har är troligtvis fortfarande räckviddskung vintertid även med släp.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Audi A6 e-tron
Ryktet säger att dom jobbar med att få i ett större batteri i I5, håller helt med om att det är i underkant på den.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 16:01Biimmern verkar nice men de har inte något jättebatteri…SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:54Annars kanske BMW i5 Touring med ngt motsvarande dina hemgjorda aerofälgar skodda med Michelin e-Primacy(?) skulle kunna ha helt ok räckvidd…AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:50Avant eller sportback, mest troligt avant.SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:48Avant eller Sportback/halvkombi?AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 15:42…] Har svårt att annars hitta något vettigt alternativ till Tesla som jag vill ha så jag har väntat på A6 och kommer absolut kika på den framgent. Förhoppningsvis är inte inredningen för plastig för mig.
Tesla har i princip skitit i det blå skåpet för ytterligare samarbete med mig då de lämnade ut en bil med en buckla och vägrade ta ansvar för det. Just nu är det lång väg tills det ens funderas på en annan Tesla så en A6EV är egentligen tillbaka till grundiden för min första elbil.![]()
Det ska fungera å dra kåpsläp vintertid, då är batterikapacitet kung.
S:en jag har är troligtvis fortfarande räckviddskung vintertid även med släp.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Audi A6 e-tron
Japp, jag har inte läst på speciellt om BMW men överlag har alla andra märken haft sämre effektivitet än Tesla (luftmotstånd, energisnålhet etc) så en lika stor/tung annan bil behöver ett större batteri rent principiellt.Dafro skrev: ↑31 okt 2024 07:25Ryktet säger att dom jobbar med att få i ett större batteri i I5, håller helt med om att det är i underkant på den.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 16:01Biimmern verkar nice men de har inte något jättebatteri…SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:54
Det ska fungera å dra kåpsläp vintertid, då är batterikapacitet kung.
S:en jag har är troligtvis fortfarande räckviddskung vintertid även med släp.
Så ~100kWh vore lagom.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Model S med 19" och aerofälgsidorna har tydligen ett Cd på 0,208. A6 e-tron Sportback har i princip lika lågt – 0,21. Vet dock inte vilka fälgar de hade på den testbilen… Både A6 e-tron Avant och BMW i5 Touring har 0,24. Har inte kollat, men gissar att både Audin och BMWn är aningen smalare än Model S. I så fall borde de väl ha lite mindre frontarea än S… Oavsett är det ju rätt bra Cd-värden även för A6 och i5, så det borde ju bli helt ok räckviddssiffror i 100-120 km/h…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 09:58Japp, jag har inte läst på speciellt om BMW men överlag har alla andra märken haft sämre effektivitet än Tesla (luftmotstånd, energisnålhet etc) så en lika stor/tung annan bil behöver ett större batteri rent principiellt.Dafro skrev: ↑31 okt 2024 07:25Ryktet säger att dom jobbar med att få i ett större batteri i I5, håller helt med om att det är i underkant på den.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 16:01Biimmern verkar nice men de har inte något jättebatteri…
Det ska fungera å dra kåpsläp vintertid, då är batterikapacitet kung.
S:en jag har är troligtvis fortfarande räckviddskung vintertid även med släp.
Så ~100kWh vore lagom.
(Med reservation för i5 Touring med nuvarande batteri och släpvagnsdragning vintertid som ju redan nämnts i tråden…)
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre ... time-16125
https://www.arenaev.com/bmw_i5_touring_ ... cs-610.php
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Audin är 6cm smalare men 10cm högre så 3% större totalarea.SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 12:55Model S med 19" och aerofälgsidorna har tydligen ett Cd på 0,208. A6 e-tron Sportback har i princip lika lågt – 0,21. Vet dock inte vilka fälgar de hade på den testbilen… Både A6 e-tron Avant och BMW i5 Touring har 0,24. Har inte kollat, men gissar att både Audin och BMWn är aningen smalare än Model S. I så fall borde de väl ha lite mindre frontarea än S… Oavsett är det ju rätt bra Cd-värden även för A6 och i5, så det borde ju bli helt ok räckviddssiffror i 100-120 km/h…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 09:58Japp, jag har inte läst på speciellt om BMW men överlag har alla andra märken haft sämre effektivitet än Tesla (luftmotstånd, energisnålhet etc) så en lika stor/tung annan bil behöver ett större batteri rent principiellt.Dafro skrev: ↑31 okt 2024 07:25Ryktet säger att dom jobbar med att få i ett större batteri i I5, håller helt med om att det är i underkant på den.AAKEE skrev: ↑30 okt 2024 16:01Biimmern verkar nice men de har inte något jättebatteri…SwedishAdvocate skrev: ↑30 okt 2024 15:54
Annars kanske BMW i5 Touring med ngt motsvarande dina hemgjorda aerofälgar skodda med Michelin e-Primacy(?) skulle kunna ha helt ok räckvidd…![]()
Det ska fungera å dra kåpsläp vintertid, då är batterikapacitet kung.
S:en jag har är troligtvis fortfarande räckviddskung vintertid även med släp.
Så ~100kWh vore lagom.
(Med reservation för i5 Touring med nuvarande batteri och släpvagnsdragning vintertid som ju redan nämnts i tråden…)
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre ... time-16125
https://www.arenaev.com/bmw_i5_touring_ ... cs-610.php
Återstår att se hur man löst total förbrukning, dvs övriga förluster.
De flesta tyska EV-tillverkare har gått på lättrullande däck typ Michelin e-Primacy (de har hört mitt mantra sen 2021 om det?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Fast å andra sidan är ju inte frontenarean på A6 e-tron en rektangel…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 18:25Audin är 6cm smalare men 10cm högre så 3% större totalarea.SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 12:55Model S med 19" och aerofälgsidorna har tydligen ett Cd på 0,208. A6 e-tron Sportback har i princip lika lågt – 0,21. Vet dock inte vilka fälgar de hade på den testbilen… Både A6 e-tron Avant och BMW i5 Touring har 0,24. Har inte kollat, men gissar att både Audin och BMWn är aningen smalare än Model S. I så fall borde de väl ha lite mindre frontarea än S… Oavsett är det ju rätt bra Cd-värden även för A6 och i5, så det borde ju bli helt ok räckviddssiffror i 100-120 km/h…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 09:58Japp, jag har inte läst på speciellt om BMW men överlag har alla andra märken haft sämre effektivitet än Tesla (luftmotstånd, energisnålhet etc) så en lika stor/tung annan bil behöver ett större batteri rent principiellt.
Så ~100kWh vore lagom.
(Med reservation för i5 Touring med nuvarande batteri och släpvagnsdragning vintertid som ju redan nämnts i tråden…)
https://www.audi-mediacenter.com/en/pre ... time-16125
https://www.arenaev.com/bmw_i5_touring_ ... cs-610.php
Återstår att se hur man löst total förbrukning, dvs övriga förluster.
De flesta tyska EV-tillverkare har gått på lättrullande däck typ Michelin e-Primacy (de har hört mitt mantra sen 2021 om det?) medan Tesla inte har vart lika noga med lättrullande däck. Nya model 3 är först ut med det…

Och det verkar ju som det smalnar av rätt ordentligt upptill på bilen så jag undrar ifall det verkligen kan vara 3% större totalarea…

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
forts.
Och att A6 e-tron skulle vara 10 cm högre kan väl inte stämma…
Model S med luftfjädringen i Medium är 143,1 cm hög. Hittar ingen uppgift för höjden i Low, men det kan väl knappast handla om att low skulle vara 4,4 cm lägre än Medium…
A6 e-tron är 148,7 cm hög – så runt ~5,6-6 cm högre än Model S…
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A05.html
https://www.automobiledimension.com/mod ... ant-e-tron
EDIT:
Om jag förstått saken rätt så har ju du tydligen sänkt just din Model S lite till.
Fast å andra sidan så går det väl att sänka även A6 e-tron…

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Jag gick på avant eftersom det är den som är aktuell:SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 18:48forts.
Och att A6 e-tron skulle vara 10 cm högre kan väl inte stämma…
Model S med luftfjädringen i Medium är 143,1 cm hög. Hittar ingen uppgift för höjden i Low, men det kan väl knappast handla om att low skulle vara 4,4 cm lägre än Medium…
A6 e-tron är 148,7 cm hög – så runt ~5,6-6 cm högre än Model S…
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A05.html
https://www.automobiledimension.com/mod ... ant-e-tron
EDIT:
Om jag förstått saken rätt så har ju du tydligen sänkt just din Model S lite till.
Fast å andra sidan så går det väl att sänka även A6 e-tron…![]()
En S är angiven till 1431mm i medium men den sänker sig alltid till low på landsväg om man inte har det redan. Den blir 10-15mm lägre i low. Så ungefär 1420-ish eller strax under.
Å då skiljer det en dm, lite drygt utan AAKEE-sänkning
Det skiljer ungefär 70mm mellan S och A6 etron Sportback, på tillverkarnas data.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Men om det skiljer ~30mm mellan en Avant och en Sportback så gissar jag att den högre höjden på Avanten kommer från sådana där lågprofil-takrails. Och i så fall blir väl inte det så mkt extra frontarea…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 19:55Jag gick på avant eftersom det är den som är aktuell:SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 18:48forts.
Och att A6 e-tron skulle vara 10 cm högre kan väl inte stämma…
Model S med luftfjädringen i Medium är 143,1 cm hög. Hittar ingen uppgift för höjden i Low, men det kan väl knappast handla om att low skulle vara 4,4 cm lägre än Medium…
A6 e-tron är 148,7 cm hög – så runt ~5,6-6 cm högre än Model S…
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A05.html
https://www.automobiledimension.com/mod ... ant-e-tron
EDIT:
Om jag förstått saken rätt så har ju du tydligen sänkt just din Model S lite till.
Fast å andra sidan så går det väl att sänka även A6 e-tron…![]()
IMG_1689.jpeg
En S är angiven till 1431mm i medium men den sänker sig alltid till low på landsväg om man inte har det redan. Den blir 10-15mm lägre i low. Så ungefär 1420-ish eller strax under.
Å då skiljer det en dm, lite drygt utan AAKEE-sänkning
Det skiljer ungefär 70mm mellan S och A6 etron Sportback, på tillverkarnas data.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Audi (https://www.audi-mediacenter.com/en/pre ... ange-16120) har bilder med 1527mm, utan rails.SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 20:19Men om det skiljer ~30mm mellan en Avant och en Sportback så gissar jag att den högre höjden på Avanten kommer från sådana där lågprofil-takrails. Och i så fall blir väl inte det så mkt extra frontarea…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 19:55Jag gick på avant eftersom det är den som är aktuell:SwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 18:48forts.
Och att A6 e-tron skulle vara 10 cm högre kan väl inte stämma…
Model S med luftfjädringen i Medium är 143,1 cm hög. Hittar ingen uppgift för höjden i Low, men det kan väl knappast handla om att low skulle vara 4,4 cm lägre än Medium…
A6 e-tron är 148,7 cm hög – så runt ~5,6-6 cm högre än Model S…
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... C0A05.html
https://www.automobiledimension.com/mod ... ant-e-tron
EDIT:
Om jag förstått saken rätt så har ju du tydligen sänkt just din Model S lite till.
Fast å andra sidan så går det väl att sänka även A6 e-tron…![]()
IMG_1689.jpeg
En S är angiven till 1431mm i medium men den sänker sig alltid till low på landsväg om man inte har det redan. Den blir 10-15mm lägre i low. Så ungefär 1420-ish eller strax under.
Å då skiljer det en dm, lite drygt utan AAKEE-sänkning
Det skiljer ungefär 70mm mellan S och A6 etron Sportback, på tillverkarnas data.![]()
Hur vi nu hamnar i att det tar 14 inlägg innan det är utrett

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
- Inlägg: 7332
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi A6 e-tron
Tryckfel?…AAKEE skrev: ↑31 okt 2024 21:38a6e.pngSwedishAdvocate skrev: ↑31 okt 2024 20:19Men om det skiljer ~30mm mellan en Avant och en Sportback så gissar jag att den högre höjden på Avanten kommer från sådana där lågprofil-takrails. Och i så fall blir väl inte det så mkt extra frontarea…![]()
Audi [...] har bilder med 1527mm, utan rails.
Hur vi nu hamnar i att det tar 14 inlägg innan det är utrett![]()

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi A6 e-tron
Enligt en av Youtube-presentationerna jag sett beror höjdskillnaden på A6 Sportback och Avant på att antennen sitter högre upp på Avant eftersom dess taklinje inte faller ned. Frontarean bör således vara ungefär densamma.
Ett 15e inlägg i frågan…
Ett 15e inlägg i frågan…
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Audi A6 e-tron
Lysande, då bör även den gå 60+ mil i 110 
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Audi A6 e-tron
i5 är ju ett skämt i jämförelse med A6.
Avgasbil med litet påklistrat batteri under.
Avgasbil med litet påklistrat batteri under.
Re: Audi A6 e-tron
Jag kommer absolut kika på A6/S6 etron Avant när den/de finns gripbara.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Audi A6 e-tron
Håller helt med men A6 avant ör ett skämt vad gäller bagaget och det lär väl inte bli bättre med denna skulle jag tro, tänker primärt om man ska försöka få in en hundbur. Sen ör det ju en Audi som inte har bäst rykte vad gäller kvalitet men vem vet. Även jag ska kolla på den när den kommer men en 4wd med lite utrustning landar väl över millen.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Audi A6 e-tron
Alltid denna okunskap.och nej en Quattro A6 med utrustning hamnar inte över millen på slutpriset.Dafro skrev: ↑01 nov 2024 05:39Håller helt med men A6 avant ör ett skämt vad gäller bagaget och det lär väl inte bli bättre med denna skulle jag tro, tänker primärt om man ska försöka få in en hundbur. Sen ör det ju en Audi som inte har bäst rykte vad gäller kvalitet men vem vet. Även jag ska kolla på den när den kommer men en 4wd med lite utrustning landar väl över millen.
- Sportbilsentusiasten
- Inlägg: 912
- Blev medlem: 31 okt 2023 06:41
Re: Audi A6 e-tron
Fast det är slutresultatet som är det viktiga, och i4 och i5 är bra elbilar på riktigt.
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9336
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Audi A6 e-tron
Utrymmet blir lidande...annars är i4 trevlig.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Audi A6 e-tron
Håller inte med. i4 är tung, trång och dyr jämfört med konkurrenterna.
i5 är ännu värre då den är större men har samma begränsade drivlina som i4, dvs sämre räckvidd.
Deras gamla 400v system blir också noterbart på långresa.