SuC "anslutningsfel ingen ström"
Moderator: Redaktion
SuC "anslutningsfel ingen ström"
Igår laddade jag utan problem i Mariestad på SuC från ca 15%-35% när jag kom tillbaka dit en dryg timme senare med ca 15% batteri igen (förvärmt) så tog jag först en tur via McDonalds DriveIn (5min max) och sedan när jag skulle SuC så fick jag felmeddelandet "anslutningsfel ingen ström" att jag skulle följa laddinstruktionerna på laddaren, men det var ju en SuC som jag laddat på innan sömnlöst men nu en timme senare gick det inte, prövade i ca en timme med omstarter m.m. utan att lyckas, till slut fick jag ladda på en AC 11kW laddare för att ta mig hem.
Har någon vart ut för detta innan?
Tänkte testa SuC idag för att se om det funkar nu, uppdaterade igår även till senaste mjukvaran.
Är en M3 LR från 2019.
Har någon vart ut för detta innan?
Tänkte testa SuC idag för att se om det funkar nu, uppdaterade igår även till senaste mjukvaran.
Är en M3 LR från 2019.
Senast redigerad av Xious, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR 2019
Re: SuC "anslutningsfel ingen ström"
Det händer, om än väldigt sällan, att någon enstaka SuC-stolpe inte fungerar. Hur många stolpar provade du? Stod det något i navigatorn om platser ur funktion?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ibland ligger ju t.o.m. en hel station nere, ännu ovanligare såklart men inte omöjligt…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Testade kanske 4 olika stolpar, bl.a. den som jag laddade på en timme tidigare och som andra dessutom använt. Såg inget om att de jag testade var ur funktion i "Chargefinder"-appen
M3 LR 2019
Hade felet som beskrivs i denna tråden:
Såg precis ut som på denna bilden, fast på svenska istället:

Har jag tur så är det ett mjukvarfel som verkar kunna självläka, annars är det väl nåt hårdvarufel på CCS:n?
Såg precis ut som på denna bilden, fast på svenska istället:

Har jag tur så är det ett mjukvarfel som verkar kunna självläka, annars är det väl nåt hårdvarufel på CCS:n?
M3 LR 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Var det någon annan som laddade på stationen samtidigt?
Annars låter det som antingen att hela stationen var strömlös eller fel
på bilen…
Annars låter det som antingen att hela stationen var strömlös eller fel
på bilen…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Här pratas det om att det skulle kunna vara "onboard charger" men troligtvis inte då AC laddning funkar? Men möjligtvis kontaker i bilen?
"Today I tried the supercharger and it still won't charge. Yesterday Tesla Advisor (TA) said that the onboard charger has to be replaced costing $3100. Today TA said that if it is not charging with supercharger, then the problem is the connectors inside the vehicle and it will cost $1500."
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... te.306072/
"Today I tried the supercharger and it still won't charge. Yesterday Tesla Advisor (TA) said that the onboard charger has to be replaced costing $3100. Today TA said that if it is not charging with supercharger, then the problem is the connectors inside the vehicle and it will cost $1500."
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... te.306072/
M3 LR 2019
Japp flera laddade samtidigt så tror inte det var något fel på stationen.
M3 LR 2019
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
DC-laddning använder inte ombordladdaren alls. Att AC-laddning fungerar betyder egentligen inte mkt i sammanhanget.
Model Y LR AWD 2022
Testade preis två olika snabbladdare, varav en tesla SuC och bägge funkade idag utan problem, så precis som för några i reddit tråden så verkar det som att detta kan hända ibland, möjligtvis mjukvaruberoende eller bara "otur"
M3 LR 2019