Var hos en återförsäljare då dom öppnade på måndag klockan 9 på då kampanj startade.
Han kunde ej hitta någon sedan för 5200kr eller suv för 5725kr.
Billigaste suven kostade runt ca. 6500kr och sedan ca. 6300kr.
Måste ha varit en handfull bilar till det lägsta priset.
Kan det finnas fler EQE för 5,2K hos andra återförsäljare i landet?…
Mercedes elbilar hamnade ju för övrigt högst i Amnesty Internationals undersökning kring elbilar och mänskliga rättigheter ifall det skulle kunna vara en faktor i ett sånt här beslut.
Det brukar alltid dra iväg sjukt mycket när jag kollar på leasing. Jag kör 2500mil och sedan vinterhjul och försäkring så annonserade priser brukar behöva höjas 3000kr/mån för mina krav. Känns som alla bilar är dyra att leasea då.
Exempel Zeekr X
Ingår i 3 990 kr/mån:
1000 mil/år
Service
Färgen Mist Grey (SLUT)
Tillval för att skräddarsy din leasing:
1500 mil/år – 700 kr/mån
2000 mil/år – 1200 kr/mån
2500 mil/år – 1700 kr/mån
Försäkring – 421 kr/mån
Vinterhjul – 650 kr/mån
Dragkrok – 280 kr/mån
Färgtillägg (grön eller vit) – 100 kr/mån
För mig landar det då på 7000kr/mån. Ex30 med samma upplägg 6800kr/mån och PS2 med samma upplägg 8000kr/mån
Var hos en återförsäljare då dom öppnade på måndag klockan 9 på då kampanj startade.
Han kunde ej hitta någon sedan för 5200kr eller suv för 5725kr.
Billigaste suven kostade runt ca. 6500kr och sedan ca. 6300kr.
Måste ha varit en handfull bilar till det lägsta priset.
Kan det finnas fler EQE för 5,2K hos andra återförsäljare i landet?…
Mercedes elbilar hamnade ju för övrigt högst i Amnesty Internationals undersökning kring elbilar och mänskliga rättigheter ifall det skulle kunna vara en faktor i ett sånt här beslut.
EDIT2:
Kanske finns leasingbilar som är på g även hos fler återförsäljare.
Enligt min säljare: Alla EQE 350 som ingick kampanjen kunde ses av alla återförsäljare.
Är det någon som lyckats köpa en EQE 350 till lägsta super kampanj priset och vad fick man för utrustning nivå då? (För det kunde inte min säljare svara på)
Fick en offert på en EQE SUV 350 4Matic Special Edition med dragkrok för 6600kr/mån ink 1500 mil. Mycket bil för pengarna tycker jag. Tyvärr har jag aldrig varit intresserad av EQE innan så är lite osäker på om det är en bil för mig.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Fick en offert på en EQE SUV 350 4Matic Special Edition med dragkrok för 6600kr/mån ink 1500 mil. Mycket bil för pengarna tycker jag. Tyvärr har jag aldrig varit intresserad av EQE innan så är lite osäker på om det är en bil för mig.
Får man fråga från vilken firma? Tycker det verkar vara ett väldigt bra erbjudande
MYCKET prisvärt!
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Får man fråga från vilken firma? Tycker det verkar vara ett väldigt bra erbjudande
Enligt Latino här ovan i tråden så kan alla återförsäljare se alla de här leasingbilarna i det här erbjudandet:
Det verkar som att alla annonser om privatleasing på EQE 350 och EQE 350 SUV är borttagna nu. Det är nog den kortaste kampanjen jag sett. Undrar hur många lagerbilar detta gällde.
Lyckades signa en EQE SUV 350 4MATIC igår, tror det kan ha varit den sista, iaf med drag. Om jag läste säljaren rätt (mellan raderna) så kanske det kommer ut fler bilar mot slutet av veckan, men med något högre startpris på leasingen. Handlarna verkar ha haft det hektiskt under början av veckan
Lyckades signa en EQE SUV 350 4MATIC igår, tror det kan ha varit den sista, iaf med drag. Om jag läste säljaren rätt (mellan raderna) så kanske det kommer ut fler bilar mot slutet av veckan, men med något högre startpris på leasingen. Handlarna verkar ha haft det hektiskt under början av veckan
…] Om jag läste säljaren rätt (mellan raderna) så kanske det kommer ut fler bilar mot slutet av veckan, men med något högre startpris på leasingen. Handlarna verkar ha haft det hektiskt under början av veckan
Kanske kommer några fler EQE för 'nice price' imorgon då…
Just nu vill de dock ha 7,5K/mån för den billigaste leasing-EQE'n på Blocket…
Vilken utrustning och pris blev det?
Med några tillägg såsom drag, 360 kamera, andra fälgar, 22kw ombordladdare och lite andra småsaker hamnade det på lite över 7000. Detta inkl försäkring och v-däck, mycket nöjd måste jag säga! Hade avskrivit EQE tidigare pga höga leasingpriser men den kom starkt och körde om konkurrenterna på målrakan
Med några tillägg såsom drag, 360 kamera, andra fälgar, 22kw ombordladdare och lite andra småsaker hamnade det på lite över 7000. Detta inkl försäkring och v-däck, mycket nöjd måste jag säga! Hade avskrivit EQE tidigare pga höga leasingpriser men den kom starkt och körde om konkurrenterna på målrakan
…] Om jag läste säljaren rätt (mellan raderna) så kanske det kommer ut fler bilar mot slutet av veckan, men med något högre startpris på leasingen. Handlarna verkar ha haft det hektiskt under början av veckan
Kanske kommer några fler EQE för 'nice price' imorgon då…
Just nu vill de dock ha 7,5K/mån för den billigaste leasing-EQE'n på Blocket…
Ska tillägga att jag inte är helt säker på att handlaren hade fasta bevis på detta utan kanske var ett sätt att få mig att bestämma mig snabbt. Jag uppfattade det som att det skulle komma fler chanser men om jag dröjer med mitt beslut kommer han inte kunna erbjuda lika attraktivt pris
36 mån 4500 mil?
Ja, pratade med en annan handlare igår (då specen inte var optimal för oss) och då fanns inga 350 kvar, bara 500.
36 mån 4500 mil?
Ja, pratade med en annan handlare igår (då specen inte var optimal för oss) och då fanns inga 350 kvar, bara 500.
36 mån 4500 mil?
Vad var det för spec på 350 bilarna?
Tror de flesta var Special Edition AMG Line Advanced Plus med några få extra tillägg
Köpte också en Q8 E-tron Proline för ungefär samma pengar.
Mercan var tillverkad 2023 så dom behövde nog verkligen rensa lager.
M3 ryker nu. Även om det var rena kap då känns det bra och stödja europeisk bilindustri nu!
"Köpte"? "Hyrde" är nog snarare rätt ord.
Du pyntar en halv mille för bilar du ska lämna tillbaka om 3 år.
Det är förstås "billigt" för bilar i denna klass, men det är fortfarande mycket pengar IMO.
M3 ryker nu. Även om det var rena kap då känns det bra och stödja europeisk bilindustri nu!
"Köpte"? "Hyrde" är nog snarare rätt ord.
Du pyntar en halv mille för bilar du ska lämna tillbaka om 3 år.
Det är förstås "billigt" för bilar i denna klass, men det är fortfarande mycket pengar IMO.
Hur kommer du fram till halv mille? 6100x36= 219 600.
Har varit intresserad av Eqe suv ett tag men varit för dyr och nu var jag för sen på bollen. Senast så hitta jag en kampanj på Hedin bil där det var ett bättre pris än det vanliga men detta var det ingen sälja som kunde svara på vad det var för kampanj så då tröttna jag på Hedin.
Men undrar vad dom tog för mer mil, jag kör ju 2500 per år. Vet du vad det kostar per månad med denna kampanj?
My bad. Hyrde ska det ju vara. Man vill inte ligga med någon restvärdesrisk på den här typen av bilar
Svårt att kunna köpa någon nyare bil för under 3000-4000kr i månaden.
IOM att jag slipper kapitalkostnaderna på detta så blir det väldigt förmånligt. Börsen ger väl 7-8% per år i snitt över tid så hamnar vi där går jag ju något plus
Tror det låg på 1000kr extra per månad för ytterligare 1000 mil.
EQE Suv kommer kosta 60kr/milen men då är allt med:
Avskrivningar
Kapitalkostnader
Service
Försäkringar
Däck
El-laddning hemma
Det ingick en ladd voucher på 15000kr