För en vecka sen hämtade jag ut min nya och första tesla.
Efter en vecka så är jag fundersam vid flera grejer med bilen:
kamerorna, redan innan jag körde från Trelleborg visade bilden fel APP_w264, funktion för undervik körrfältsöverträdande otillgänglig och ett annat related fel. Tesla killen sa att detta var normal och det kunde tar upp till 30mil för kamerorna att kalibrera sig.
Efter 10mil så funkade alla sidor kameran och bak. I ärlighetens namn så trodde jag inte att en front kamera fanns.
Nu är fel koden tillbaka sen några körningar tillbaka. Är bilen parkerad kan jag kommer över service menyn åt alla kameror. Och det finns en front kamera

Netflix är på nederländska och jag kan inte logga in. I gamla forums inlägg från 2020 läste jag att problemet beror på att sim kortet i bilen är från Nederländerna, är detta verkligen fortfarande ett problem och vad gör jag åt saken?
Dörr packningen på vänster sidan har en "bubbla " där packningen har lossnat. Se inte så ut på höger sidan. Bugg eller feature?
Som ni kanske hör är min eufori över nya bilen inte särskilt stor just nu. Är det vanligt att man måste ställer sig såna frågor med en sprillans ny bil?!