Det är naturligtvis en kanondeal, hade jag varit intresserad av EQE hade jag tagit en. Vad är det för erbjudande på Q8 du har hittat? Finns det också nu?Going electric skrev: ↑01 nov 2024 08:06EQE Suv kommer kosta 60kr/milen men då är allt med:
Avskrivningar
Kapitalkostnader
Service
Försäkringar
Däck
El-laddning hemma
Det ingick en ladd voucher på 15000kr
Vad kostar era bilar per mil?
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudaned för stunden
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Någon lagerbils-kampanj med bra ränta och 150K i rabatt,fick offert på en Q8 SB 55 quattro proline på 8000:- exl moms i månaden inkl försäkring för Buisness Lease,det har legat på minst 10-11.000:- innan om jag inte minns fel.
Ungefär den specen jag själv är intresserad av. Sjukt om dessa gick för 5200 kr per månad!MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 19:55Tror de flesta var Special Edition AMG Line Advanced Plus med några få extra tilläggMarcus_B skrev: ↑31 okt 2024 15:22Vad var det för spec på 350 bilarna?MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 15:19Ja, pratade med en annan handlare igår (då specen inte var optimal för oss) och då fanns inga 350 kvar, bara 500.manneson skrev: ↑31 okt 2024 15:1636 mån 4500 mil?MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 15:13
Med några tillägg såsom drag, 360 kamera, andra fälgar, 22kw ombordladdare och lite andra småsaker hamnade det på lite över 7000. Detta inkl försäkring och v-däck, mycket nöjd måste jag säga! Hade avskrivit EQE tidigare pga höga leasingpriser men den kom starkt och körde om konkurrenterna på målrakan
Jag ska få pris på 350+ special edition med pluspaket 2500mil/år. Har lyckats reservera den
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Du skrev att du "köpte" en Q8 också för "ungefär samma pengar".Dafro skrev: ↑01 nov 2024 05:45Hur kommer du fram till halv mille? 6100x36= 219 600.manneson skrev: ↑31 okt 2024 23:36"Köpte"? "Hyrde" är nog snarare rätt ord.Going electric skrev: ↑31 okt 2024 20:03Köpte en EQE 350 för 6100kr/mån 36mån/1500mil
Vinterdäck och försäkring tillkommer men service inkluderat. Utrustad som denna:
https://www.mercedes-benz.se/passengerc ... E_354ae2f5
Köpte också en Q8 E-tron Proline för ungefär samma pengar.
Mercan var tillverkad 2023 så dom behövde nog verkligen rensa lager.
M3 ryker nu. Även om det var rena kap då känns det bra och stödja europeisk bilindustri nu!
Du pyntar en halv mille för bilar du ska lämna tillbaka om 3 år.
Det är förstås "billigt" för bilar i denna klass, men det är fortfarande mycket pengar IMO.
Som du skriver så tillkommer ju också försäkring, vinterdäck etc till det där. Så det lär definitivt bli en bit över en halv mille.
Beror på vad man är intresserad av. Nu är ju detta ett Tesla-forum och jag tror nog en model Y med Teslas 0% finansiering kan komma i närheten av dessa deals för TCO.Going electric skrev: ↑01 nov 2024 07:55My bad. Hyrde ska det ju vara. Man vill inte ligga med någon restvärdesrisk på den här typen av bilar
Svårt att kunna köpa någon nyare bil för under 3000-4000kr i månaden.
IOM att jag slipper kapitalkostnaderna på detta så blir det väldigt förmånligt. Börsen ger väl 7-8% per år i snitt över tid så hamnar vi där går jag ju något plus
Tror det låg på 1000kr extra per månad för ytterligare 1000 mil.
Men visst, en EQE SUV eller Q8 är ju en klass över en Y.
Blir spännande att se hur 2025 blir, då måste de ju kränga betydligt fler elbilar än i år för att inte missa skarpare co2 krav och straffas rejält av EU.
-
Inga med den utrustning fanns för 5200. Tror det fanns ett fåtal av suven som började på 5275, men de flesta hade mer tillval. Om man ville ha drag startade de kring 6200 tror jagMarcus_B skrev: ↑01 nov 2024 08:59Ungefär den specen jag själv är intresserad av. Sjukt om dessa gick för 5200 kr per månad!MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 19:55Tror de flesta var Special Edition AMG Line Advanced Plus med några få extra tillägg
-
Som jag förstått det så var det sedanen EQE som fanns från ~5,2K/mån.Marcus_B skrev: ↑01 nov 2024 08:59Ungefär den specen jag själv är intresserad av. Sjukt om dessa gick för 5200 kr per månad!MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 19:55Tror de flesta var Special Edition AMG Line Advanced Plus med några få extra tillägg
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Det är en sedan jag är ute efter.SwedishAdvocate skrev: ↑01 nov 2024 14:20Som jag förstått det så var det sedanen EQE som fanns från ~5,2K/mån.Marcus_B skrev: ↑01 nov 2024 08:59Ungefär den specen jag själv är intresserad av. Sjukt om dessa gick för 5200 kr per månad!MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 19:55Tror de flesta var Special Edition AMG Line Advanced Plus med några få extra tilläggMarcus_B skrev: ↑31 okt 2024 15:22Vad var det för spec på 350 bilarna?MidMountain skrev: ↑31 okt 2024 15:19
Ja, pratade med en annan handlare igår (då specen inte var optimal för oss) och då fanns inga 350 kvar, bara 500.
8200kr för den jag kollade på och man får inte köra mer än 1500mil/år. Detta utan vinterhjul och försäkring. Jag tackade givetvis nej…
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Jag får känslan att dom knappt vill sälja bilarna.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Alla sitter nog och väntar och hoppas på stora sänkningar av styrräntorna, och att det skall få igång försäljningen.
Det är ju först nästa år de "måste måste" sälja bilarna, pga nya co2-kraven(men är nog som sagt stor risk att lobbyn kommer tvinga politikerna att backa från de kraven..)
Dubbelpost
Senast redigerad av Remuz, redigerad totalt 1 gånger.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Polestar hade ändrat priserna rejält nu på lagerbilar så jag beställde en
hotel pictures vs real pictures
hotel pictures vs real pictures
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Stor skillnad på en PS2 och EQE SUV dock.
Jag tar nog hellre en Highland än en PS2, men EQE SUV före båda de...
Kanske kommer det något erbjudande på PS3, en sån skulle jag kunna tänka mig.
Jag tar nog hellre en Highland än en PS2, men EQE SUV före båda de...
Kanske kommer det något erbjudande på PS3, en sån skulle jag kunna tänka mig.
EQE SUV med modest utrustning för 8000+ eller ps2 för 5620 med bra utrustning var ett lätt val för mig. Tesla är inte aktuellt, dom har svikit för många gånger tyvärr…
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Går att få pre-owned 2022 Ford Mustang Mach-E AWD inkl. service och försäkring för 5495. Låter ganska intressant, någon som har erfarenhet av den?
Ett mycket bra erbjudande, grattis! Nu hoppas jag bara att Polestar rear ut lagerbilar av 4an innan årsskiftet…
Det är nästan givet. Tycker dock den är för mkt kinabil vs de andra. Verkar vara mkt mer mjukvarustrul och allmänt mer "kinabeteende" vs 2 och 3. Mer pip, halvkassa och buggiga stödsystem etc.
Kanske inte så konstigt då 4an ju bygger på Zeekrs plattform medan 2 & 3 är Volvos plattform.
Absolut är den inte lika sofistikerad som de andra. Det är just sådana saker (och avsaknad av skidlucka) som främst håller mig tillbaka jämfört med A6 e-tron som (troligen) är mycket trevligare och komplett som bil. Men kommer det en bra deal på privatleasing av P4 med en del utrustning till attraktivt pris så kan jag stå ut med det extra plingandet, men inte till fullpris.manneson skrev: ↑05 nov 2024 16:31Det är nästan givet. Tycker dock den är för mkt kinabil vs de andra. Verkar vara mkt mer mjukvarustrul och allmänt mer "kinabeteende" vs 2 och 3. Mer pip, halvkassa och buggiga stödsystem etc.
Kanske inte så konstigt då 4an ju bygger på Zeekrs plattform medan 2 & 3 är Volvos plattform.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Lite samma för mig, har mycket svårt att se att jag skulle köpa en Tesla igen.
Jäkligt bra pris du fick iaf, även om det är lite för mycket Kina för mig med
Polestar men samtidigt är jag fortfarande väldigt sugen på en Lotus som ju
är typ samma bil, kan man få en Lotus för liknande pris så jäklar
Eller liknande ”rabatt” iaf
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Med 1500 mil på Eqe dessutom, gick det inte få fler mil ens?
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Korrekt, sedan och 1500mil
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Sportbilsentusiasten
Jag som överväger elbil, men sitter med en helt betald E-klass tycker 60kr milen är mycket.Going electric skrev: ↑01 nov 2024 08:06EQE Suv kommer kosta 60kr/milen men då är allt med:
Avskrivningar
Kapitalkostnader
Service
Försäkringar
Däck
El-laddning hemma
Det ingick en ladd voucher på 15000kr
Vad kostar era bilar per mil?
Men för en ny så passa fin bil, är 60kr/mil billigt i den klassen
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Uh, låter som handlaren du pratade med inte hade några bilar tillgängliga för den dealen som diskuterades i tråden.
Det var väl 5200 för sedan och 6100 för SUV. 8k för sedan låter som standardpris typ.