Första faceliftade i sverige?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Re: Första faceliftade i sverige?

Inlägg av Rich-hard »

Tycker tvärtom. Den gamla fronten har jag aldrig gillat. Ser ut som en sista-minuten lösning. En stor svart plastbit fast fastsmackad i fronten.
Nu ser den äntligen elegant ut, perfektion!
Och svarta tröskellådor hör knappast hemma på en elegant lyx sedan. Snarare på en Volvo cross country.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Funderar allvarligt på nybeställning. Men inväntar ultravita perforerade säten, nya färger och evt 100kwh-batteri. Sen har ju dollarn gått ner till lägsta nivå sen dec 2014, prissänkning snart?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare

Inlägg av tib »

Bild
Nu står den uppställd i Täby C!
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

nice! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Tycker 19" ser ännu mer förkrympta ut nu med nerlackeringen. 21" klart snyggast!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Niclas skrev:
Tycker 19" ser ännu mer förkrympta ut nu med nerlackeringen. 21" klart snyggast!
Håller helt med. 19" ser inte längre ut att vara ett alternativ, plötsligt ser Model S ut som en Mirai med sina microhjul.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

Niclas skrev:
Håller med. Ser ut som 17 tum nästan. Usch
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare

Inlägg av tib »

Ja, fälgarna såg snyggare ut lösa än på bilen. Kanske blir lite snyggare om man lackar dom mörka.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Hmm, så man måste visst ut till Täby igen då...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag tror det är en kombination av nerlackeringen och att de här fälgarna är kompaktare på något vis, mer metall och mindre öppen, fri yta som det fanns mycket av i de gamla 19-tummarna.

Men så jäkla najs nosen är. Äntligen har de utnyttjat designmöjligheterna som det ger att bilen är en elbil, som de borde gjort från början istället för att apa efter fossilbilar!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Måste säga att silver nu är ett reellt alternativ, nerlackad med mörka 21" ser den riktigt läcker ut. Nästan så jag hade kunnat tänka mig en silver om jag skulle beställa igen. Gamla modellen utan nerlackningen gick helt bort när jag valde sist.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Niclas skrev:
håller med! De svarta trösklarna tidigare gjorde att 19" i förhållande till de lackade ytorna såg någorlunda proportionerligt ut.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Visst ser de yttre dimensionerna på fronten ut att stämma med model s innan facelift? Dvs form på huv och lampor är oförändrad. Bör därmed gå att montera dit nya spoilern?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
Jag tror det är en kombination av nerlackeringen och att de här fälgarna är kompaktare på något vis, mer metall och mindre öppen, fri yta som det fanns mycket av i de gamla 19-tummarna.
Ja helt klart gör de nya slipstreamfälgarna att de ser mindre ut. Det syntes även innan faceliften. Men visst gör nerlackningen att de upplevs ännu mindre.
Men så jäkla najs nosen är. Äntligen har de utnyttjat designmöjligheterna som det ger att bilen är en elbil, som de borde gjort från början istället för att apa efter fossilbilar!
Frågan är hur det kommer att bli med Model 3.
Nu har S och X fått samma formspråk i fronten. Kommer man då att ändra detta när den slutliga versionen av 3an kommer?

För övrigt tycker jag att det var lite märkligt att Tesla inte väntade någon månad med slipstreamfälgarna och introducerade dessa ihop med faceliften.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Nicke Nyfiken skrev:
danni skrev:
Ja helt klart gör de nya slipstreamfälgarna att de ser mindre ut. Det syntes även innan faceliften. Men visst gör nerlackningen att de upplevs ännu mindre.
Frågan är hur det kommer att bli med Model 3.
Nu har S och X fått samma formspråk i fronten. Kommer man då att ändra detta när den slutliga versionen av 3an kommer?

För övrigt tycker jag att det var lite märkligt att Tesla inte väntade någon månad med slipstreamfälgarna och introducerade dessa ihop med faceliften.
Kanske för att dom som fick bil precis innan facelift iaf skulle få nåt nytt (slipstream och mittkonsoll) och inte gå man ur huse pga besvikelse.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

HelectriC skrev:

Kanske för att dom som fick bil precis innan facelift iaf skulle få nåt nytt (slipstream och mittkonsoll) och inte gå man ur huse pga besvikelse.
Kan det vara så att alla som beställde med nya fälgar även fick nya fronten på köpet?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

stefan007 skrev:
HelectriC skrev:

Kan det vara så att alla som beställde med nya fälgar även fick nya fronten på köpet?
Nej, tror inte det, jag har sett slipstream på gammal front
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar