Vaddå, skulle gamla moel s gå upp i pris menar du ? ..jag tror dom kommer att sjunka ganska länge till.
Jag tror inte heller att de första model s-bilarna kommer att bli direkta samlarobjekt, roadstern däremot.
Mm roadstern var dels första bilen, dels begränsat antal. Sist men inte minst är det en sportbil.
S däremot är mer som en risig gammal Mercedes S-klass eller BMW 7-serie, men mkt sämre kvalitet och enormt mkt dyrare att reparera när drivlinan rasar. Noll samlarvärde.
Ja fy fan! Vem vill ha en gammal merca s-klass som är lite speciell? SKIT-BIL! Såklart noll värd! Nuff said.
Klassiska gamla S-klass är ju robusta mekaniska hantverk, som ett schweizer-ur.
En S är som en Fisher price-leksak i jämförelse.
Jag gissade att just du skulle skriva det. Har du bra koll på model S vs. andra bilar? Jag tänker att du har inte förstått helt enkelt. Model S är en i grunden ganska simpel bil vs. klassiska komplicerade bilar.
Vet du vad S-klasse gjorde och stod för back in the days? Nyskapande. Experimentlust. Man vågade prova. Det blev fel ibland och ibland blev det bra och blev standard i alla bilar oavsett märke. Hur mycket kan inte gå fel på en gammal S-klasse, och hur astronomiskt dyrt kan det inte bli? En hel del kan jag säga. Ändå, jag överväger vilken klassiker jag ska köpa till mitt garage. Jag funderar mellan en 450 SEL 6.9, en 280SL Pagoda, Mercedes-Benz 600 Grosser W100 eller kanske en modern klassiker som en tidig MB 600 SEL W140 med vacuum-dörrar, jag hade ju en "nyss" och ångrar varje dag att jag sålde...
De största problemen med så gott som alla bilar senaste decennierna är olika elektroniska fel.
Det är inte mkt sånt på en klassisk gammal S-klass, därför står de sig bra.
Lite modernare S-klass däremot vill ingen ha just pga de är fulla med elektronik som är extremt dyrt att fixa. Samma med Model S.
Roadster har visserligen samma problem, men där finns andra stora fördelar som listats tidigare i tråden.
Jag tänker osökt på nån intervju med nån chef på bentley (vill jag minnas) när dom pratade om nån ny modell som släppts, och reportern frågade "varför ska man köpa denna när en BMW 7-serie är bättre på i princip allt, och billigare", varvid chefen sa typ "för att om 10 år hittar du BMW'n parkerad bakom en pizzeria, det gör du inte med vår bil.
Hmm fast var hittar man Bentleyn då? På auktion från ett dödsbo?
Såpass lågt? Priserna på Blocket är lite väl fantasifulla då eller?
Ja det är väl knappast en nyhet.
Bilarna som ligger där ligger där eftersom de inte blivit sålda...
När garantin löpt ut är det färre intresserade. Har den dock fri supercharge så verkar det locka många att betala betydligt mkt mer än rimligt.
Jo nej de sålda ligger ju inte kvar, det vore ju ingen logik i det, eller hur?
Men de som ligger där ligger ju där för att någon hoppas få, typ, det de annonseras för.
Självklart är bilar utan garanti mindre intressanta, men en hyfsat lågmilad bil med fri supercharge och bytt batteri kanske är lite intressant ändå.
Har din kompis bil fri Supercharge? Det står inget om det i första inlägget.
Ja, fri SuC.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017