Då skulle det alltså vara ok i Hagalund eftersom det inte är gatuparkering (Boendeparkering gäller inte), men inte heller där sitter det någon tilläggsskylt.tsint skrev: ↑14 nov 2024 14:13När jag var i kontakt med min kommun om att folk okynnesparkerade på våra få laddplatser utan att ladda så fick jag svaret att man inte får ha en tilläggstavla som kräver pågående laddning eller ansluten kabel på parkeringar som är på "gatumark". Det är bara ok att ha T24. Laddplats. Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning.mikebike skrev: ↑14 nov 2024 12:09Det gäller inte överallt. På Valhallavägen har de satt upp skyltar där det krävs "Kopplad kabel".toppo skrev: ↑14 nov 2024 11:57I Stockholm stad krävs ingen pågående laddning, de skriver det själva på sin hemsida: ”Bilar med möjlighet till extern laddning får parkera på laddplatser utan att ladda.”
https://parkering.stockholm/parkeringsr ... laddplats/
Man får såklart tycka att det är dumt men när man gör hela gator till laddplatser som i detta fall så behöver ju dessa parkeringar nyttjas också.
På andra ställen står "Gäller pågående laddning".
Mer sånt, och fler parkeringsböter, tack.
På Valhallavägen så sitter väl inte laddarna på gatumark, då kan kommunen ha en egen tilläggstavla som säger att kabeln ska vara ansluten.
Jag ser ofta avgasbilar som blockerar laddstolpar, men jag har aldrig sett någon som blivit lappad.
Är det så att parkeringsvakterna inte kan se om en bil är laddbar när de läser av registreringsskylten?