Model Y med fri SuC?
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Model Y med fri SuC?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Re: Model Y med fri SuC?
Det betyder att Tesla vill ha bra kvartalsavslut precis som vanligt. Juniper kommer när de sålt slut på nuvarande modell. Tror jag.
2015 MS85D Ocean Blue - 30 k mil and rocking
2023 MYLR AWD Vit
2023 MYLR AWD Vit
-
Gäller detta mig som beställde via företaget den 15 oktober och har preliminär upphämtning 12-26 november?
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Enligt Teslas villkor som numera framgår på hemsidan ja=Fleshwound skrev: ↑09 nov 2024 08:00Gäller detta mig som beställde via företaget den 15 oktober och har preliminär upphämtning 12-26 november?
”Gäller för nya specialbeställningar och förkonfigurerade Model Y med leverans från den 8 november 2024 till och med den 31 december 2024.”
M3 LR -20
-
Så tolkar jag det: upphämtningsdatum är inom perioden från den 8 november till den 31 december, bör omfattas och kunna ta del av förmånerna som nämns i erbjudandet. De nämner ingenting om att beställningen skulle läggas efter 8 november.
Hoppas på detta.
Hoppas på detta.
Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
- Vindens
- Teslaägare
Satt precis och räknade på vad detta är värt.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
Hur får du det till 20 000? Är det i jämförelse med att köra fossilt?
Laddar man 2000 mil på ett år får jag det till enligt följande=
2000 x 1,8 kw/mil x elpris 3kr ( per kwh högt räknat för att ladda ”hemma”) =
10 800 kr.
M3 LR -20
Det står ju ”nya” beställningar från 8 novemberFleshwound skrev: ↑09 nov 2024 08:59Så tolkar jag det: upphämtningsdatum är inom perioden från den 8 november till den 31 december, bör omfattas och kunna ta del av förmånerna som nämns i erbjudandet. De nämner ingenting om att beställningen skulle läggas efter 8 november.
Hoppas på detta.
Dvs har man beställt den åttonde eller senare och bilen levererad senast den 31/12 så gäller erbjudandet.
2023 MYLR AWD Vit
2023 MYLR AWD Vit
En annan reflektion. När någon ska sälja en neg Tesla med fri SUC så säger alla att det inte är värt något. Överskattat. Etc etc. Nu är det plötsligt jättebra.
För egen del har jag sparat minst 50 tusen på de år som jag haft det. Räknar på ungefär 8 kr milen i suc kostnad. Idag är det ju säkert 10 men tidigare var det mindre.
För egen del har jag sparat minst 50 tusen på de år som jag haft det. Räknar på ungefär 8 kr milen i suc kostnad. Idag är det ju säkert 10 men tidigare var det mindre.
2023 MYLR AWD Vit
2023 MYLR AWD Vit
-
EnzoF1 skrev: ↑09 nov 2024 09:29Det står ju ”nya” beställningar från 8 novemberFleshwound skrev: ↑09 nov 2024 08:59Så tolkar jag det: upphämtningsdatum är inom perioden från den 8 november till den 31 december, bör omfattas och kunna ta del av förmånerna som nämns i erbjudandet. De nämner ingenting om att beställningen skulle läggas efter 8 november.
Hoppas på detta.
Dvs har man beställt den åttonde eller senare och bilen levererad senast den 31/12 så gäller erbjudandet.
*Gäller för nybils- och förkonfigurerade Model Y, med leverans från och med den 8 november 2024 och fram till och med den 31 december 2024.
Jag räknar lite annorlunda utan tänker att jag fortfarande laddar hemma men att all snabbladdning blir gratis.Vindens skrev: ↑09 nov 2024 09:26Satt precis och räknade på vad detta är värt.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
10 800 kr.
I mitt fall åker jag ca 1200 mil per år som snabbladdas övriga 800 mil laddas hemma. Snittpriset för snabbladdning kan väl sättas till 5,3 kr/kWh för min del då det varierar kraftigt.
1200x1,8x5,3 = 11 448 kr. Det är var det är värt just för mig.
Men sen ska man inte underskatta den psykologiska effekten av känslan ”att ladda gratis”.
Den fick tom mig att överväga en Y nu.

Juniper skulle vara så klart vara roligare, men jag tror att avsaknaden av spakarna kommer orsaka en skilsmässa här hemma. Sen kommer den bli betydligt dyrare att äga då ränterabatten lär försvinna.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
- Vindens
- Teslaägare
Det är en bra deal om man står och kliar fingrarna på köpknappen men 10-15 hit eller dit torde inte vara avgörande för de flesta på en bil som kostar så mycket. Psykologisk är den nog värd mer för de flesta.Nect skrev: ↑09 nov 2024 10:32Jag räknar lite annorlunda utan tänker att jag fortfarande laddar hemma men att all snabbladdning blir gratis.Vindens skrev: ↑09 nov 2024 09:26Satt precis och räknade på vad detta är värt.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
10 800 kr.
I mitt fall åker jag ca 1200 mil per år som snabbladdas övriga 800 mil laddas hemma. Snittpriset för snabbladdning kan väl sättas till 5,3 kr/kWh för min del då det varierar kraftigt.
1200x1,8x5,3 = 11 448 kr. Det är var det är värt just för mig.
Men sen ska man inte underskatta den psykologiska effekten av känslan ”att ladda gratis”.
Den fick tom mig att överväga en Y nu.![]()
Juniper skulle vara så klart vara roligare, men jag tror att avsaknaden av spakarna kommer orsaka en skilsmässa här hemma. Sen kommer den bli betydligt dyrare att äga då ränterabatten lär försvinna.
Skilsmässa är dyrt

Här är ett billigt lösning

https://www.xn--tssla-gra.se/model-3-hi ... 3-highland
Det blir bara en tidsfråga innan motsvarande kommer till Juniper.
M3 LR -20
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag har gratis SuC fram till 15/7 tack vare referalls ändå.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja, kör en gammal diesel tröska…Vindens skrev: ↑09 nov 2024 09:26Satt precis och räknade på vad detta är värt.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
10 800 kr.
Jag räknar som så här. Jag tankar i snitt för 750kr varannan vecka, under normal färd till och från jobb, och sedan några semestrar på det.
Senast redigerad av Cyberzeke, redigerad totalt 1 gånger.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Skulle passa på då SuC i Europa ofta nu ligger kring 6sek/kwh pga höga energipriser och svag SEK.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
MVH
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag kan inte ladda hemma och cyklar till jobbet, men kör ändå 1500 mil per år. D.v.s. mycket långkörningar. Ändå blev det bara 1328 kWh SuC de senaste 12 månaderna. Högt räknat 7500 spänn alltså.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 17:59Ja, kör en gammal diesel tröska…Vindens skrev: ↑09 nov 2024 09:26Satt precis och räknade på vad detta är värt.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
10 800 kr.
Jag räknar som så här. Jag tankar i snitt för 750kr varannan vecka, under normal färd till och från jobb, och sedan några semestrar på det.
Jag har haft gratis SuC det senaste året, så jag har inte snålat på SuC-laddningarna.
Volvo PV 544 Special 1963
Bra deal för de som kör 6-7k mil på ett år. Har sett några beggade Teslor med de miltalen. Elbil generellt lockar såklart de som kör så mycket.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Vet inte om det möjligen hjälper, men jag köpte precis en Model 3 Highland. Hade föregående modell tidigare. Provkörde inte i tron att jag skulle få samma igen fast med diverse brister åtgärdade såsom plast bakom framhjulen för att skydda skärmkanten mot blästring och dubbla motorer för bakluckan osv. Men det är verkligen en helt annan bil att köra. Fjädringen är mycket mjukare, vägbullret mycket mer dämpat. Den andra hade en bra bullernivå, den här är bättre. Samtidigt är alla innerutrymmen bibehållna och bagageutrymmet marginellt större både bak och fram. Det finns försämringar också (inga p-sensorer, ingen blinkersspak, lite sämre helljus) men fördelarna överväger med råge nackdelarna.Cyberzeke skrev: ↑09 nov 2024 09:19Har väntat på Juniper i ett och ett halvt år nu, jäklar vad sugen jag blev att slå till på detta erbjudandet. Har faktiskt lite svårt att hålla tillbaka och vänta någon månad till, fast man är så nära målsnöret. Jag tror att Juniper blir en fantastisk bil, men ingen vet verkligen vad sen kommer att innehålla eller vad den kommer att kosta, än så länge är det bara spekulationer. Men med detta erbjudandet vet man ju faktiskt vad man får och vad det kommer att kosta. Ett års fri SC motsvara ca 20,000 jämfört med min nuvarande bil, utöver det skall vi göra en rejäl roadtrip runt Europa i sommar, som i så fall kommer att bli jäkla billig om man dessutom campar i bilen… Beslutsångest deluxe.
Om det blir lika stora förändringar på Y tror jag det är väl värt att vänta.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
-
Jag fick mailsvar ifrån Tesla
"Hej Niklas,
Erbjudandet gäller samtliga som tar leverans av en Model Y innan sista December.
Med vänlig hälsning,
Cavid
Delivery Advisor, Sweden"
"Hej Niklas,
Erbjudandet gäller samtliga som tar leverans av en Model Y innan sista December.
Med vänlig hälsning,
Cavid
Delivery Advisor, Sweden"
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Lite snålt med ett år men dom spelar på den känslan av fri SuC enbart just nu.
Tre år vore ju mer ”rejält”…
Tre år vore ju mer ”rejält”…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- AndIT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas51215
Inte omöjligt att det blir 3år för leveranser mellan EXEMPELVIS (jag talar av historik, inte kunskap i enskilda fallet - ifall någon spekulant avvaktar pga. detta inlägg!) 15-31dec.
ELLLER så är de nöjda med antalet leveranser och tar bort det helt ett visst datum, you never know

Tesla MS G/S -2023
Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Tesla MS Plaid G/V